Hej

Ska byta toalettsits på denna väggmonterade men behöver hjälp att identifiera märket, känner någon igen loggan?

Har försökt googla utan framgång. Spolknappen på väggen står det "sanit" på om det är någon ledtråd.

Mvh

• Närkru av en toalett med en okänd logotyp, omnämnt i diskussionen om att identifiera märket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför begränsa dig till märkesvaror?
Ta en bit av en gammal flyttkartong eller liknande. lägg den under sitsen och rita av konturen. Klipp ute den och ta med mallen till byggvaruhuset och se ut vilka som passar bäst och köp den som är snyggast

• Gilla
ginko
  • Laddar…
Har aldrig hört att det skulle vara olika storlekar på toasitsar, och då har jag bytt några stycken (samt suttit på desto fler). Enda undantaget är väl typ mulltoa och liknande special.

• Gilla
ginko
  • Laddar…
Aha tack! Jag har noll koll på detta och tänkte att jag avgränsar mitt sökande om jag visste fabrikat men fungerar de flesta så är det ju super

Min erfarenhet är tvärtom. Det är en liten vetenskap att hitta en ny sits som passar bra. Formen på sitsen brukar variera mellan fabrikaten för att inte tala om måttet baktill och bredden mellan fästena.

• Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
G ginko skrev:
Aha tack! Jag har noll koll på detta och tänkte att jag avgränsar mitt sökande om jag visste fabrikat men fungerar de flesta så är det ju super
Bara skruva loss sitsen, ta med till affären och se vad som är lika, enklare kan det inte bli.

• Gilla
ginko
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Bara skruva loss sitsen, ta med till affären och se vad som är lika, enklare kan det inte bli.
…samt rengöra sitsen först 😁😁

• Gilla
ginko
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.