Artikelkommentarer
Roffe_riff: [citat] Vem hade gett den okej? En äggklocka innan någon drar av lårbenshalsen eller dylikt.
Appendix: Och såklart är ju fokus på kommunalt vatten Om en granne förstör en enskild brunn genom exv markarbeten eller utsläpp finns inget skydd.
JohanLun: [citat] Bygg en padelbana i trädgården och låt skrikande barn spela där från 6 på morgonen om inte tidigare resonemang med grannen gett resultat. Diskutera sen hans hundar. :D
Hampus A: Om den fd kunden ensam var intresserad av en bostad, utan att visa något tecken på att denna hade en partner så tycker jag det är ganska oskyldigt! Ett nej är ett nej, det ska alltid respekteras. Ett "far du åt h-e ditt äckel" kan vara lämpligt vid oanständiga förslag eller närmanden! Däremot är ett "nej tack" faktiskt det normala att svara om man inte är intresserad av en
Nötegårdsgubben: Eller bara ta kostnaden om man nu har råd och ens syskon inte har det. Men hela artikeln var väl i ärlighetens namn rätt tunn och baserar sig i inte oväsentlig grad på den bisarra premissen att den äldre generationen kan lösa den yngres problem.
SågspånPappspikEternit: Anpassa material, färgtyper o dyl efter de som bor/ska bo i huset. Köksbänkar som blir fula och förstörda om de får (för mycket) vatten på sig, eller kommer i kontakt med starkt färgade eller feta livsmedel, är ett exempel. Golv, speciellt i kök och entré ska tåla vatten och slabb! Finns barn under typ 16 år i hushållet ska målade ytor vara högblanka så de är lätta att torka
Keiller: Åtta miljoner för en sommarstuga? Kanske därför det fortfarande är osålt
Cruzze: [citat] Ok, nyss fredag och får mig osökt att tänka på denna: [MEDIA=youtube]wS3LWOTCW4A[/MEDIA] . Ibland är den ju klippt :p.
Thohei: [citat] Vi provmålade också, och vi är supernöjda med ncs 0501-Y01R. Egentligen tycker jag bäst om obruten vit - inomhus. Men den vackra kulören RAL-9010 på aluminiumdörrarna såg nikotingul ut när fasaden målades med obruten vit. Vid provmålning fann vi att Villavit NCS 0502-Y08R motsvarar RAL9010 perfekt, men huset blev aningens för mörkt/något beige. - Vi provmålade både
Autodidak1: [citat] Jag är på riktigt, du kommer med ett påstående som är felaktigt utan verklighetsförankring. Blir liiite trött på tvärsäkra uttalanden som är felaktiga och där man inte orkar kolla fakta innan man gör inläggen. Sen har du korrigerat det lite och kommit fram till att det var ett förslag. Och om jag ska vara snäll så har du nog delvis rätt. Har en minnesbild av att en
Peter787: [citat] Jag tror du har missförstått en viktig del här. Köparen kan inte hävda att ett fel är ett "dolt fel" bara för att han inte uppfyllt sin undersökningsplikt. Så för säljaren är det bäst med en köpare som inte uppfyller sin undersökningsplikt, och felet som eventuellt finns, borde upptäckts vid en noggrann undersökning, en undersökning som antagligen tar mer än 3 timmar
ikeo: kvittar väl vilket som har redan fått förklarat för mig att jag får bygga en attefallare på min tomt ungefär strax efter att helvetet fryser till
Mellanbarn: Jag fick också mer tid i trädgården med barn. Innan barn ägnade jag en massa tid åt byggahus.se och liknande men barnen fick upp mig ur soffan . Och även om man passar en ganska liten har man tid att tänka på hur växthuset kan se ut. Fattar jag rätt tog det två år att få växthuset färdigt, man får ju inte mer tid ÅT trädgården.
Rabbithole: [citat] Styrelsen blir bara avsatt för att senare bli återinsatt. Bättre att inte lyfta frågan så det blir något gjort
AndersS: Det är beställare/köpare som avgör vad man vill betala och även kan säga Nej till utformning och materialval. Skulle mycket väl kunna välja en Wingård arkitektur beroende av plats.
oscarwww: Med hantverkare vet man aldrig, kan ta allt från 3veckor till 3månader. Gör det själv, tar längre tid men du slipper få ett stort hål i plånbok och frustration av att vänta och förhandla med hantverkare.
Anonymiserad 433451: [citat] Eftersom i polisens undersökning om förtalet så hade man bara använt Google och tagit den mesta informationen ifrån flashback, så med raderade länkar mm så blir ju bilden som vissa ville.. även om trådar med informationen funnit under lång tid....
Dortmunder DAB: Verkar som det är över redan? https://www.cnbc.com/amp/2021/06/30/lumber-prices-dive-more-than-40percent-in-june-biggest-monthly-drop-on-record.html
Unikt namn: Under rubriken hade jag förväntat mig att läsa om hur man arbetade med myndigheter för att spåra svarta pengar/transaktioner och sätta dit yrkeskriminella. Men det ska bara ställas nya krav på mer pappersarbete i samband med lån? Känns lite som ett slag i luften.
Redaktionen: Nyhetsredaktionen tar semeseteruppehåll och är åter i augusti. Du kan läsa artikeln här: Nyhetsredaktionen har semesteruppehåll
karlmb: [citat] Std verkar tyvärr vara att fiberentreprenörer försöker blåsa oerfarna upphandlare och byalag genom att påstå att det blir tom dyrare att lägga sjökabel i ren arbetskostnad... Det är en vanlig missuppfattning för vi gjorde en särskild upphandling och kom som jag räknat med ner till under 30 kr/m i läggningskostnad mot över 100 i mark. Det blir en hel del på längre
Olaf3: Då förmodar jag du har 10 m lång stålarmerad högtryckslang eftersom den inte korvar sig. Jag har Husqwarna’s variant (jag förmodar det är samma maskiner med olika färg på skalen) ett snäpp mindre modell PW350 och den högtryckslangen minns hur den är upprullad på rullen för den korvar sig. Synd på en bra maskin och jag delar din erfarenheter från tvätten i övrigt.
Eld: Dagens tips 3: Alla andra lösningar på problem med grannsämjan är bättre än den lösningen den dömde i detta fallet valde.
kardborren: Livsfarlig låter ju som en riktig kvällstidningsrubrik. Har eventuell krypström hittats där användare kan komma i kontakt med den? Alla modeller kan ha felaktiga exemplar, Biltema borde få en chans att byta ut den.
Olaf3: Instämmer i mycket av recensionen. Överraskande bra maskiner Husqwarna har. Tyvärr kan jag konstatera att Husqwarna PW350, som jag har, inte bara har 1 meter kortare högtrycksslang jämfört med PW360 utan också en kvalitetsmässigt mycket sämre slang då den krullar sig när man dragit ut den. Hade varit kul om tillverkare redovisat den skillnaden när man läser deras fakta och ska välja.
Redaktionen: Efter Byggahus stora test av högtryckstvättar gick Bosch GHP 5-65 X vidare till medlemmen Robert-san01 för långtidstest under ett år. Här berättar han om hur maskinen har presterat på sikt och ger sitt betyg. Du kan läsa artikeln här: Högtryckstvätt Bosch GHP 5-65 X långtidstest
Redaktionen: Efter Byggahus stora test av högtryckstvättar gick Ryobi RPW 120B vidare till medlemmen tveksamt för långtidstest under ett år. Här berättar han hur maskinen har presterat på sikt och ger sitt betyg. Du kan läsa artikeln här: Högtryckstvätt Ryobi RPW 120B långtidstest