A A.G #1 Medlem · 617 inlägg 28 feb 2024 22:02 A.G Medlem 617 inlägg 28 feb 2024 22:02 #1 Hej. Behöver man isolera rör-i-rör för värme som förläggs i 70mm-avloppsrör i källargolvet? Golvet är av betong. #rör-i-rör #värme
Hej. Behöver man isolera rör-i-rör för värme som förläggs i 70mm-avloppsrör i källargolvet? Golvet är av betong.
J jonaserik #2 Medlem · 25 749 inlägg 1 mar 2024 16:34 jonaserik Medlem 25 749 inlägg 1 mar 2024 16:34 #2 Är det matarledningar för värme på annat håll och tur/retur ska ligga i samma rör. Mer info om din tanke behövs.
Är det matarledningar för värme på annat håll och tur/retur ska ligga i samma rör. Mer info om din tanke behövs.
A A.G #3 Medlem · 617 inlägg 1 mar 2024 16:59 A.G Medlem 617 inlägg 1 mar 2024 16:59 #3 Det är både tur och retur. De ska ligga med rör-i-rör.
A A.G #4 Medlem · 617 inlägg 1 mar 2024 17:00 A.G Medlem 617 inlägg 1 mar 2024 17:00 #4 Alternativt kan vi lägga 2st separata 50-rör.
J jonaserik #5 Medlem · 25 749 inlägg 1 mar 2024 20:01 jonaserik Medlem 25 749 inlägg 1 mar 2024 20:01 #5 Måste du ha så grovt då. kanske kan gå med PEM-slang med, den kan gå i någon mjukare krök med. Är det inte alltför långt så kan du även lägga i ett kraftigare snöre för att hjälpa till att dra med.
Måste du ha så grovt då. kanske kan gå med PEM-slang med, den kan gå i någon mjukare krök med. Är det inte alltför långt så kan du även lägga i ett kraftigare snöre för att hjälpa till att dra med.
A A.G #6 Medlem · 617 inlägg 1 mar 2024 21:50 A.G Medlem 617 inlägg 1 mar 2024 21:50 #6 32 PEM-slang borde räcka.