662 läst ·
3 svar
662 läst
3 svar
Golvvärme i badrummet
Hej!
Vi är i startgroparna med att renovera vårt badrum i ett hus som vi totalrenoverar just nu.
Funderar lite på om man ska ha eluppvärmd golvvärme eller vattenburen golvvärme, eller båda om vi har råd med det?
Vi håller på och byter värmesystem till en bergvärmepump samt vattenburen golvvärme på resterande delar av huset i samma veva.
Vad finns det för nackdelar om vi kör vattenburen i badrummet kontra elvärme?
Tänker att det kanske inte blir mycket värme alls på golvet sommarhalvåret?
Vi är i startgroparna med att renovera vårt badrum i ett hus som vi totalrenoverar just nu.
Funderar lite på om man ska ha eluppvärmd golvvärme eller vattenburen golvvärme, eller båda om vi har råd med det?
Vi håller på och byter värmesystem till en bergvärmepump samt vattenburen golvvärme på resterande delar av huset i samma veva.
Vad finns det för nackdelar om vi kör vattenburen i badrummet kontra elvärme?
Tänker att det kanske inte blir mycket värme alls på golvet sommarhalvåret?
Tvärtom tycker jag, på sommaren vill man ha något kallare golv. Värmen i vårt badrum är inte på mellan maj-sept.Demmpa skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
En nackdel med vattenburen golvvärme är väl att det bygger mer på höjden. Jag ser inte heller att det skulle vara något problem med att ett badrum är ouppvärmt samtidigt som resten av huset. Tycker man att det är alldeles för kallt om fötterna så är badrumsmattor bra.
Klicka här för att svara
