Byggahus.se

byggvarorimport skumt eller inte

1. L
    Medlem · kalmar · 2 inlägg

lodjur1

Medlem
    hittade ett flertal anonnser på blocket från detta "företag" importerar fönster och dörrar från tyskland. har endast mail och står inget om företaget någonstans deras hemsida är http://www.byggvarorimport.eu. Är det någon som har köpt grejer därifrån eller är det nån som vet nånting om dem??

hittade inget alls om dem på nätet

Redigerat 10 apr 2012 16:55
  2. H
    Moderator · Stockholm · 43 926 inlägg

hempularen

Moderator
    Vet inte vad du hittat, men länken fungerar inte, och sökning på blocket ger ingen träff.

3. L

lodjur1

Medlem
    Redigerat 10 apr 2012 16:57
  4. H

hempularen

Moderator
    Sidan är helt befriad från varje spår av kontaktinformation, så befriad att det inte ens finns någon "köp knapp" eller annan information om hur man beställer från firman.

På någon enstaka vara finns där en länk för "förfrågan", den är kopplad till något som ser ut som en anonymiseringsservice. Dvs man har gjort sig besväret att aktivt hålla sig anonym.

Känns som rent bedrägeri.

Redigerat 10 apr 2012 17:20
  5. lordibygg

lordibygg

Medlem
    Vi köpte en dörr och laminat där

Super kontakt. bra pris. Vi var nöjda. Tyvärr en vecka senare levereras enligt överenskommelse ;-(

annars perfekt

6. H

hempularen

Moderator
    Lordibygg.

Du har skrivit ett inlägg som är en referens för bolaget.

För att vi skall kunna tro på att detta inte är dold reklam för firman så måste du fylla i din profil korrekt. Uppgifterna syns bara för oss som modererar här.

Om du inte fyller i din profil så kommer vi att ta bort ditt inlägg.

7. M
    Medlem · Gävleborgslän · 4 inlägg

Maggan88

Medlem
    Någon som hört nå mer om dom klåparna ! Dom verkar blåst mig ! Tacksam för svar

8. H

hempularen

Moderator
    Ge lite mer detaljer, hur mycket försenade är de? Hur mycket pengar handlar det om? Betalade du med kontokort så kan du i många fall kräva tillbaka pengarna av kontokortsföretaget, blir då deras problem att kräva skojarna.

Sidan just nu är helt tom. Har du en mail address så kan man ibland få frma väldigt mycket via en google sökning.

Om man söker på domain namnet hos nic.eu så får man en "ägare" som kopplas till något som jag tror är ett webhotell i Tyskland, ev. kan man få ut mer kontaktinfo därifrån, möjligen krävs polisanmälan för det.

9. M

Maggan88

Medlem
    Jag har beställt en dubbel altandörr ! Han ville ha 50% i förskott vilket jag tyckte lät mkt men dörren var så prisvärd tyckte jag ! Jag betalade med kontokort ! Email är bvimport.sverige@gmail.com. Tack så mkt

10. M

Maggan88

Medlem
    Dom är med på svartlista.se ! De är bara glömma dörren ! Segt 3000 i sjön :/ sprid detta vidare ! Byggvarorimport kalmar = klåpare

11. H

hempularen

Moderator
    Hur gick betalningen till då?

12. M

Maggan88

Medlem
    Vi fick en offert /orderbekräftelse där de stog fskatt nummer å allt ! Sen ett postgiro nummer till swedbank så vi förde över dit

13. H

hempularen

Moderator
    fskattenumret bör gå att spåra till en person. Kolla ex. på ratsit.se.

14. H

hempularen

Moderator
  15. N
    Medlem · Värmland · 4 inlägg

Nyttanvändarnamn_aj

Medlem

polis, polis

gå till polisen och kräv att de gör något, killen hendrik coordes är ju känd av polisen och har suttit inne för såna här bedrägerier, sluta gnäll, gå till polisen och kräv att de gör något..cordes bor i lesjöfors på degeersgatan...why not visit him??:mad: han vältrar sig i era pengar:mad:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.