6 004 läst ·
22 svar
6k läst
22 svar
3 års fängelse för kapning av bostad
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 636 inlägg
Bröderna som startar bluffverksamheter i Skåne döms för grovt bedrägeri efter att ha försökt kapa en lägenhet.
Du kan läsa artikeln här: 3 års fängelse för kapning av bostad
Du kan läsa artikeln här: 3 års fängelse för kapning av bostad
Redigerat av moderator:
Förlåt! Jag är abonnent och inloggad. Insåg inte att det var bakom betalvägg. Håller fullständigt med dig att det är ett otyg!F fusion skrev:
Kortfattat så gäller det ett bostadsbyte i en förening där bara ena parten lämnade in överlåtelsepapperna.
Styrelsen hörde av sig till kvinnan som höll på att bli lurad. Styrelsen nekade bytet. Motparten var en av bröderna som nyss dömts
Tur att de stoppade bytet i tid i alla fall.Skip6711 skrev:
Förlåt! Jag är abonnent och inloggad. Insåg inte att det var bakom betalvägg. Håller fullständigt med dig att det är ett otyg!
Kortfattat så gäller det ett bostadsbyte i en förening där bara ena parten lämnade in överlåtelsepapperna.
Styrelsen hörde av sig till kvinnan som höll på att bli lurad. Styrelsen nekade bytet. Motparten var en av bröderna som nyss dömts
Tycker att de som fällts för denna typ av brott automatiskt borde förlora rätten att byta namn. Det är ju hur genomskinligt som helst att namnbytet skett för att lättare kunna lura folk. Eller som i fallet Stig Bergling sopa igen efter sig.
Har öht inte fattat att samhället kan låta folk byta namn. Undantaget de som lever med hotbild förstås.
Detta lär väl hamna i HR, men hoppas på skärpt straff där isf.
Bedrägeri mot hjälplösa pensionärer är nog det jag hatar mest.
Har öht inte fattat att samhället kan låta folk byta namn. Undantaget de som lever med hotbild förstås.
Detta lär väl hamna i HR, men hoppas på skärpt straff där isf.
Bedrägeri mot hjälplösa pensionärer är nog det jag hatar mest.