Nån som har bilder? Skulle vilja ha exempel på hur vi ska göra detta på ett snyggt sätt?
Sätter panel, hur ska vi få det att se snyggt ut runt fönster?
bilder samt konkreta tips emottages tacksamt!
Sätter panel, hur ska vi få det att se snyggt ut runt fönster?
bilder samt konkreta tips emottages tacksamt!
Du skall ha panel på väggen där fönstret sitter helt enkelt.
Du får använda dig av en smyg samt foder.
Du får använda dig av en smyg samt foder.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Som uppföljning till Stefan N:s inlägg ovan:
Smygar i MDF som du kapar till rätt djup och vitmålar.
Finns färdiga i bygghandeln upp till någon viss bredd, behöver man bredare, som här, får man såga, fräsa kanter och måla själv:
Exakt lika din bild med elslang och allt, fast med MDF-smygar monterade med sättlim PL400.
Och med panel på väggen:
Färdigt för fönsterfoder.
Smygar i MDF som du kapar till rätt djup och vitmålar.
Finns färdiga i bygghandeln upp till någon viss bredd, behöver man bredare, som här, får man såga, fräsa kanter och måla själv:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Exakt lika din bild med elslang och allt, fast med MDF-smygar monterade med sättlim PL400.
Och med panel på väggen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Färdigt för fönsterfoder.
Alternativt till KOW är att man släpper ut smygen 5-10mm utanför panelen och sen är väldigt noga med sågningen av panelen så den ligger ligger dikt an baksida smyg. Då sätter man inga foder.
Klicka här för att svara


