BirgitS
BirgitS: [citat] Nja, trä utsöndrar ämnen som man kan reagera på också. [citat] Luften blir då också torrare. Har ni koll på om luftfuktigheten påverkar?
7 svar · 1,0k läst
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Precis, lite jobb till våren att ordna med avrinning från altanen.
5 svar · 2,7k läst
·
L
Lotez83: Haha gjorde faktiskt som du sa. Får se vad det blir för svar men känns som stinkande kortvinge ligger nära till hands. Undrar bara varför den gillar min duschhörna
3 svar · 5,8k läst
·
H
Hêso3: Hej, Fick du reda på vad felet är/var? [citat]
15 svar · 33,3k läst
H
hempularen: Det är väl rätt ovanligt i puts. Däremot så var det vanligt i kakefix och fog. På 60 talet, och jag antar på 70 talet till det förbjöds.
4 svar · 7,7k läst
·
A
A bygg: Hej Återkoppling…, Nu två veckor senare har lukten helt försvunnit. De första fyra dagarna luktade det vidrigt. En skål med ättika samt doftljus var bra för att maskera lukten. Efter knappt en vecka började det lukta mindre. Och nu efter två veckor är det bra. Högst troligt en mus som tagit sig in i vägg eller bjälklag.
3 svar · 15,1k läst
N
Nora.: [citat] Utifrån. Ytskikt inomhus kommer alltså att inte påverkas enligt företaget.
4 svar · 7,0k läst
L
Lilllen: Ja, det är läskigt vart klimatet är på väg. Jag är rädd för allt det kan ställa till i naturen, men också vad detta i förlängningen gör för oss människor. När många måste fly från ett område till ett annat är det risk att det blir trångt och stökigt. Dåliga skördar gör att folk svälter. Tyvärr drar ofta brist på viktiga resurser fram det sämsta ur människor också,
513 svar · 41,9k läst
·
H
helis8: [citat] Det är nu konstaterat att det inte är någon fukt. Föreningen håller på att utreda lukten. Nu vill jag göra det jag kan för att täta hemma, vilket de sagt är okej. Jag är inte händig själv så tänkte anlita någon som hjälper mig med detta. Kontaktar man snickare eller finns det några som är experter just på fogning? Vad ska jag be dem göra, vad tror ni blir bäst?
17 svar · 3,8k läst
·
R
Renoveringstjejen: Hej forumet! Jag har ett par funderingar som jag skulle vilja ha era synpunkter på. I min uppgång i en bostadsrättsförening i Stockholms innerstad har några innehavare byggt om och ändrat planlösningen ganska radikalt. Ursprungligen är detta hus från 1926 byggt så att varje plan innehöll en enda våning, men senare delades den upp i tre. Så gjordes av alla våningar i fastigheten. Jag
0 svar · 1,2k läst
B
borley10: Hej! i vårt fall så har jag antingen vant mig vid doften, eller så har den försvunnit. Dock tror jag inte att jag har vant mig då jag inte hört någon annan kommentera doften, vi har hyrt ut huset m.m. samt att man varit borta längre tider och inte känt igen doften. Så jag antar att problemet är borta. Det jag har gjort sen renoveringen är att byta fönster, men där såg allt torrt
19 svar · 30,0k läst
Davidbagare
Davidbagare: [citat] Hur gick det med lukten?
12 svar · 5,6k läst
D
Danielserpentin: [citat] Man skulle höra betydligt bättre om du stängde av tvn när du filmade
2 svar · 1,7k läst
·
J
J-Osef: Hej har flyttat in i radhus byggt 1966, platta på mark där förra ägarna installerade Nivellgolv 2017. Nu har vi problem med en mögeldoft/mögelliknande doft i hall, altandörren in till vardagsrummet och vårat eget sovrum uppe vid balkongdörren. Snickeriföretaget som gjorde golvet svarade att de slipade alla syllarna inklusive ytterkant samt behandlade med mögelfri. dessutom fuktmätte
0 svar · 990 läst
A
AndersS: Jag föredrar spaltventil i fönster, har det i huset och inget kallras med element under.
