L
ltz: Denna länken visar en hel del säkerhetsprodukter t.ex. Är 2MIL / 4MIL / 12MIL etc överförbart till svenska krav måntro? http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=window+film&_osacat=175757&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR10.TRC0.A0.Xsecurity&_nkw=security&_sacat=175757
1 svar · 1,7k läst
Ludwig
Ludwig: Bilden funkar inte för mig?
2 svar · 3,4k läst
K
kladde: Tack. Hur fungerar en sprutmålning? Finns det sprayburkar att köpa?
2 svar · 4,2k läst
Y
Yrrol: Fick besök av en tjuv idag så nu är det högläge att sätta lås på samtliga gårdsdörrar. Dock får det vara något bättre än dom av billigaste sort som sätts med småskruv. Frågan är vilka. Vilka har ni förtroende till att hänga låsen på. Gärna med klippskydd/lock över.
0 svar · 1,4k läst
Stefan Bengtsson
Stefan Bengtsson: http://www.specialbeslag.se/dorrbeslag/brevinkast-c-152-1.aspx Till exempel. Jag har ingen erfarenhet av företaget.
1 svar · 2,7k läst
Nazareth
Nazareth: Ojdå! Även om 30 minuter låter som en glädjesiffra bortom all rimlighet så låter ju 2 månader lite långt :) Kan tänka mig att du var i samma situation som en annan. Fullt upp med med allt och lite till. När tiden väl finnes så tar man det hellre lite soft då det är enda ledigheten man får :D Detta garagebygget har jag tidsplanerat så tillvida att ingen stress skall förekomma. Har
4 svar · 6,5k läst
·
raveper
raveper: När den vita färgen uppfanns för några år sen så har det mesta blivit bättre. :)
9 svar · 6,8k läst
J
jocar71: Har fått ett bra pris på port från Lindab. Vet ju inte någon som har köpt en sådan så jag vore väldigt tacksam för synpunkter och erfarenheter.
8 svar · 4,6k läst
N
norrbottenstorpet: Inomhus, eller ytterdörr, balkongdörr? Tyvärr inte, det brukar vara lång leveranstid på sådant. Men, ibland har tillverkarna någon specialbeställning som blivit över, fel i kundens ögons osv. Man kan ringa runt och kolla med fönstertillverkarna, dvs de som själva tillverkar fönster inte bara säljer dem. Jag har köpt fönster bla från rm.se
1 svar · 1,3k läst
F
Fönster teknikern: Ni har väl hemförsäkring? Det är bara att anmäla till försäkringsbolaget och invänta en glasmästare som byter glaskassetten.
8 svar · 9,6k läst
F
Fönster teknikern: Jag rekommenderar inte att ta ut bågen ur karmen utan att känna till just sp. fönsters beslag. Det är dessutom väldigt tungt. Typiskt 4 mans arbete !
5 svar · 5,0k läst
C
camilla30288: Hej! Nån som har köpt fönster från Fönsterbutiken i Hinneryd? Bestide.nu heter hemsidan.
0 svar · 1,4k läst
L
labbolina: Om du råkat ut för firman som säljer dörrar och fönster men ej levererat-GÖR POLISANMÄLAN. Han uppger sig heta HENDRIK och denna gång uppger han att firman ligger i Västervik. Firman vill ha 50% minst i handpenning (gärna 100%) När pengarna väl satts in blir firman knäpptyst eller skickar mail att "på grund av sjukdom är varan försenad" "eller strul så att leveransen är
17 svar · 9,4k läst
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Nu har jag kollat. Det är på utsidan.
20 svar · 10,9k läst
J
JOW: Vi köpte inte "super"-fönster utan stannade på 1,2 i U-värde (dvs hela konstruktionen, vad glaskasetten har för U-värde vet jag ej). Med det så är det lite imma ibland, men inte på hela rutor som man kan se ibland. Dock är det inte så varmt inne än, håller c:a 18-19gr (inte flyttat in än). Blir ju ännu mindre imma om man har varmt inne (fönstret "läcker" mer).
25 svar · 42,6k läst
jojjeblom
jojjeblom: http://www.beijerbygg.se/store/ProductDisplay?storeId=10201&parent_category_rn=31011&productId=176528&urlRequestType=Base&categoryId=31322&top_category=93501&langId=46&catalogId=10551 Det här kanske kan vara nåt.
2 svar · 1,7k läst
M
Mr L: Så kan det säkert vara. Så det finns bara standard och hög tröskel. Och den plåt är bara ett tillägg för som du säger. Känner mig lite korkad nu. Bord man kunnat räkna ut kanske :) http://www.diplomatdorrar.se/montering/ritningar Och är det så som du säger så är det standard tröskel på dörren.
5 svar · 5,6k läst
M
Magasinetblogg: Tack injonil, vi tänkte nog att det var så ungefär. Samma som alltid alltså, om man fjäskar tillräckligt kanske man får göra som man vill, så verkar det i alla fall fungera i vår kommun. Fjäsk är inget för oss så vi får helt enkelt välja fula beslag. Om vi var rika så kunde vi konstruera egna och sedan låta dem testas :)
6 svar · 3,9k läst
pelpet
pelpet: [citat] Tackar! Precis vad jag behöver till min bod också.
8 svar · 9,4k läst
·
E
SBH: jag tycker det. men frågan är vad ni tycker är snyggt
5 svar · 1,4k läst
Stefan N
Stefan N: Jag tycker den va jättebra, inga klagomål.
16 svar · 15,8k läst
E
ESSC: Det var leksandsdörren! Och det var inga problem att få ett svar direkt från traryd heller.
5 svar · 3,3k läst
P
peroande: Du kan spara mycket pengar på att köpa fönster från utlandet men det är viktigt att du är väl insatt i terminologi och olika tekniker för att inte bli lurad. Missförstånd sker lätt när man kommunicerar på främmande språk. Reklamationer är svåra, dyra eller omöjliga att göra.
3 svar · 1,7k läst
Goteborg
Goteborg: [citat] Korrekt. Borrar med 3,3mm borr så har du plats att sätta ny nit i hålet :)
9 svar · 11,7k läst
H
SBH: [citat] jaha :-) trodde att det var nånstans man skriver så. sätt dörren med hylsor istället för vanliga karm skruvar. är mitt tips
8 svar · 2,8k läst
·
V
verktygsgurun: Alternativt till KOW är att man släpper ut smygen 5-10mm utanför panelen och sen är väldigt noga med sågningen av panelen så den ligger ligger dikt an baksida smyg. Då sätter man inga foder.
5 svar · 13,6k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: Jag vet bara att det är svindyrt.
1 svar · 2,2k läst
P
Peppermannen: Kan man då vända låskolven också så att den låses med nyckel från garagesidan, d.v.s. den egentliga insidan av dörren? :confused:
3 svar · 2,9k läst
U
uno83: Hej. Jag är ute efter samma sak. Ska byta en gammal dörrkarm till ett badrum (med frånluft) där nuvarande karm är ventilerad i överstycket. Golvet i badrummet är höjt p.g.a badrumsrenovering, så det blir nog inget bra med ventilation i underkant. Funderar på att försöka fräsa till något själv, men det vore ju enklare om det finns färdigt.
3 svar · 8,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.