7 402 läst ·
2 svar
7k läst
2 svar
Garage gjuta tröskel för port
Hej,
Har ett gammalt garage som plattan har satt sej,
Takskjut porten sluter inte tätt mot golvet, och det glipar c:a 30mm på 2,5m
Nu skulle jag behöva få det tätt och undrar om det går att gjuta en tröskel med något slitstarkt som fäster bra på en gammalt betong golv från 70-talet.
det är c:a 20cm in från kanten som porten går ner och tröskel kan gärna vara 5-10cm bred utan problem,
var in på lokala XL bygg och dom sa att jag skulle ta ABS Industri,
http://www.weber.se/moduler/pidpc/download/?file=18084&fn=datasheet weber.floor industri
och primas före.
Är det ett vettigt val eller rekommenderar ni något annat?
Och det börjar bli lite kallt, kan dra på värmen i garaget, men det är ju runt +5 ute är det något hinder för att få ett bra resultat?
Har ett gammalt garage som plattan har satt sej,
Takskjut porten sluter inte tätt mot golvet, och det glipar c:a 30mm på 2,5m
Nu skulle jag behöva få det tätt och undrar om det går att gjuta en tröskel med något slitstarkt som fäster bra på en gammalt betong golv från 70-talet.
det är c:a 20cm in från kanten som porten går ner och tröskel kan gärna vara 5-10cm bred utan problem,
var in på lokala XL bygg och dom sa att jag skulle ta ABS Industri,
http://www.weber.se/moduler/pidpc/download/?file=18084&fn=datasheet weber.floor industri
och primas före.
Är det ett vettigt val eller rekommenderar ni något annat?
Och det börjar bli lite kallt, kan dra på värmen i garaget, men det är ju runt +5 ute är det något hinder för att få ett bra resultat?
Har nu bilat ur som jag nämnt tidigare,
ska gjuta med grovbetong då resten av garaget inte har någon bättre ytfinnish
Och har köpt 2st armeringsmattor + ett järn som jag ska kapa bitar av och plugga in i gamla betongen.
En fråga, ska den gamla betongen behandlas före med någon primer eller nåt annat?
ska gjuta med grovbetong då resten av garaget inte har någon bättre ytfinnish
Och har köpt 2st armeringsmattor + ett järn som jag ska kapa bitar av och plugga in i gamla betongen.
En fråga, ska den gamla betongen behandlas före med någon primer eller nåt annat?
Klicka här för att svara