Redaktionen
Redaktionen: ARN ger husägare rätt om fönster som är svåra ett få rent efter kondensbildning. Du kan läsa artikeln här: Fläckiga fönster inte husägarens fel
0 svar · 1,5k läst
pacman42
pacman42: [citat] Min granne har numera avlidit då han inte fick tillräckligt med motion av att sitta hemma i en rullstol hela dagarna. Också en konsekvens av hur samhället hanterar de sjuka. Hans fru har nu egentligen inte råd att bo kvar i huset, men hon har definitivt inte råd med de lägenheter som finns. Alla handikappanpassningar finns kvar i huset, trots att det är ett år sedan min granne
28 svar · 4,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: För höga halter PFAS-kemikalier är skadligt, och nu sänker EU:s livsmedelsmyndighet riktvärdena. Du kan läsa artikeln här: Lägre riktvärde för PFAS i dricksvatten
0 svar · 654 läst
Redaktionen
Redaktionen: Sju personer misstänks ha lurat staten på nio miljoner kronor, men ett hundratal ska ha varit inblandade. Du kan läsa artikeln här: Stor ROT-härva leder nu till åtal
0 svar · 838 läst
Nissens
Nissens: [citat] Naturskyddsområden är dumheter. Åtminstone 90% av dem.
27 svar · 7,3k läst
K
kardborren: Den stora förändringen är här att installatören drar av skatteavdraget på sin faktura, och därmed också behöver vara leverantör av materialet. Går inte längre att köpa solceller från Tyskland, svensk webbshop eller Kina och låta en lokal installatör koppla in det hela, då får du bara avdrag på arbetet.
1 svar · 1,0k läst
Appendix
Appendix: Det är väl klart att de är kritiska. Det är ju deras jobb att lobba för att det köps mer av deras medlemmars produkter :D Hade varit med av en nyhet om de INTE var för att det skulle byggas mer. Det är ju en bransch som skulle må bra av ett visst mått av självkritik med. När man läser om alla som har problem med husbyggen och företag och UE som skiter i att det är kundens största
1 svar · 1,2k läst
M
maria01: Hur kommer det sig att ni inte skriver namnet på företaget vad är vitsen med artikeln om man inte vet vilket företag det handlar om
1 svar · 2,2k läst
V
vedklyv: [citat] Är så mörkt i rutan, som om det har varit släckt länge.
47 svar · 7,0k läst
C
cpalm: [citat] Jo, så var ju uppenbarligen fallet här också eftersom det plingade till i systemet långt senare när det dök upp en person som matchade DNA-spåret. Problemet är ju främst de ärenden där det inte finns några säkrade spår, inte minst pga att polisen inte ens besökt brottsplatsen, men som ändå på olika vis kan kopplas samman med andra anmälningar. Om det skett en antal
18 svar · 3,7k läst
J
JohanLun: För att återkoppla så monterade även jag laddbox och elcentral i ett uthus, jag grävde gul slang själv, elektrikern kom och kollade och lämnade kabeln och återkom när jag gjort grävarbetet. Totalt gick det (med Easee laddare, extra laddkabel, pulse lastbalanserare) på ca 21.500. Eftersom jag la till ett trefasuttag och ett motorvärmaruttag så la elektriken detta på egen faktura (det
131 svar · 35,4k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Var 10 min I varje riktning på vardagar :)
52 svar · 15,2k läst
·
L
lordi: Vet inte det. Jag har många kollegor och samarbetspartners i byggbranschen och jag har inte sett någon köra utan bälte. Däremot kan jag tänka mig att det är vanligt bland hantverkare från öst och även Irländska "asfalts/takläggare". De brukar inte ta så hårt på säkerheten.
29 svar · 4,8k läst
·
Stickan56
Stickan56: Problemet är att banken gör schablonberäkningar som är helt orealistiska istället för att räkna på verkliga förhållanden. Vad är det som säger att pensionen måste vara lägre än löneinkomsten? Varför skall man inte räkna med den verkliga driftskostnaden utan använda ett påhittad kostnad? Varför skall man räkna med en helt orealistisk framtida räntenivå? Stickan
52 svar · 9,4k läst
M
Mikaelzii: [citat] hahahaha alltid någons annans fel. Testa att gå med gruppen död åt parkslide på Facebook. Folk ful importerar roundup från eBay mm men ingen klarar av att hitta den själv alla behöver hjälp att hitta den. Sen när det kommer till doseringen herregud säger jag bara, undrar om folk varit en dag på skolan .
