Artikelkommentarer
AndersS: Tackar för den länken och som jag noterade i en kvalificerad gissning i tidigare inlägg "Tar vi tätorterna har nog de flesta en färdig utbyggnad med vissa mindre undantag." bekräftas i rapporten inledningsvis. Urklipp från rapporten "Minskningen 2019 berodde huvudsakligen på lägre investeringar från Telia och stadsnäten". De stora investeringarna som gjorts tidigare har de här
Redaktionen: Just nu är det säljarnas marknad, och efterfrågan har inte varit så hög sedan 2017. Du kan läsa artikeln här: Starkast efterfrågan på tre år
Oldboy: I ursprungskällan hittar man också vad denna i sig tämligen ointressanta kvantitativa information är till för: Om Cityindex Cityindex, som är ett samarbete mellan Fastighetsägarna och HUI Research, är en rikstäckande kartläggning av alla Sveriges 107 stadskärnor och mäter utvecklingen för detaljhandeln, restaurangnäringen, hotellbranschen och kommersiell service. Ett planeringsstöd
greger911: Jag har en Husqvarna Rider 13 från 2001. Tomten är på ca 7000 m3. Varje år är jag först i kvarteret att klippa, så och även sist. Klippning sker minst en gång i veckan. Varje år byter jag olja och filter, knivar vid behov. Det sitter en B&S 12,5 hp OHV i, och den går som ett spett. Vilken maskin.
Redaktionen: Det finns olika tekniker att rena luft och minska halter av hälsoskadliga partiklar inomhus. Här tittar vi närmare på utbudet av luftrenare för hemmabruk och ger råd om vad du bör tänka på vid val av produkt. Du kan läsa artikeln här: Välj rätt luftrenare hemma Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda
Redaktionen: SEB tror på svalare bomarknad medan Swedbank tror att den står sig. Du kan läsa artikeln här: Experter siar om boprisernas utveckling
Redaktionen: Intresset för att renovera gamla ödehus växer kraftigt i landet. Du kan läsa artikeln här: Populärt med ödehus
Prodigys: Inte särskilt förvånande att dom klarar sig bättre i svalare klimat. All elektronik tar stryk av för mycket värme.
Diablito: Någon som vet hur det gick i ärendet?
Markokoistinen: Hel rätt! ska det göras på riktigt så ska det det! :D i Sverige säger man på sin höjd vart man ska börjar kakla ifrån. Ska det bli som man vill så ska man rita och bygga rätt ifrån början!
Byggdjuret: Men om man stör sig på grannen så mycket bor man helt klart fel. Då borde landet vara bättre. Om man inte klarar av grannar. Då finns det inte så många alternativ än att flyta ut på landet anser jag. Väljer man att bo i ett villaområde, då får man räkna med att man får grannar. Grannar låter mer eller mindre mycket. Jag ser inget fel i att man drar flytta ut på landet kortet.
Nyikåk: [citat] Vad spelar det för roll, de lämnar jorden redan första dagen...
Redaktionen: Forskare, vid en forskningsstudie ledd från Lund, har kommit fram till hur man kan förutspå solstormar och därmed skydda samhällsbärande funktioner. Du kan läsa artikeln här: Svenska forskare bakom upptäckt kring hur man kan förutspå rymdväder
Redaktionen: Husbyggen minskade med 9 procent första halvåret i år, men byggnationen av flerbostadshus ökade. Du kan läsa artikeln här: Byggs fler lägenheter men färre hus
mephisto73: haha ojdå. ja det var andra tider 2016 :)
Redaktionen: Forskare har tagit fram organiska solceller med rejäl transparens och en hög verkningsgrad. Du kan läsa artikeln här: Stort kliv framåt för transparenta solceller
Bjor: Ja det kan göras mycket billigare men då gäller det att ha lite eget initiativ och inte åka till första bygghandlarna/brädgård man ser. Och våga bygga själv, för det är inte så svårt och det kan bli bättre än när ett anlita någon byggfirma.
Jonasdzm: Och befolkningen ökar, vilket leder till ännu högre bostadspriser. (y)
Filmarbetarn: Kontentan är att det inte finns en bra badtunna? Det kan ju inte vara mission impossible att bygga en bekväm, funktionell, kvalitativ badtunna till reko pris. ...jag ska köpa en badtunna och börjar bli mer å mer förvirrad.
Christoffer L: [citat] Beror på hur många barn och hobbyn du har... Mer där än i dagens man cave.
PeterFalun: [citat] stämmer nog. om jag minns rätt varierar det mycket från kommun till kommun
Peter787: Bra idé som inte fungerar i alla lägen. Som privatperson ska bygga till mitt hus och även riva i befintligt hus. När jag vill bli av med avfallet på ett korrekt sett, t.ex. Ragn-Sells, kan jag som privatperson endast välja "Blandat Avfall" och betala hutlöst mycket, jämfört med företagare som kan välja olika sorteringar för sitt avfall och få andra priser.
larka742: [citat] Tackar! Var inget att fundera över så, förstår alla problem och skit som de drar runt med. Alltid svårt när man vet mer än vad som antyds runt ett ämne - svårt att hålla tillbaka. Svårt, de verkar "duktiga" på att hålla sig på gränsen, gör inte tillräckligt mycket för att bli saftigt inburade utan klarar sig hela tiden. En del kanske är duktiga på riktigt, men det blir
useless: [citat] Ja, den där Jessica verkar inte ha koll på vad det står i deras egna villkor. Du ska också se till att – åtgärda sådana brister som vid besiktning påtalats att de bör åtgärdas för att undvika eller begränsa risk för skada – föreskrifter som finns i lag eller meddelats av myndighet följs – vid reparation, ny-, om- eller tillbyggnad uppfylla de krav som ställs i
Mikael_L: Jag tror att många kommer göra så. Jag vet inte vad myndigheterna riktigt ska kunna göra åt detta. Det kommer troligen ramla ner i praxis och kanske något rättsfall i framtiden. Vill man vara ordentlig och ärlig och göra rätt för sig så anmäler man rätt syfte med byggnaden direkt. Då är det inte heller någon risk för framtida problem.
Anonymiserad 249028: [citat] Jodå visst är det enkelt att störa ut frekvenser. Det kostar dock energi att blockera en frekvens och ju längre avstånd ju mer energi. Oftast är det flygplan som stör ut frekvenser men det finns även landbaserade stör utrustning. Därför finns det hopp frekvenser varav en del inte används i fredstid för att inte avslöja hur det ser ut. Varför militären sällan berättar
BiggeTheKing: När man då märker att folk inte är här för att hälsa på någon bekant utan i andra syften så har man ju svart på vitt att dom ska inte få komma hit på en överskådlig tid läs tre till fem år eller mer beroende på vad som skett. Ursäkta min långa mening men har nyss städat bort dumpade sopor från utlandet men även en gammal tjocktv så lite less hur människor och det gäller