Har precis haft stambyte och renoverat hela badrummet och upptäcker nu små mörka kryp längs golvet, kanske någon millimeter stora (främst längs kantlisterna) och lite större ljusa kryp, kanske kan 2-3 mm, längs vägg och golv. Vet någon vad detta är? För små för att fånga bra på bild. Känns inte superbra i ett nyrenoverat badrum.. krypen är filmade bakom tvättkorgen dör det var lite extra dammigt, men dom finns överallt i badrummet, trots att jag dödar alla jag ser och dammsuger så kommer dom tillbaka..
Stövsländor kanske, en stor grupp av små kryp. Den ljusa filuren kunde kanske vara en väggsmed (https://sv.wikipedia.org/wiki/Väggsmed). Oavsett tror jag de försvinner om du fortsätter att straffa dem med dammsugaren.
Ja vi har liknande i blomkrukorna men dom i badrummet hoppar inte, sen har vi inte haft blommorna i närheten av badrummet.. krypen i blomkrukorna dras väl även till fukt, så om jag har liknande i mitt nyrenoverade badrum, kan det vara problem med fukt?H hjalle74 skrev:
I ett badrum finns det alltid fukt som kan locka till sig insekter. Du duschar ju där och det finns golvbrunnar. Du behöver alltså inte ha något fukt problem..Jullan10 skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 146 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 146 inlägg
Tagga ner. Jag fattar att det inte är nice med kryp i ert fina badrum men dessa är inte kategorin "fuck, vi startar kärnvapenkrig"! Om ni hade haft kackerlackor, en total invasion av långsprötad silverfisk eller fucking råttor hade det ju varit all hands on deck. Men här kan ni ju bara chilla lite. Om problemet återkommer med säsong får ni jobba med lite sprej typ. Slappna av.
Absolut, det är inte så farligt och det har jag aldrig påstått. Jag ska chilla och likaså bör duDüsseldorff skrev:
Tagga ner. Jag fattar att det inte är nice med kryp i ert fina badrum men dessa är inte kategorin "fuck, vi startar kärnvapenkrig"! Om ni hade haft kackerlackor, en total invasion av långsprötad silverfisk eller fucking råttor hade det ju varit all hands on deck. Men här kan ni ju bara chilla lite. Om problemet återkommer med säsong får ni jobba med lite sprej typ. Slappna av.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 146 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 146 inlägg
Ok, jag ber om ursäkt. Allmänna tips som funkar på typ alla insekter är ju rödceder. Går att köpa i block eller som olja. Blocken placeras ut strategisk, oljan stryks längst med lister etc.Jullan10 skrev:
Klicka här för att svara