Redaktionen
Redaktionen: Fler och fler köper byggvaror via internet. Du kan läsa artikeln här: Kraftig tillväxt för bygghandeln på nätet
0 svar · 669 läst
Redaktionen
Redaktionen: Trots att byggandet är på en historiskt hög nivå tror analysföretag på en avmattning kommande år. Du kan läsa artikeln här: Prognoscenter spår avmattning i byggandet
0 svar · 717 läst
Daniel_N
Daniel_N: För er som inte har tittat än men har planerat att göra det - avvakta ett tag till. I streamen föll det tyvärr bort en del video och ljud, vi kommer att lägga upp filmen på nytt där allt är med (och klippa bort lunchpaus etc).
1 svar · 802 läst
S
SnickareHobb: Skulle inte störa mig. Vill grannarna vara nakna så är det inget jag skulle bry mig om.
167 svar · 54,8k läst
·
P
pmd: Det framgick lite dåligt av kåseriet vilket problem som grinden påstods lösa. Ridhusföreningen kunde väl knappast motivera den nya grinden med att den ville hindra Blåes klient att köra på vägen?
8 svar · 4,9k läst
P
pmd: Vilken del av historien syftar du på? Tycker du att mitt påstående är felaktigt?
208 svar · 13,7k läst
·
pelle plåttak
pelle plåttak: [citat] Dom stängde av elen , 2 veckor senare flyttade gamarna ut. Så Valentin fick tillbaka sin lägenhet
25 svar · 6,6k läst
yonna
yonna: Jag personligen betraktar inte detta som ett LITET hus.
21 svar · 6,0k läst
Hep
Hep: Jag har matat gam här på tomten i flera år. Tänk vad coolt det skulle vara om det till slut kom någon och åt.
4 svar · 3,5k läst
Daniel_N
Daniel_N: Nu finns det en youtubelänk! [MEDIA=youtube]B3orp4shRv4[/MEDIA]
3 svar · 3,5k läst
M
Markarbetaren: [citat] Oj, så det har inget med arbetskraftsbrist att göra då?
162 svar · 15,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Orderingången för styckesbyggda småhus ökar enligt färska siffror från branschorganisation. Du kan läsa artikeln här: Kraftigt ökat intresse för att bygga hus
0 svar · 876 läst
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Mina barn och andras ungar...
779 svar · 42,0k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Där fukten finns, där trivs skalbaggen som heter trägnagare. Här berättar vi hur den ser ut, var de finns, vilken skada de kan orsaka. Du kan läsa artikeln här: Trägnagare
0 svar · 574 läst
Silver78
Silver78: Jag läste en artikel i skogen om hur det analytiska läget är just nu och en tid framöver. Det finns ingenting som i dagsläget pekar på ökade priser framöver. Det finns inte heller något som pekar på lägre priser utan det mest troliga är att priset framöver stagnerar och på sikt minskar något. Även om efterfrågan i USA tvärvänder så kommer priserna bestå pga brist på virke.
7 svar · 3,2k läst
R
Anonymiserad 433451: tänk om det fanns ett parti som hade som enda agenda att öka på Sveriges suveränitet.. med industrier och gruvbrytning.. skogsbruk mm... istället för miljö eller fjant.. invandring mm.. De hade fått min röst direkt.. För att värna Sverige i tiden.. inte miljön framförallt och dyrt ska det va.
171 svar · 14,4k läst
·
Jiji
Jiji: En annan sak är att fundera på hur mycket man inreder för sin egen skull. Små barn (om nu inte det har ändrats radikalt med dagens barn) vill ju helst vara där föräldrarna är. Riktigt små barn kan ju inte heller vara ensamma. Så barnens rum är kanske mest där de sover (men även det görs ju ganska stor del i föräldrarnas rum) och där leksaker förvaras. När mina barn var små
4 svar · 3,8k läst
·
P
plan-g: Någon som byggt detta eller vet var man kan hitta fler gratis ritningar på attefallshus? Gärna 30kvm.
6 svar · 7,1k läst
optimum
optimum: [citat] "En bult är en ogängad cylindrisk kropp med eller utan cylindrisk skalle." Men de flesta fattar ändå att man menar en skruv med gängor av typ som går använda mutter till när man kallar det för bult. https://sv.wikipedia.org/wiki/Bult [bild]
33 svar · 7,9k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: Nog för att jag försöker göra allt själv, (som nu, laga tvättmaskinen). Med framgång har jag gjort vad jag kan själv och senare anlitat murare, elektriker mm för ett litet jobb, då har jag erhållit en viss känsla om personen och etablerat en kontakt som fortsättningsvis visat sig vara mycket lönsam. Som tex min närvaro, alla delar på plats, frukost, lunch, middag, sällskap,
13 svar · 6,6k läst
T
Trrttsch: För några år sedan mötte jag ofta samma kvinna i tvätstugan och det kom fram till slut att hon bodde där. Hon berättade själv hur det låg till, att hon blivit vräkt och massa olyckliga omständigheter. Visste inte vad jag skulle ta mig till men en dag strax därefter var hon borta. :-/
4 svar · 3,2k läst
R
Anonymiserad 433451: [citat] Nu när hälften har fått byta positioner så kanske det finns en chans.. Men så länge mp och v är inblandade så är det tveksamt...
1 svar · 944 läst
Appendix
Appendix: Vet inte om marknaden lugnat ner sig om den "planat ut" på all time high.... Det är inga större problem få 0.99% ränta så det lär inte minska.
1 svar · 1,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Blåhjon är en skalbagge som lever på bark. Här berättar vi hur de ser ut, var de finns, vilken skada de kan ställa till med och hur du enklast blir av med dem. Du kan läsa artikeln här: Blåhjon
0 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: När det är kris är det många som vänder sig till Byggahus.ses medlemmar för att få hjälp. En som gjorde det är TeroM som behövde bli av med en mastodontslip på 700 kg. Uppslutningen var stor när forumet beslutade att det är den hjälpsamme heimlaga som borde ha slipen trots att frakten var för dyr. Du kan läsa artikeln här: Byggahus.se:s medlemmar sluter sig samman - heimlaga ska
0 svar · 984 läst
imported_Benno
imported_Benno: Mmm. Italiensk marmor istället för trall av tryckvirke.
1 svar · 1,5k läst
kashieda
kashieda: Undrar hur partiet tänker agera om de fälls. Krav att de utvisas? :)
78 svar · 15,8k läst
T
Troberg: [citat] Ah, missade kustbiten. Inte för att min kommentar var så överdrivet seriöst menad till att börja med...
8 svar · 3,0k läst
·
harry73
harry73: snart drar cirkusen igång igen :) https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wj62yL/ebba-busch-kravs-pa-100-000-kronor-for-fortalet [bild]
3 svar · 1,5k läst
·
T
TH885: Finns ju att beställa på nätet där man kan köpa andra ben, dörrar och dyl till IKEA saker. tex https://www.prettypegs.com/sv/
3 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.