Stefan N
Stefan N: Större risk att det spricker än att det håller med remsa skulle jag säga. Gipsa om du inte vill göra om det senare.
4 svar · 3,4k läst
·
F
frufreij: Hej! Hur gick de sedan , valde ni rustas färg sedan till golvet ?
1 svar · 3,0k läst
J
Jenniejjj: [citat] Aha okej tack :)
4 svar · 5,5k läst
·
Sommartorparn
Sommartorparn: [citat] Hej, jo snickerierna är fortfarande vita och fina, alltså minimalt med påväxt, inte ens på skuggsidan. Till saken hör att jag målade dem inomhus så de var genomtorra innan de sattes upp utomhus. Däremot är jag inte kapabel att bedöma om färgen är spröd eller inte. Hur ser jag det? Skulle vara bra att veta eftersom jag skulle behöva måla vindsfönstrena vita, och de vill
13 svar · 8,0k läst
G
Guson: Nej, det finns väl inga genvägar utan det ska vara riktig färg.
2 svar · 1,1k läst
M
Mia Magnusson: Ska måla hela vardagsrummet eller troligtvis hela lägenheten (1:a) i ljusgrå kalkfärg. Betongväggar med en vit tapet vars kanter ligger på varandra ca 7 mm. Gissar att de kommer att synas efter målningen. Om jag slipar bort dem försvinner det yttersta lagret av tapeten och gissar att det underlaget suger ut sig färgen annorlunda och då kommer också linjerna att synas. Eller? Hur ska
0 svar · 2,1k läst
R
rodluvan: Ja det gick till slut! Hade såklart redan gjort allt det, men man fick dra extremt hårt!! Då gick det! Tackar :)
2 svar · 3,1k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: Skönt att det gick bort! :)
6 svar · 1,1k läst
Lill72
Lill72: https://www.byggahus.se/forum/threads/naer-kan-man-mala-tryckimpregnerat-vad-gaeller-egentligen.343498/#post-3302738 Här är en tidigare tråd om att måla tryckimpregnerat. Vi har målat vårt staket med slamfärg och det håller men jag tror att det beror på att det är en lite grövre/sågad yta.
7 svar · 8,6k läst
B
Byggfuskarn: Nu är det iofs alkyd och inte akryl det handlar om. Jovisst var det Servalack. Det nu mins jag också att målning skedde i särskilt svett utrymme. Kanske hade de lämplig ventilation. Tack för info. Då är det bara att köra på med linoljefärg
5 svar · 3,8k läst
M
Mangan13: [citat] Tack! Det kör vi på!
11 svar · 7,3k läst
H
helix: Väcker en gammal tråd till liv. Det är så intressant att vissa säger så och vissa säger annat. Jag tror inte det finns ett bra svar helt enkelt. Har själv 5 dörrar just nu. Blev rekommenderad och läste även på forumet om panelgrund från Beckers först. Körde på det. På 2 av dörrarna får jag genomslag av faneren, över hela dörrarna, utom vid handtagen där metallplattan satt.
12 svar · 5,2k läst
andreas3333
andreas3333: Beställde från företaget och de har stora brister på sin hemsida. Vi fick att beställningen inte gick igenom så försökte flera gånger. Sen tillslut gick det igenom. Sen visade det sig att de tagit 2 ordrar, dessa var beställda till olika personer men de skicka det ändå till en och samma. När man sedan hade kontakt med deras kundservice så var det ingen service där. Dryga, otrevliga
7 svar · 6,4k läst
lopec
lopec: jädrar vad snyggt..!
12 svar · 6,9k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Har inte läst det själv men farbror Google ger denna länk: https://ncscolour.com/sv/about-us-2/sa-fungerar-ncs-systemet/
1 svar · 959 läst
S
Stefan1972: trä tål väta så länge det har möjlighet att torka sen..........
3 svar · 2,8k läst
·
A
Atom: [citat] Har sökt lite och började hitta lite om detta... https://www.byggahus.se/forum/threads/byggstaellning-i-trae.217070/
1 svar · 3,4k läst
Betongvägg
Betongvägg: Hej, Vilken färgspruta rekommenderas? Vilken kombo kompressor färgspruta har ni kört? Vad ska man tänka på? Ska man blanda ut färgen? Jag behöver all hjälp jag kan få. /Anna-Karin
0 svar · 2,1k läst
A
A.G: Byta foder å lister ist?
2 svar · 1,1k läst
A
2 svar · 1,1k läst
J
Jensa86: Nu är jag ingen målare men all oljefärg jag målat med har varit så pass fet att om det bara kommit enstaka vattendroppar på så har de nog bara runnit av och du har nog inget att oroa dig för.
1 svar · 930 läst
Krokben
Krokben: [citat] Något riktigt resonemang kan jag nog tyvärr inte ge dig då jag är långt ifrån en expert. Pratade med en bekant som jobbat som målare i säkert 30 år och han sade åt mig att välja den typen av färg för att det skulle fungera bäst. Om det ÄR bäst låter jag vara osagt men rutorna jag gjorde för 3 år sen ser lika fräscha ut som dagen jag målade dem.
4 svar · 1,1k läst
H
HingstMike: [citat] Tack så jättemycket för svar! Ska testas!
2 svar · 940 läst
S
salisbury: Vet ju inte riktigt hur det eldad utan köpte ett dödsbo där inte mycket gjorts sista 40 åren. Sotaren kommer i höst så får se hur illa det är. Det jag undrar är rent konkret hur man får rent den. Har kollat på kamin och ligger tyvärr utanför budget.
3 svar · 4,4k läst
·
BmwMats
BmwMats: Byggnationen och stomresningen börjar inte förrän om tre-fyra veckor. Tills dess så får jag grunna på om jag skall försöka slipa plattan, annars får det bli betning med syra. Denna veckan fick jag rekommendation att plattan skulle vattnas, även om det är plast pålagt, men den är ju inte helt tät mellan skarvarna. Därefter får den väl torka bäst den kan... Tack för alla tips och
19 svar · 21,4k läst
R
Rolle85: Oki
13 svar · 8,1k läst
·
R
13 svar · 8,1k läst
·
M
maximm: [citat] Vi rekommenderar definitivt att du även behandlar dörrar och fönster med ett bra impregneringsmedel och gör det både på in- och utsidan! Annars kan dörrar och fönster bli skeva. Är det kanske något annat än den oljan jag köpt de menar?
4 svar · 3,9k läst
·
S
Sarlac: Hej! Jag letar efter någon som målat sitt hus med en färg vi funderar på. Jotun har den under benämning 7052 grönnås, NCS 5414-G47Y Vore kul att se en villa med färgen, men dåligt med träffar på Google. Hoppas på någon bilddelning!
0 svar · 2,7k läst
P
peterkz1: Är ett alternativ att inte limma mor plywooden och istället dra i några skruvar underifrån? Om det ändå blir en fast ihopkopplad yta är det kanske inte något som måste sitta stenhårt i plywooden? Fick även tips om att göra ytan med fiskbensparkett i ek. Antar att ek rör sig mindre och att man i så fall kan limma på den på plywooden och sedan olja in det istället för att betsa.
8 svar · 3,7k läst
R
RoBo: Spackla och måla. Microlit är bara onödiga pengar och jobb.
3 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.