Någon som har erfarenhet av elektronisk råttskrämma ?

Min erfarenhet är att dom inte fungerar

• Gilla
pennybridge och 1 till
  • Laddar…
Anekdotisk bevisning säger ibland att det funkar, men forskningen säger nej. Så om du frågar "vanliga människor" på ett forum kommer du få svar av alla sorter.

• Gilla
sisako
  • Laddar…
Undrar om jag skall testa, 90 dagars öppet köp

S sisako skrev:
Du kan titta på Youtube hur mycket mössen bryr sig om dom där skrämmorna. Dvs inte alls. :D

Vilken sort är aktuell? Jag antar att det är skillnad i effektivitet beroende på funktion ( vald(a) frekvenser, samma eller varierande frekvens, ljudtryck m.m. ).

Det jag sett fungera bäst är behållare som droppar ut lite pepparmintolja hela tiden. Men jag provade själv att dränka in en plint som mössen klättrade på för att komma in, med pepparmintolja. Mössen brydde sig inte ett skvatt om det. Hade kamera uppriggad och filmade dom men dom sprang bara rakt över det.

Är det tillräckligt kallt ute tror jag ingen typ ev skrämmare eller husmorstips osv fungerar om dom vill in.

G GVR4 skrev:
Du kan titta på Youtube hur mycket mössen bryr sig om dom där skrämmorna. Dvs inte alls. :D
Intressant att det finns nya filmer. Det enda jag sett är med 1 frekvens ( c:a 40kHz tror jag) och ganska lågt ljudtryck. Har du en länk på något nytt?

Inte jättenytt.

S sisako skrev:
Företag som säljer den här typen av prylar är inte alltid de som lever upp till sina löften, så det kanske inte är så enkelt att komma tillbaka efter 80 dagar som man kan tro. Kolla det noga innan du köper.

• Gilla
sisako
  • Laddar…
Tack!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.