galento
galento: Vi har flyttat baracker med kranbil 3 ggr och fått betala 1500:- per tillfälle,tycker dock det är värt detta istället för att ev. montera på hjul och dra med traktor eller annat.Men man fick tänka på att kranbilen vägde 18 ton tom så det inte är för löst i marken.
2 svar · 7,0k läst
S
spikers_corner: Eller så köper du brandtätningsmassa på tub till skelettsprutan. Det ser ut som latexfog, och finns i vit färg. (Eller så tar du latexfog...) Om det är knistsprut det skall skydda mot, så skulle i alla fall jag vilja ha något mer än bara en tejp i botten.
4 svar · 1,6k läst
Bidda
Bidda: Tips: Se mitt motorpåbygge (bilder) via linken nedrest :)
4 svar · 3,4k läst
chris47
chris47: Kolla med grannen först. Om grannarna tycker det är OK så kommer inte byggnadsnämden att bråka. /CC
2 svar · 3,3k läst
chris47
chris47: Vad ingår i de 50'000? Oftast brukar inte takbeklädnad ingå och endast enklaste /billigaste fönstren/dörrar. Ingår garageport? Undvik att jämföra äpplen och päron. Be om materiallista på garaget och be sen en byggbutik lämna offert på allt material, sen vet du! Lövångers har garage för 38'000, men det är klent material i väggar och tak. Oisolerat och utan takpannor. Jag räknar
7 svar · 1,0k läst
T
tiggre: http://www.sketchup.com/ bästa av allt? det är GRATIS
1 svar · 3,2k läst
P
puppe: Jag ska också gjuta en garageplatta och har frågat dom som har hand om kommunala avloppet. Jag fick detta svar: "Vi har inget krav på oljeavskiljare när det gäller golvbrunnar i vanliga villagarage. Däremot måste du som ansluten till avloppsnätet följa de riktlinjer som finns i Våra allmänna bestämmelser om vatten- och avloppsanläggningar, ABVA. I korthet så innebär det att inga
3 svar · 2,1k läst
sennen
sennen: Ja! Såklart! När jag läser ditt svar känns det självklart! :) När jag tänker efter var det ju så vi byggde brygga och "groggveranda" på landet, på typiskt bohuslänska granithällar. Tack för svaret!
2 svar · 12,5k läst
D
drtom: Hej, Funderar på att bygga en gässtuga på ca. 30kvm, vinterbonad med VA. Jag funderar på vilken typ av grund jag ska göra till huset (som troligen blir en byggsats ftån CA-boden). Jag bor i Västeråstrakten i ett gammalt torp som står på stenig mark som dränerar bra. Gäststugan kommer byggas i anslutning till torpet på "orörd" mark. - Vad är fördelar och nackdelar med torpargrund
0 svar · 2,2k läst
T
tomas_mandorf: jag vet faktiskt inte hur mycket det grävdes ut under plattan. som sagt så lejde jag folk som gjorde det medan jag satt och letta navelludd. :) . Vet att det finns mycket bra infor här på forumet om hur man gjuter en platta. //Tomas
5 svar · 2,1k läst
N
Nyrenoveraren: Vi har ett äldre hus som vi gjorde liknande i. Det var mellan kök och (mat)rum. Vi var dock tvungna med tanke på att det var nivåskillnad mellan rummen att sätta tröskel. (ville inte riva i det gamla trägolvet) Dock inget jag ångrar idag. Med tanke på att erat kök/vardagsrum ändå är 2 skilda rum tycker jag ni ska sätta tröskel för att få en gräns mellan rummen oavsett om ni
5 svar · 6,1k läst
L
LyckeKonsult: Du skall inte isolera leca väggen invändigt! Det finns en variant som jag skulle kunna tänka mig, och det är att sätta upp träullskivor och putsa på dem (eller puts på mineralull)
1 svar · 4,7k läst
Jesca_j
Jesca_j: Hörmann tillverkas väl i Tyskland och Polen?
6 svar · 9,4k läst
Bidda
Bidda: [citat] Betydelig å hente produksjonsmessig. Mindre virke som går med slipper spikerfeste til stående og større dekning på liggende (færre løpemeter)= billigere å produsere. Vi har bygd Lillevilla 12 som er finsk og i lafteprinsippet (ser ut som liggende kledning. Etter at den har stått 1 år og tørket (krympet) kan den nå kles med stående kledning hvis ønskelig. Bilder av
1 svar · 5,8k läst
H
Havsviksbyggare: Har inte fått klart med kostnaden ännu! Men tanken är att jag skall göra en materialsammanställning som jag kommer begära in offerter på från olika bygghandlare. Återkommer..
4 svar · 2,5k läst
Bidda
Bidda: Har i forråd hvor grasklippertraktoren står: [bild]
1 svar · 5,5k läst
fubar
fubar: Färdiga dubbelgarage har ligger ofta runt 6 meters bredd, så minst 6 meter bör du nog göra.
2 svar · 9,6k läst
B
bjorwen: sako> jag har tittat på den som är på 10kvm. Vilket förråd köpte du? På vilket sätt har du byggt om dom? Efter en snabb titt så är jag nöjd med hur dom ser ut, bra att trixa vidare med.
2 svar · 6,1k läst
Bidda
Bidda: Lillevilla har kanskje noen som passer: http://www.lillevilla.net/Eng/lillevilla.asp?lang=eng ...har selv Lillevilla 12 noe modifiert: [bild] [bild] Byggebilder finner dere ved å se under svømmebassengbilder her: http://www.lesjo.net/bilder.html
14 svar · 13,4k läst
Bidda
Bidda: Pass på totalhøyden og eventuelle bruer hvis du skal frakte på en høy henger. Biltralle kan nok gå bra.
22 svar · 17,6k läst
·
Immobil
Immobil: Många av de ordinarie porttillverkarna har slagportar i sitt sortiment: http://www.lantbruksnet.se/lantbruksnet/kategori/utrustning.php?aid=396&ord=slagport :)
1 svar · 8,2k läst
M
Malinbabe: Hej! Jag har en fråga. Nu har jag och sambon köpt tomt och vi funderar på att bygga garaget själva i byggsats, är det någon som vet förutom Finja betong som har puts på deras byggsatser? Mvh Malin
7 svar · 4,7k läst
B
bimbosorken: Är det någon mer som byggt med Arlanda ??
4 svar · 3,7k läst
E
Epoxigubben: Bäst är att slipa med diamanter det går att hyra glöm inte dammsugare så slipper du stenlunga. Ett målat golv klarar inte av dubbdäck du måste ha ett färgsands golv typ compact golv eller om du slipar det till ett superfloor men det är dyrare och lätt att göra fel men det blir snyckt. Att dammbinda golvet går med men det tål inte oljor eller väg salt. Lycka till.
2 svar · 2,4k läst
A
anasel: Tack för ditt svar! Det där med oljeavskiljare hade jag ingen aning om, får kolla upp detta. Jo, det lär ju bli en golvbrunn vid vattenutkastaren för den kommer säkerligen göras om till någon form av ho i det framtida garaget. Frågan kvarstår ju dock var man ska placera övriga eventuella golvbrunnar? Behöver man två stycken till med tanke på att golvytan är ganska stor? Eller
2 svar · 2,9k läst
S
sater: Tack för ditt svar, lite sent kanske men har varit bortrest, jo jag fattar vad du menar! :)
5 svar · 2,8k läst
·
G
greenbay: Vi köpte en begagnad Hags kana, ca 6-7 meter lång, 2,5 meters höjdskillnad. Duger bra även till vuxna;-). Vi har placerat den med övre delen på en naturlig avsats i berget, och slutet på gräsmattan, med "hoppgropssand" där man landar. Den är så bred att det får plats 3 ungar i bredd. Vi gav 2000 för den, och de får vi tillbax om vi säljer den om ett par år. Leta på blocket och
4 svar · 20,5k läst
M
Mats: Samma här som hos Inger Helt Ok att själv vara KA för mitt bygge på 48m2. Tur det iom att jag gjorde allt själv. Hadde blivit så pinsamt att få underkänt av någon man har betalt.....
1 svar · 1,4k läst
Matarese
Matarese: Köpte ett gammalt torp förra året för 470000, taxeringsvärde 192000. Huset ligger 1,5 mil från ett mindre samhälle (2500 inv.) och 5 mil från en storstad. 85 kvm boarea, 6500 kvm tomt, sjöutsikt, 170 kvm lada/uthus. Byggår okänt, större renovering och modernisering 1960. 1 km ifrån gick ett hus för 1,2 milj och hade ett taxeringsvärde på 256000. Så taxeringsvärdet kan skilja en
2 svar · 3,4k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Mycket snyggt och smakfullt garage. Ni skall absolut behålla den blå dörren!! Den ger karaktär och spänning åt huset. :)
14 svar · 8,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.