E
Erik Salhammar: [citat] tycker nog att en granskning av Arbetsmiljöverket vore på sin plats. Snart förbjuder dom hammare för att man kan slå sig på tummen.
1 svar · 997 läst
Redaktionen
Redaktionen: Priserna på hus ökar medan bostadsrättsmarknaden tappar fart. Du kan läsa artikeln här: Husmarknaden kokar i sommar
0 svar · 535 läst
Åsa Lund
Åsa Lund: [citat] Jag bor i Lund men är inte en av de klagande grannarna. Om jag hade bott intill "hotellet" och en påverkad man slitit upp min ytterdörr och frågat om jag kunde värma hans mat så hade även jag anmält verksamheten till Polisen och ALLA andra tänkbara instanser. Lund är en beläst stad så tror säkert att grannarna gör ett digert jobb.
16 svar · 6,4k läst
Saabgubben
Saabgubben: [citat] Nu var det här jätte gamalt men jag svarar ändå så det kanske hjälper nyböjade målare som tänkte tapetsera om en målad vägg. Det finns medel som används målas på väggen så att tepetlimmet får fäste. Det blir som grund före sättningen av tapeten. Visst det e fortfarande ett extra arbete men betydligt mycket enklare än att slippa och hålla på.
8 svar · 6,5k läst
Appendix
Appendix: [citat] Går ju alltid. Men då är helt plötsligt kostnaden vida överstigande nytta´n
13 svar · 5,4k läst
R
RoAd: Nej, det missade jag :) Sakarsm kan vara svårt över textmedia och jag har hört det du skrev från andra som på riktigt varit upprörda över "hur dåligt vårt försvar är om det går att slå ut med solceller". Jag lägger alltid till en smiley om jag är det minsta orolig över att inte alla förstår att jag skojar. Och i detta fallet (också) är det som sagt tillverkarna man ska vara
6 svar · 2,8k läst
Redaktionen
Redaktionen: Välfyllda vattenmagasin och låg efterfrågan har pressat elpriserna. Du kan läsa artikeln här: Lågt elpris väntas stå sig
0 svar · 1,5k läst
D
Daniel 109: BBR är definitivt ett regelverk. Men det gäller normalt inte retroaktivt. Det är dessutom inte helt tydligt.
14 svar · 2,9k läst
Keiller
Keiller: TV:n, digitalboxen och modemet blev utslagna av åskan för ett par år sen. TV:n är fortfarande inte sig lik. Sen dess drar vi ur allt som är dyrt och ömtåligt, så fort åskan är i närheten.
5 svar · 1,4k läst
Dowser4711
Dowser4711: [citat] Har du sett vad Elin har gjort eller? Skulle inte tro det...
34 svar · 8,4k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Riven K-märkt byggnad väntas byggas upp på nytt i Falsterbo. Du kan läsa artikeln här: Rev hus olovligen - nu ses ljusning på konflikten
0 svar · 881 läst
Redaktionen
Redaktionen: Pandemin ser inte ut att påverka bostadsmarknaden, priserna stiger i hela landet. Du kan läsa artikeln här: Uppgång för bostadspriserna i sommar
0 svar · 798 läst
A
aj2020: [citat] Ni har återpublicerat en tio år gammal artikel. Intressant är den ändå men stryk följande (gällde 2006-2010): "Obs! Om du ersätter direktverkande el kan du söka konverteringsbidrag hos länsstyrelsen."
7 svar · 3,7k läst
H
hempularen: I många fall är försäkringen helt kopplad till mäklarfirman. Så du väljer försäkring genom att anlita en viss mäklare. Men jag tycker inte att man skall välja mäklare efter vilken försäkring de kan erbjuda.
11 svar · 3,0k läst
Workingclasshero
Workingclasshero: Jag är ledsen, men det ser för jävligt ut i den fina miljön.
124 svar · 13,6k läst
B
Bert19: [citat] Om man är ute efter en Elpanna så har man väl vattenburet system och då är väl en Luft Vatten VP den naturliga och bästa lösningen.
