Hej,
Har hållt på och jävlats med en t koppling och blandare i ett par dagar...har nog äntligen fått till det hjälpligt nu och vet vad som behöver kompletteras..och då upptäcker jag att det läcker på ett annat ställe....
Se bild.
Antagligen har jag i min frustration varit lite för hårdhänt:/
Bild 1 visar efter avtork och bild 2 ca 5 min senare.
Mina frågor:
Kan jag täta detta med ex en ms polymer och låtsas som att det regnar?
Kan jag låta det vara som det är till måndag och ta nya tag?
Eller bör jag omgående bryta vattnet och joura en röris?
Är i en tvättstuga med målat golv
Tacksam för svar 🙏
Har hållt på och jävlats med en t koppling och blandare i ett par dagar...har nog äntligen fått till det hjälpligt nu och vet vad som behöver kompletteras..och då upptäcker jag att det läcker på ett annat ställe....
Se bild.
Mina frågor:
Tacksam för svar 🙏
Ingen?F Fungerande skrev:Hej,
Se bild.
Mina frågor:
Tacksam för svar 🙏
Du har microläckor i kopplingarna, kan uppstå efter något/ra år, speciellt om det inte är stödhylsor i rören. Syns klart med att det är som kalkutfällning där. Gör ren rund allt, stålborste är bra och dra till 1/8 dels varv på muttrarna, det brukar hjälpa. Läck en bit hushållspapper eller toapappar under så syns om det läcker. Prova med det först och kom tillbaka
Ska införskaffa en stålborste under morgondagen och göra rent och sen testa dra åt.Könde lite på röret med en polygrip och var heelt stumt men kanske går att dra åt lite när det väl är rengjort?🙏J jonaserik skrev:Du har microläckor i kopplingarna, kan uppstå efter något/ra år, speciellt om det inte är stödhylsor i rören. Syns klart med att det är som kalkutfällning där. Gör ren rund allt, stålborste är bra och dra till 1/8 dels varv på muttrarna, det brukar hjälpa. Läck en bit hushållspapper eller toapappar under så syns om det läcker. Prova med det först och kom tillbaka
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden