T
Treo: Hur stora är handkontrollerna? Kan man ha dem i nyckelringen? Kommer endast köpa öppnare om nyckeln går att ha med sig. Funkade Somfy bra i övrigt?
6 svar · 3,7k läst
J
jideck: Jag skulle rekomendera Dräneringsskiva, SDF kolla på tillverkarens sida www.sundolitt.se neda ifo om detta frå hemsidan "Användningsområde Värmeisolering, kapillärbrytande skikt, fuktskydd och dränering av ytterväggar av betong eller mursten under mark. Renovering av fuktskadade källarväggar. Horisontell dränering av terrassdäck med belastning. Skivan finns med lös duk. Väv,
2 svar · 4,4k läst
D
daniel_168: Hej! Är den någon som har nåt tips på en carport med eller utan förråd som verkligen är annorlunda? Jag känner för att bygga något som får folk att haja till ordentligt! :) Det får ju gärna vara genomförbart förstås...
0 svar · 2,4k läst
D
daniel_168: Vi har 45 mm isolering i väggarna i friggeboden, och det är då helt ok. Men, då ligger vi ju för tusan inte och sover där på vintern (eller alls för den delen). ;D Det hänger väl på vad man ska använda boden till. Jag har den till att förvara en massa grejer som inte får plats någon annanstans. Jag har prövat att värma upp den på vintern och det funkar rätt bra fastän det är
9 svar · 13,1k läst
M
Mats: Det beror på tycke och smak. Tilltäppt? inte på 30 år i alla fall. Sen kan man ju kosta på sig att ta ned dem och måla om dem....
2 svar · 5,1k läst
H
Haagbard: Jag köpte till garaget för fem år sedan 189 m2 vit TP18 B-kvalité för 39 kr/m2, detta blev ju 7371 kr Sedan åtgick det 32 m2 slät plåt á 71 kr/m2 att göra alla hörnplåtar, fönstersmygar e.t.c = 2275 kr Dessa släta plåtar ägnade jag å farsan en hel dag åt att klippa, bocka o.s.v, jag hade ju dessutom halvrund överdel på 4 fönster + port som tog extra tid. Något man inte
1 svar · 4,5k läst
S
Strixx: [citat] Bara för säkerhetsskull så ingen missupfattning sker här. Du använde inga kortlingar asså? Det borde då utan problem göra som du, med endast använda 45 x 95 som stående, garaget ska bara vara frost fritt inte uppvärmt.
10 svar · 11,1k läst
matbr107
matbr107: Värmeslingor i marken kanske kunde bli ett SPA för närområdets frusna djur vintertid?? ;D ;D
6 svar · 8,5k läst
lier
lier: Jag kommer att åka på samma sak nästa sommar att virket har krympt och det måste målas på. Men mitt e obehandlat av det som kommer fram :( Måste jag grunda det först då?? Hade bara tänkt att bättra på med täckfärg men det kanske e dumt. :-/
2 svar · 4,3k läst
K
Kvarnbonden: Ops... lessen, läste igen & såg att du redan tänkt på det. :)
4 svar · 3,1k läst
D
dejmon: dubbelgarage på 7x11 m garagedel på 7x7m tycker det är kanon, känns som man inte vill ha mindre iaf ! ..//N
7 svar · 4,6k läst
K
kobban: Jag är också intresserad av samma garage. Skulle tycka det var mycket intressant att höra vilken information och vilka priser fick du?
1 svar · 4,3k läst
S
smogge: Tackar har kollat där men dom startar på typ 15 + moms inte roligt att lägga per box tänkte om nån gjort någon box sjlv å hade lite råd å tips...
2 svar · 5,9k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: Eller passa på att göra en "smörjgrop" ;) [bild]
2 svar · 1,7k läst
chris47
chris47: Varför bör du inte montera golvet förrens efter ett år. Är det sättningar som tillverkaren är orolig ska synas i golvet??? Hör efter med tillverkaren. Du behöver iallafall inte vara orolig för sprickor om du ändå ska montera annat innergolv ovanpå. Om du ska ha uppvärmning kan du låta taket vara obehandlat annars bör du måla anser jag. Byggfukt som du inte blir av med första
2 svar · 1,9k läst
chris47
chris47: Isolera absolut plattan och isolera även väggar och tak. Man vill ha frostfritt och kanske även upp mot 5-10 grader för att kunna ha verktyg och färgburkar liggandes utan att dom blir skadade under vintern. Oftast använder man ett elelement och då blir förlusterna onödigt stora utan hyfsad isolering. /CC
5 svar · 2,1k läst
J
jarl: har fått offert på dubbel carport med 17 kvm förråd, dörr, takpannor etc. inkluderat för 50 000 Kr. Men jag skulle gärna vilja höra med ngn som redan köpt från dem för att få en uppfattning om kvalitet, etc.
2 svar · 1,0k läst
M
Mats: Japp. Totala ytan får ej överskrida 10m2
4 svar · 4,2k läst
M
midvinter: Hej, Vi bor i ett litet hus från 1951 och har planer på att göra om ett fd. vidbygt garage till två sovrum. Förra ägaren gjorde ordning en del av det fd. garaget som han använde som kontor. (ingång från ett rum i huset). Vi har tänkt att anlita fackfolk som lägger ventilerat flytande golv, och att sätta friskluftsventiler i väggarna. Idag har rummet flytande golv (med platonmatta)
0 svar · 3,8k läst
K
Kvarnbonden: Markisoleringen - "spika ihop den"? Hur gör du då & varför? :-?
35 svar · 85,3k läst
D
dejmon: Materialkostnad torde bli ca 86873 sek inklusive moms exklusive elektriker !!! Du får nog ta och speca detta lite !!! ..//N
1 svar · 2,8k läst
chris47
chris47: Ska du måla över så går det bra med latex. Fyll kanterna först, sen när det härdat fyller du resten (vid lite större hål). /CC
2 svar · 3,8k läst
B
billy_baver: Lycka till! Och hälsa hunden ... ;)
9 svar · 1,4k läst
·
B
billy_baver: Här finns förresten en firma som faktiskt levererar "carport med platt tak" - http://www.carporten.se/ (Modell "Car1P")
10 svar · 7,5k läst
M
Mats: Beroende på hur djupa kratrarna är så kan en riktig betongslip vara ett alternativ också.
2 svar · 3,7k läst
D
dejmon: Jag fattar inte varför man ger så mkt pengar per m2 tiden finns ju annars bygger man ju inte, kunnandet går alltid att ta in från om givningen detta forum tex. när man bygger ska man tänka i banorna "alla bäckar små" tycker jag. det är ju jättekul att göra det på mindre pengar än budgeterat !!! ..//N
22 svar · 2,8k läst
blev
blev: Jag jobbar natt och vi sitter och diskuterar detta ämne och önskar att du lägger ut en bild till något till venster på bilden som du har här uppe så man ser hur det ser ut runt takstolens infästning :)
14 svar · 6,7k läst
·
M
Mats: Ordet du möjligen letade efter var överlappande. Det funkar ju helt klart med så kraftigt virke
3 svar · 3,1k läst
C
Custom: Rent spontant känns det ju inte som att det blir en friggeboda om du bygger ihop den med garaget. Då blir det ju en utbyggnad av garaget i stället och då krävs det nog bygglov. Men det finns väl inget som säger hur långt det ska vara mellan husen....?
0 svar · 1,8k läst
M
Mats: Det är dessutom jättepraktiskt med en färdig bod att ha prylar i när du sen ska bygga huset. Helst då varmbonad så att man har ett trevligt ställe för fikapaus och verktygsförvar och service
2 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.