1 svar · 1,4k läst
S
Stefan1972: Drar det sådär så måste det ju vara nåt väldigt tokigt där bakom..............Nästan så det borde synas utifrån var det tar sig in för även om isoleringen ska isolera så kan den inte stoppa drag som tar sig in om det är nåt vidöppet typ.
8 svar · 2,8k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Beskriv ventiler och fläktar som finns i Lgh. Sök även på liknande frågor här i forumet om du inte redan gjort det. Det finns flera
3 svar · 1,5k läst
haggle
haggle: [citat] Helt rätt! Och eftersom typ hela EU:s befolkning röstade så i omröstningen för några år sedan har vi nog snart evig sommartid!
142 svar · 55,7k läst
M
MH1001: Jag skulle försöka bygga som en liten ljudskyddad oas nånstans i trädgården. Gärna på den sida av huset som ligger i lä från ljudet. Kanske göra hög mur eller tätt plank runt oasen som du låter växter klänga på. Jag hade hur som helst försökt skapa den mindre oasen. Vet inte hur stor tomt du har, men att väsentligt förbättra genom att sätta plank runt hela tomten tror jag
3 svar · 1,7k läst
F
FMagnus: [citat] ja tätning är ganska tveksamt. Tilläggsisolerat med väldigt tveksam ångspärr.
7 svar · 1,8k läst
·
Bolid
Bolid: Kan någon säga vad detta kan vara? [bild] [bild]
0 svar · 1,2k läst
·
L
Lilsun: [citat] Bra att du varnar för oseriösa firmor!
74 svar · 24,3k läst
·
kvirre
kvirre: [citat] hej råkade snubbla in här. Mina föräldrar hade en jordkällare, men den var dock av betong. De brukade regelbunder "svavelröka" för att döda av både mögel och eventuella svampar. Som jag förstod det var detta en vanlig metod för att sterilisera bland annat växthus (pappa var trädgårdsmästare) men detta är ju 25 år sen så man kankske inte ens kan få tag i svavel numera
2 svar · 3,6k läst
·
J
Jöjje91: [citat] Ja det är sant, är bara en sådan där grej som gnager på en att man va så korkad och rev på
2 svar · 3,1k läst
·
K
karolinawie: Hej, Plötsligt händer det, det där drömhuset, i drömområdet för ok prislapp dyker upp, men fuktproblem i källaren... Vågar man köpa? Kan det vara värt det eller köper man sig bara ett stort problem? Källare (på betongplatta) har inretts med ett stort badrum (med husets enda dusch/badkar) och ett biorum. Huvudentrén ligger även på källarplan. I besktiningsprotokollet går det att
0 svar · 1,7k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: [citat] Kan bli bekymmer även på grundmur.
16 svar · 3,5k läst
Unikt namn
Unikt namn: [citat] Absolut, denna har jag läst flera som använder denna enhet. https://www.kjell.com/se/produkter/smarta-hem/smarta-hem-losningar/aqara-smarta-hem/aqara-termometer-och-hygrometer-p51358 Men enheten ovan är bara en mätare och fungerar inte ensam. Den behöver en till enhet som samlar, lagrar och kan presentera det för mobilen. Tex någon av de som länkas i beskrivningen. Jag har dock
10 svar · 3,1k läst
·
SågspånPappspikEternit
SågspånPappspikEternit: Det var inte bara trä som skulle vara i utsatt läge, typ syllar, som behandlades med pentaklorfenol. Före varmluftstorkarnas tid på sågverken doppades i princip allt färdigsågat virke i pentaklorfenol-lösning innan det ställdes för att torka utomhus. Detta gjordes för att virket inte skulle angripas av diverse blånadssvampar och liknande. Virke som enbart doppats i pcp har
4 svar · 6,3k läst
raveper
raveper: Plocka ner taket och titta efter.
11 svar · 3,9k läst
E
Elisa20: [citat] Tack, så intressant! :)
11 svar · 2,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.