13 svar · 7,7k läst
L
Lärospånet: Gammal tråd ser jag men testar ändå. Det står: "Det har forskats kring hur vi omedvetet reagerar på rum med naturmaterial eller konstgjorda material genom att mäta kroppsreaktioner och puls på blinda personer som går in i olika rum. Alla reagerar med att få lägre blodtryck och puls och välmåendet ökar när de kommer in i de naturliga rummen." Var finns den forskningen? Låter
7 svar · 4,1k läst
H
Husbuset: [citat] Problemet är att de lätt blir stulna när man inte är i huset.
3 svar · 5,9k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Det skulle sitta nån typ av glidrullar på slangstyrningen också :cool:(y)
13 svar · 5,1k läst
·
lärjungen
lärjungen: [citat] Det är inga vanliga dörrar verkar det som. Fönstren på dem är öppningsbara. Inga synliga handtag heller, inte på utsidan i alla fall.
17 svar · 7,8k läst
E
Erik Salhammar: [citat] ja men idiotgrannen slapp åtminstone se den ovårdade men inte ovårdade tomten..! Alltid nåt. Vidrigt folk som anmäler andra för sånna grejer
16 svar · 10,8k läst
O
Oinakka Larsson: Det är verkligen onödigt med att dey ska behövas bygglov för varenda liten sak folk vill göra. Ladan fanns , sen att man fixar till den , helt ok. Sen när det gäller va borde man kunna fråga om råd vad som är bra. Det ska räcka ! Det behövs inte krånglas till !
9 svar · 10,3k läst
O
Oinakka Larsson: [citat] Jaha ännu en petimeter som har för lite själv att göra. Men att lägga sig i andras göromål det finns det tid till ! Tur msn inte har såna gnällspikar som grannar själv. Nej ,ordna ditt liv och saker själv och låt andra vara ifred ,oavsett bygglov eller inte. För mycket bygglov
5 svar · 3,6k läst
Huddingebo
Huddingebo: Jag köper en del elprylar och tekniska prylar i butik. Men bara om det inte blir märkbart dyrare än på nätet. Med prisgarantierna kan man ofta komma ner i priser som är ännu lägre! Då kan jag köpa grejerna och ha de hemma mindre en timma efter att jag kom på att jag behöver produkten. Beställer jag på nätet måste jag ofta ändå åka iväg och hämta ut paketet på något
26 svar · 4,6k läst
·
F
frer: Hej, Jag har 3 kaniner som jag haft i ca 4 år och två bajsar mest, medan den ena kissar mest, det blir mycket att springa och tömma i WC deras toalådor för det funkar inte med burspån/toa-spån, det stinker mycket och drar till sig flugor. Jag minskar lite problemet med att spraya flugspray i toalådan efter att jag tömt den och hälla kolpulver och mjölksyra pulver på bajset och kisset
37 svar · 16,6k läst
·
A
Abki: [citat] Det är som när man ska begära ersättning för förlorad inkomst av tjänst. Man räknar då på bruttolönen och lägger till arbetsgivaravgifterna. Ev kostnader för inköp mm ska också ingå. Sen är det kostnadsersättning och skattefritt.
114 svar · 18,8k läst
Oldboy
Oldboy: Visa konstruktionen? Det gör man genom ärlig och rättfram design. Inte genom att riva innertaket som är gjort i tornrummet. De sågade reglarna har aldrig varit menade att visa upp. Syns ju tydligt att det suttit ett brädtak där. Har ganska säkert haft spännpapp precis som man ser i ett av sovrummen.
15 svar · 4,2k läst
·
L
larka742: [citat] Väldigt begränsad tolkning av lagen, som Niklasloow skriver handlar det om när tillverkningen av den unika produkten startat. Kan ge väldigt konstiga effekter annars, om man beställt dyra produkter som det inte varit en minuts av tillverkning på. OM ångerrätten inte skulle gälla så skulle kunde tvingas betala fullpris för.... ingenting. "Det kan ju påverka ett företags
8 svar · 4,5k läst
Appendix
Appendix: Nu är jag gravedigger och skriver i något som är gammal. Men hur gick det för familjen Walter? Bauhaus är ju kvar iaf :)
172 svar · 21,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.