På konsumentens sida
· 3 617 inlägg
Tyska tillverkaren Kärcher har 5 olika storleksmodeller på sina högtryckstvättar; K2, K3, K4, K5 och K7. Dessa modeller finns i sin tur i olika utföranden, något som förvirrar och försvårar en del när man ska göra en prisjämförelse. De enklare utförandena heter Full Control eller Compact (Full Control för K2 och K3 samt Compact för K4, K5 och K7). Sedan finns det dyrare varianter som Premium, vilket betyder att den har en slangvinda på baksidan. Kärcher har också en liten batteridriven högtryckstvätt som heter K2 Set 36 V.
Du kan läsa artikeln här: Kärcher K7 - test högtryckstvätt
Du kan läsa artikeln här: Kärcher K7 - test högtryckstvätt
Produkter som diskuteras: "slangvinda"
Väggvinda Auto 40 meter Hozelock
Automatisk indragning
1 847 kr inkl moms
Läs mer
Det att den välter när man rullar ut slangen är typ ett designfel.
Det är att axeln som vindan rullar på inte är tillräckligt smörjd.
Har själv denna tvätt och jättenöjd, men fick tipset att fetta in axeln då min trögade och välte tvätten.
Efter att lagt fett på axeln så glider den ut jättelätt! och glider ingenstans!
Så tror det är en miss i produktion..
Har själv denna tvätt och jättenöjd, men fick tipset att fetta in axeln då min trögade och välte tvätten.
Smorde du upp vindans axel, plast mot metall eller smorde du upp sviveln, alltså den roterande kopplingen som slangen sitter på?A amoreex skrev:Det att den välter när man rullar ut slangen är typ ett designfel.
Det fortsätter krångla med min K7a...
Vindan roterar lätt, men sviveln är typ stum, och vill inte den röra sig kan jag tänka mig vindan står still...
jag lossade endast de clipset bak och drog av ”paketet” alltså vinda och slang.FredrikR skrev:
axeln har ju två packningar och hål på sig där vattnet kommer ut.
Så det finns inte direkt något mer ställe att smörja på.
För där slangen ansluter mot vattnet ska ju sitta fast i själva vindan och kommer med loss när du lyfter av vindan
Precis och i mitt fall verkar slanganslutningen skurit på axeln..A amoreex skrev:jag lossade endast de clipset bak och drog av ”paketet” alltså vinda och slang.
axeln har ju två packningar och hål på sig där vattnet kommer ut.
Så det finns inte direkt något mer ställe att smörja på.
För där slangen ansluter mot vattnet ska ju sitta fast i själva vindan och kommer med loss när du lyfter av vindan![]()
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det märkliga är ju att tvätten är typ ny, jag har tvättat 2-3bilar och innan det hade Per och Marlen testat den hemma innan utlottningen.A amoreex skrev:
Men jag ska kriga på!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden