Jag har under fyra månaders tid haft problem med vibration och oljud i min lgh sen 4 månader tillbaka. Styrkan på oljud och vibrationer varierar över tid, värst är nattetid. Hyresvärden är inkopplad, första felanmälan gjordes i Juni månad. De har hittat vad som orsakat detta, det är en expansionspaket till varmvattnet till element och golvvärme som är trasigt och det tar sån tid för dem att fixa detta. Problemet med oljud och vibrationerna har kraftigt eskalerat de senaste 2 veckorna, det tjuter i hela lgh samt att det vibrerar upp i mina möbler så jag tidvis ej kan varken sitta eller ligga. Värst är nattetid. Hyresgästföreningen är inkopplad och ska börja titta på ärendet. Det går ej att vistas i lgh i perioder. Sover hos kompisar då och då.
Det är så pass illa att jag fått uppsöka läkare vid flera tillfällen pga grava sömnstörning och ångest. Vibrationerna går ju rätt in i benmärgen på en.
I början av perioden så hade jag någorlunda bra veckor och mindre bra veckor med oljudet. Men nu är det enbart hemskt.
Evakueringslägenhet är tyvärr helt uteslutet då både hyresvärden och försäkringsbolag säger att det ligger på varandra att hantera. Försäkringsbolaget säger nej eftersom orsaken till problemet ligger i själva fastigheten
Min fråga på detta här finns det något jag kan göra i lgh som minskar på vibrationerna upp I möblerna.
Det är så pass illa att jag fått uppsöka läkare vid flera tillfällen pga grava sömnstörning och ångest. Vibrationerna går ju rätt in i benmärgen på en.
I början av perioden så hade jag någorlunda bra veckor och mindre bra veckor med oljudet. Men nu är det enbart hemskt.
Evakueringslägenhet är tyvärr helt uteslutet då både hyresvärden och försäkringsbolag säger att det ligger på varandra att hantera. Försäkringsbolaget säger nej eftersom orsaken till problemet ligger i själva fastigheten
Min fråga på detta här finns det något jag kan göra i lgh som minskar på vibrationerna upp I möblerna.
För att minska vibrationer i möbler behövs någon typ av ”stötdämpare”.
Några sätt kan vara följande:
- hänga upp möbler i kraftiga fjädrar.
- sätta luftkuddar under varje ben på möbler.
- ställa möbler på fjädrar, likt ”vyssan lull”.
Några sätt kan vara följande:
- hänga upp möbler i kraftiga fjädrar.
- sätta luftkuddar under varje ben på möbler.
- ställa möbler på fjädrar, likt ”vyssan lull”.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta låter ju märkligt. Ett expansionskärl som får möbler att vibrera och skaka!
Det rätta är att se till att felet så skyndsamt som möjligt blir åtgärdat. Att försöka stabilisera möblemanget är utsiktslöst och bortkastad tid imho.
Det rätta är att se till att felet så skyndsamt som möjligt blir åtgärdat. Att försöka stabilisera möblemanget är utsiktslöst och bortkastad tid imho.
Bostadsbolaget hade tydligen gett mig fel information fick jag reda på idag. Tydligen så var det något med pumparna till vattenledningarna. Rören som sitter direkt under lgh låter högt.
Möblerna skakar inte. Men vibrationerna fortplantar sig I möblerna och det känner man av när man sitter och ligger i dem.
Möblerna skakar inte. Men vibrationerna fortplantar sig I möblerna och det känner man av när man sitter och ligger i dem.
Bostadsbolaget hade tydligen felinformerat mig. Det är något med pumparna till vattnet. Exakt vad felet var visste de inte. Men de ska byta ut pumparna ändå.E etompau skrev:
Klicka här för att svara