Jag skulle behöva hjälp med att identifiera en sak som fattas på min garageport, min misstanke är att det ska sitta en plåt (1) fastskruvad i hålen (2), som ska vara vikt i nederkant så att den ligger mot plåten (3) och gör så att porten viks ut i överkant när den öppnas. Som det är nu så lyfter sej porten när den öppnas och klämmer i överkant vilket gör att man måste trycka in den i överkant om man öppnar den utifrån. Om det bara är en plåt så kan man ju alltid tillverka en. Porten är en sån där gammal sak med öppen fjäder men den var gratis och passade bra till mitt budjetbygge i sommarstugan.
Tacksam för svar.
Tacksam för svar.
Tycker det ser ut att fattas ett gångjärn eller fäste för "pinnen" helt enkelt. Hur ser det ut på den andra sidan eller det finns inget där?
Jag har haft en liknande port och på den satt det en plåt med uppvikta sidokanter för att styra "glidpinnen" så att den inte ska kunna kana av hjulet.
(om du förstår hur jag menar)
Jag hade också problem med att porten var lite för lätt i bakkant men detta löstes
med tyngder högst upp på insidan av porten.
(om du förstår hur jag menar)
Jag hade också problem med att porten var lite för lätt i bakkant men detta löstes
med tyngder högst upp på insidan av porten.
Klicka här för att svara