Astronicle
Astronicle: Läste en annan tråd nu och det kanske kan vara sånt karbamidskum som gett upp med åren. Men tänkte inte att man använt det på golv sådär, och så mycket.
7 svar · 3,4k läst
·
P
Petteosk: Tack för att ni tog er tid att svara. Känner mig lugn nu igen.
4 svar · 1,7k läst
T
trojlee: En fuktskada blir det ju inte om nu inte tätskiktet är felaktigt aplicerat? Svartmögel på fogar kan ju uppstå där det är dålig ventilation eller allmänt där luften står still...
1 svar · 2,0k läst
·
S
sisako: Tack!
10 svar · 1,7k läst
S
10 svar · 1,7k läst
M
Marcus posse: [citat] okej! Tack för svar. det är krypgrund som är betongbjälklag med plast och isolering . Jag som förklara dåligt!
2 svar · 2,0k läst
·
B
Björkdahl: [citat] Hej! Hur har det gått för dig? Har du flyttat eller blev ni av med silverfiskarna?
18 svar · 51,1k läst
S
saltet: W white M metall alltså hur den ser ut
5 svar · 8,7k läst
J
Jocke Best: Du får spana nästa gång det ösregnar:D Sånt där kan göra en vansinnig innan man kommer på det.
5 svar · 3,7k läst
·
J
Jonas Unger: Vad tror du jag behöver göra? Ska jag göra som golvfirman sa? Tabort mattan sen breddapackla med golv spackel ? Eller har du nå andra idéer ?
2 svar · 1,6k läst
·
B
Bukettivas: [citat] Det vi märker med elementen är att om vi ställer in den på svalare slår den inte på tyvärr, för att den ska ha effekt måste vi ställe den på en temperatur högre än den vi brukar ha inomhus. PAX-fläkten har vi ställt in på högsta känslighet för fukt och bashastigheten (den hastigheten som den snurrar med 24/7) har vi också justerat till så högt som möjligt.
16 svar · 9,5k läst
·
M
marikristin: Bor i suterränghus byggt på en höjd ovanför en havsvik med en liten hamn som inte används idag.Kvar finns en kontorsbyggnad på ca 450 kvm och ett större garage som ff används. Båda byggnaderna värms upp med olja. Skorstenarna ligger i marknivå i förhållande till mitt hus och ca 150 m bort. Röken från oljeeldningen tränger in i mitt hus och jag mår dåligt av detta.Anmält till
0 svar · 1,5k läst
P
Psykoppout: https://www.bbc.com/reel/video/p09vw3lb/the-cannabis-plant-revolutionising-homes-of-the-future
0 svar · 1,0k läst
M
MangePainter: Allt måste spärrmålas! Kolla så dom målat insidan på köksskåp/ garderober etc, Minsta lilla ställe som inte är spärrmålat kan ge ifrån sej nikotinlukt.
13 svar · 4,0k läst
R
Rompompom: [citat] Jaha, då missförstod jag dig. Så pass mycket var det inte att det var lurvigt som du säger, men säljaren har öppnat fönstret på kallvinden för att ”lufta” och på så sätt dragit in kalluft som sedan kondenserat. Om möglet nu är dött eller inte vågar jag inte svära på, men eftersom vi ska riva ut och bygga om hela ovanvåningen känns det dumt att inte göra det med.
10 svar · 3,9k läst
E
EPG: Jag håller på att renovera köket och är i slutfasen nu men tidigare har jag bland annat rivit upp hela golvet och installerat vattenburen golvvärme både där och i hallen. Kattlådan står i hallen och det har fungerat skitbra (haha) i flera år fram tills jag kopplade på golvvärmen för någon dryg månad sen. Det verkar som att värmen underifrån får kattlådan att stinka mycket mer
0 svar · 3,5k läst
Centano
Centano: Om jag Googlar "Analys materialprov mögel" så får jag upp bra träffar.
3 svar · 1,7k läst
Düsseldorff
Düsseldorff: [citat] Ok, jag ber om ursäkt. Allmänna tips som funkar på typ alla insekter är ju rödceder. Går att köpa i block eller som olja. Blocken placeras ut strategisk, oljan stryks längst med lister etc.
7 svar · 7,6k läst
·
P
Per i Hamrånge: [citat] Ljungby är bra. Acatec är en bra avfuktare. Men den kostar en del. På Ljungbys hemsidor hittar du all info sombehövs för en installation. Känns det komplicerat så kan Anticimex installera den åt er med det kostar då också en hel del. Jag lät Anicimex installera en Acatec. Nu när jag vet hur enklet det är så hade jag gärna sparat de 15.000 de skulle ha för besväret. Sedan
3 svar · 1,8k läst
A
ArneTW: [citat] Kanske inte alla återvinningscentraler kan ta emot latriner men nog kan en del göra det. Skulle förvåna mig om inte det finns en sådan åvc i varje kommun. /ATW
7 svar · 1,5k läst
ymmij12
ymmij12: Det ser ut att ta långt tid innan de hemmagjorda brännare "smälter". Har nu kört hela sommaren och höst, och de fungerar fortfarande. Betydligt bättre än att köpa nya reservdelar för 2000kr.
8 svar · 2,6k läst
P
Perplexus: Om du har tillgång till el verkar ju det vara ett bättre alternativ för uppvärmning än fossilgas. För att slippa för hög CO2-halt i såväl uterum som atmosfär :) Har en liknande gaskamin i jaktstugan. Den används dock extremt sällan till förmån för vedkaminen
1 svar · 2,4k läst
·
Skräcksnöret
Skräcksnöret: Bild
1 svar · 2,0k läst
·
L
Lillsnigel: [citat] Tack! Det lindrade min noja :)
15 svar · 3,9k läst
·
A
anique: [citat] Bara längtar så efter pumpbytet. Går ju inte sova.
6 svar · 2,5k läst
·
W
whak: [citat] Säg åt barnen att låta bli att röka och pilla på det. Så ska det inte vara några problem
7 svar · 1,8k läst
·
Karlia
Karlia: Jag tänker att vi inte ska uppmuntra till olagligheter. Låt Anticimex sköta det hela, råttor kan vara besvärligt att bli av med, de ska klara det.
1 svar · 2,0k läst
L
ljs-s: [citat] Ja ja tycker det, borde ju inte vara taket eller tapeterna. Taket är som sagt nån form av träpanel. Satt 4 lager tapet märkte vi när vi var tvungen att hitta vart vi kunde ta el till fläkten, som är på andra sidan av sovrumsväggen. Det var inget lock över dosan i väggen, bara över tapetserat. Tapeten borde ju inte vara det som luktade tycker jag, kändes som papper av olika
10 svar · 1,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: Du kan ju pröva om jourhavande biolog på NRM kan hjälpa dig.
2 svar · 1,7k läst
·
Ulltand
Ulltand: [citat] Då kan man ju utesluta död djur. Ta materialprover om det går och lukta på dem någon annanstans. Luftrenare med aktivt kol kan hjälpa upp situationen.
6 svar · 3,4k läst
M
MrScanner: Nä, var rädd för det. Trodde jag hade gjort fel först. Men när jag nu testat att nästa hålla båda tilluftsventilerna stängda samtidigt som jag inte rört frånluften, och samma problem kvarstår. Då börjar man ju fundera för ventilerna var garanterat öppna innan.
2 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.