8 svar · 4,3k läst
·
Bjor
Bjor: Bygg först ett fritidshus och sen använd det som fastboende. Det måste ju vara lagligt. För det går ju att köpa fritidshus och bosätta sig permanent i. Både jag och min syster har gjort så. Slippa en massa krångel med konstiga lagar och lyckas förklara konstruktionslösningar som inte är standard lösningar som blir svår att bevisa att är lika bra eller bättre än nå standard.
22 svar · 9,9k läst
·
S
Savaric: Finns fler än ett sätt att lägga golv fel på än bara avstånd till vägg. Jämnt underlag är ett till som företaget i detta fall hade struntat i varpå golvet inte låg bra. Har själv lagt detta golv innan och det är inget fel i kvalitén, det kanske inte kommer att hålla i 100 år men några i alla fall om det hanteras rätt, inte några veckor/dagar som i detta fall Tycker inte alls
13 svar · 4,3k läst
H
hempularen: Just 2015 är ju ett lite speciellt år att påbörja en 5 års statstik på. Då hade vi en extrem rusch ett tag på vårkanten när förslaget om amorteringskrav kom. Alla ville köpa innan kravet slog igenom. Min son var ute och tittade då, priserna gick i princip 15 - 20% under 4 - 6 veckor. Sedan planade det ut, och gick ner lite mot slutet av året. Just när den typen av "extern"
2 svar · 1,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Bankerna måste hålla större buffert när de lånar ut till fastighetssektorn, något som gör att många oroar sig för höjda hyror. Du kan läsa artikeln här: Högre krav på banker kan leda till högre hyror
0 svar · 661 läst
H
Hammarfall: [citat] Så är det ju. Såg inte så värst dammigt ut där bak men var tyckte det var onödigt att skruva ytterligare. Men lite nervös blev jag då jag inte ens haft tanken om att serva den ytterligare än att byta ett filter. Jag använde min dygnet runt örsta året på max. Andra året dränerades huset om och då sjönk drifttiden rejält. År fyra monterades en badrumsfläkt och nu år
18 svar · 6,3k läst
·
B
Bergsee: Tjusigt! Finns det ritningar att få tag på någonstans?
3 svar · 2,1k läst
J
jim_b: Bra att jag hittade den här artikeln. Rörvikshus är en av de husbyggare vi tittar på för vårt nya hus. De går fett bort nu.
2 svar · 3,5k läst
S
Styrman_jansson: De stora utstickande fönstren liknar mest två små grodögon som kikar fram. Nej jag gillar det inte.
11 svar · 4,1k läst
A
Alfons3301: [citat] Det är möjligt det går nu, men det har inte gått tidigare. Därför jag bytte app
85 svar · 27,2k läst
·
C
claesborjesson: Jag sökte tillbaks i artiklarna, ursprungsartikeln kan köpas för 35 dollar men verkar mest vara ett rent forskningspapper om något som kan finnas långt fram i framtiden. Jag har bara läst abstract. Det hela bygger på att solceller minskar sin verkningsgrad när ljuset kommer in vid lägre vinklar. Så som jag tolkar det hela så har de placerat en grön fosforcerande skikt som är mindre
7 svar · 9,6k läst
P
Peter.r.sjogren: Hur är räckena fastskruvade i både handlejdare och i bärlinorna? ser inga skruvskallar. Någon som vet hur de kan tänkas ha gjort? Lim? :)
55 svar · 8,2k läst
Appendix
Appendix: Det man kan se här ute i södra Roslagen är en markant uppgång. Nästan en förvånande sådan. Objekt i bra skick med relativt lantligt läge har gått från 4-4,5 till 5-6 på bara ett år. Tydligen är det många som lockas av landet nu när epidemin slagit till. Par utan barn (eller med uflugna) som kan jobba hemifrån. Som söker livskvalitet. Stockholms Stad är ändå bara 30-45 minuter
1 svar · 895 läst
Workingclasshero
Workingclasshero: Det där var ju inte i min smak direkt, men mycket snyggare än grannhuset iaf. Ingen av husen visar dock på någon speciellt hög klass designmässigt...
39 svar · 12,0k läst
N
Nyikåk: Problemet var väl att det inte var byggt på tomten?
34 svar · 11,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.