Hej,

Har hållt på och jävlats med en t koppling och blandare i ett par dagar...har nog äntligen fått till det hjälpligt nu och vet vad som behöver kompletteras..och då upptäcker jag att det läcker på ett annat ställe....
Se bild.
Antagligen har jag i min frustration varit lite för hårdhänt:/

Bild 1 visar efter avtork och bild 2 ca 5 min senare.

Mina frågor:

Kan jag täta detta med ex en ms polymer och låtsas som att det regnar?

Kan jag låta det vara som det är till måndag och ta nya tag?

Eller bör jag omgående bryta vattnet och joura en röris?

Är i en tvättstuga med målat golv

Tacksam för svar 🙏

Bilderna

• Närbild av en vattenledning med kopplingar och en tätningsmassa applicerad runt skarvarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VVS-installation med synlig kablarslutning och rörkoppling mot en grå texturerad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Fungerande skrev:
Hej,

Har hållt på och jävlats med en t koppling och blandare i ett par dagar...har nog äntligen fått till det hjälpligt nu och vet vad som behöver kompletteras..och då upptäcker jag att det läcker på ett annat ställe....
Se bild.
Antagligen har jag i min frustration varit lite för hårdhänt:/

Bild 1 visar efter avtork och bild 2 ca 5 min senare.

Mina frågor:

Kan jag täta detta med ex en ms polymer och låtsas som att det regnar?

Kan jag låta det vara som det är till måndag och ta nya tag?

Eller bör jag omgående bryta vattnet och joura en röris?

Är i en tvättstuga med målat golv

Tacksam för svar 🙏
Ingen?

Du kan inte täta med lim i vart fall. Är det inte bara åka och skaffa ny och sätta dit?

• Gilla
Fungerande
  • Laddar…
Joura en röris för ett droppläckage måste du väl inte. Känns ju väldigt överdrivet. Sätt någonting under dit vattnet kan droppa i å isofall ring röris på måndag

• Gilla
Fungerande
  • Laddar…
Du har microläckor i kopplingarna, kan uppstå efter något/ra år, speciellt om det inte är stödhylsor i rören. Syns klart med att det är som kalkutfällning där. Gör ren rund allt, stålborste är bra och dra till 1/8 dels varv på muttrarna, det brukar hjälpa. Läck en bit hushållspapper eller toapappar under så syns om det läcker. Prova med det först och kom tillbaka

• Gilla
Fungerande
  • Laddar…
Använd locherpasta och smeta på och dra igen lite snällt👍

• Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Du har microläckor i kopplingarna, kan uppstå efter något/ra år, speciellt om det inte är stödhylsor i rören. Syns klart med att det är som kalkutfällning där. Gör ren rund allt, stålborste är bra och dra till 1/8 dels varv på muttrarna, det brukar hjälpa. Läck en bit hushållspapper eller toapappar under så syns om det läcker. Prova med det först och kom tillbaka
Ska införskaffa en stålborste under morgondagen och göra rent och sen testa dra åt.Könde lite på röret med en polygrip och var heelt stumt men kanske går att dra åt lite när det väl är rengjort?🙏

V Vector skrev:
Joura en röris för ett droppläckage måste du väl inte. Känns ju väldigt överdrivet. Sätt någonting under dit vattnet kan droppa i å isofall ring röris på måndag
Frågade ju för att jag inte vet hur " illa" det är ;)

H fisgris8 skrev:
Använd locherpasta och smeta på och dra igen lite snällt👍
Okej, en novis fråga till...Lossa kopplingen, pasta och dra åt menar du?
Tänkte testa det om tipset med rengöring inte funkar

Stefan N Stefan N skrev:
Du kan inte täta med lim i vart fall. Är det inte bara åka och skaffa ny och sätta dit?
Ursäkta min okunskap men menar du by koppling, rör eller båda?

F Fungerande skrev:
Okej, en novis fråga till...Lossa kopplingen, pasta och dra åt menar du?
Tänkte testa det om tipset med rengöring inte funkar
Yes stämmer bra! Du kan rengöra om du vill spelar ingen roll. 👍

• Gilla
Fungerande
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.