4 425 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Måla på tätskiktet ?
Mitt uppe i en renovering o frugan ångrar sig o vill ha målat på vissa ställen.. problemet är att tätskiktsfolien redan sitter. Hittar inget vettigt om att måla på duken så jag frågar här. Kan man typ bredspackla allt o sen måla eller är det bara riva ner o göra om?
Vi hade tidigare funderingar på delvis målade väggar i badrummet och jag tittade då på https://www.se.weber/fasad-puts-och-murbruk/invandiga-putssystem/weber-designputs-vatrum#.
Nu blev det helkaklade väggar till slut så jag kan inte uttala mig om hur produkten verkligen är.
Som alternativ kan man kanske tänka sig att "putsa" med fix eller fog som sedan målas, men inte heller det har jag provat. Skulle jag göra det idag så skulle jag använda den länkade designputsen ovan.
Nu blev det helkaklade väggar till slut så jag kan inte uttala mig om hur produkten verkligen är.
Som alternativ kan man kanske tänka sig att "putsa" med fix eller fog som sedan målas, men inte heller det har jag provat. Skulle jag göra det idag så skulle jag använda den länkade designputsen ovan.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 135 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 135 inlägg
Ska man ha målat så ska man följa instruktionerna för ett av de godkända målade systemen helt och hållet. Eftersom de har sitt eget tätskikt och det inte brukar vara bra med dubbla tätskikt så låter det att att folien ska bort.Mack1234 skrev:
Man kanske ska fråga sig: Vad är dubbla tätskikt? Är 2 lager tätskikt dubbla? eller ett tjockare tätskikt?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 135 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 135 inlägg
Hej. Vill du ha ett godkänt badrum enligt regelverket så får du köra måleribranchens våtrumssytem utanpå befintligt undelag. MvhMack1234 skrev:
Klicka här för att svara