E
E
Skrivet av: Gäst

Visst, fint hus. Men det passar verkligen inte in i omgivningen.

Vem har gett bygglov till det där?

• Gilla
Solskensbonden
  • Laddar…
E

Variation berikar. Snyggt inuti och snyggt utifrån. Gammalt passar visst bra ihop med modernt, blir levande och spännande gatubild.

• Gilla
Morgonskiftet och 3 till
  • Laddar…
E

Skitsnyggt. Jag tycker att det framhäver de andra husen runtom eftersom det bryter av så våldsamt. Placerat för sig själv skulle huset vara ointressant. Kul att någon/några vågar göra något nytt och annorlunda.

• Gilla
Morgonskiftet och 1 till
  • Laddar…
E

Grattis till arkitekt och ägarna och tack till de tjänstemännen som godkände bygglovet...
Peter, Ängelholm

E

Fasansfullt! Visst, snyggt i och för sig, men att blanda gamla fina hus med yttersta minimalism på det sättet är katastrof!

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
E

Lite som ett aprilskämt fast på riktigt. Men fint, om det inte hade sett ut som en våldtäkt på de äldre byggnaderna. Men kreativt och spännande, hmmm.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
E

Jag börjar ana varför någon eldade upp arkitekturhögskolan.

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
E

Jag har sett liknande byggnader med minimalistisk design men där har iallafall byggnaden försökt på något sätt att smälta in i omgivningen. Detta ser ju riktigt hemskt ut. Byggnaden är vacker, planlösning och design likaså men som sagt passar den inte alls in. Kanske ska testa och få ett sådant bygglov i Ystad :)
Hade jag bott i området hade jag varit riktigt besviken på dem som godkände bygglovet.

E

Marlene,

vad menar du med 47 kWh/m2K?

Kanske bara en felskrivning.
K brukar beteckna grader Kelvin.

E

Ja...
Får svårt att hålla igen på orden, det var nog troligen det fulaste hus jag någonsin sett. Det här är ju i klass med nått svartbygge som nån bonnläpp på landet smällt upp!!
Hur bygglov har beviljats till detta är en gåta, här hemma (Kalmar) får man bakläxa för långt mycket mindre.
// Mycket förbryllad :(

E

Blir föga förvånad längre över vad arkitekter kan hitta på för tokerier, bara för att utmärka sig.
Att det dessutom sitter en "stadsarkitekt" som godkänner är lika besynerligt, trodde de skulle se till att objekten smälter in i omgivning och är estetiskt tilltalande, men tydligen inte !

E

ni verkar vara ett helt gäng kul killar som sitter här och bara spyr ut er allmänna frustration och missnöjdhet. hade ni fått bestämma skulle vi bo i grottor och klä oss i djurhudar för all tid och evighet.

• Gilla
Tistelart och 2 till
  • Laddar…
E

Det är inte snyggt och hur kan man få igenom ett sådant bygglov. Tjänstemännen på byggkontoret var väl så imponerad av arkitekten så de tillät detta bygge. Man måste ha viss likhet i arkitekuren annars skulle städerna se ut som ett plockepinn.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.