Artikelkommentarer
Anonymiserad 156538: Regeringen införde ju även en bankskatt på 0,05% gissa vem som i slutändan får betala den? https://www.realtid.se/riksdagen-har-sagt-ja-till-bankskatten/ https://skattebetalarna.se/bankskatt-kommer-drabba-kunderna/
Stefan1972: Skillnaden är väl mest att om man anmäler det till polisen så åker de och tittar om det stämmer. Om inget speciellt märks så läggs utredningen ned. Socialen kan ju ha koll bra mycket längre
Redaktionen: Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch hade en hög elräkning för juni månad. Här svarar hon på 7 snabba frågor om sitt boende och hemmafix. Du kan läsa artikeln här: Ebba Busch: ”Jag har jobbat som utomhusmålare i fem säsonger”
Peter787: [citat] Då kan dom säga till Bryssel att det är slutfiskat i nordostatlanten, så får dom antagligen göra som dom vill med sin elström.
Redaktionen: Statliga SBAB sänker listräntorna för att stå starkare i konkurrensen. Dock endast marginellt på kortare bindningstider. Du kan läsa artikeln här: Boräntorna sänks hos storbank
Bjor: Allt med 1700-tal har den personen lyckats sudda ut. Men ett fint 1900-tals hus
Nephew: [citat] Tidstypiskt à la 1920-1920: https://www.sekelskifte.se/page/1910-nationalromantik
MrDizzy: [citat] sen har vi Hybrit o H2 Green Steel i Norrbotten med som troligen kommer vilja ha SMR Hela transport sektorn som vill gå över till el men idag inte vågar satsa. säkerligen ett antal städer med där primära biten blir värre till fjärrvärmenäten (med ca 1/3 av SMR kapaciteten till el ) och de som säger att SMR inte har byggts... vad tror de att det sitter i alla atomdrivna båter
smuttebo: Gammal asfalt på källarväggen måste avlägsnas om man ska kunna få väggen torr, värme och kyla möts i väggen (5 grader på utsidan och oftast varmare på insidan) och man får då kondens utfällning i murverk, detta undviks med isolering på utsidan och borttagning av asfalt.
Kalle B: [citat] När jag kollar lite noggrannare var det kanske plastmatta ja :rofl:
Düsseldorff: Tvek på den. Pappan måste ju ha hållit i dörrhandtaget samtidigt som blixten slog ned.
Byggela: Tack. Hade ingen aning om att ni kallade det sugga. Du verkar haj` på detta här med trädäck. 2 frågor till.:giggle::D behöver trätrallen vara ren eller kan det vara lite grönt på vissa ställen? Kan jag blaska på blandningen på fuktigt trä? Förstår att ju torrare det är ju mer suger det...... Oj....blev en lite fundering till............ hur fungerar detta vattenglaset? Gör det
Roffe_riff: [citat] Täby är kanske bättre? Väldigt serviceinriktade har jag förstått. :crysmile:
Utsliten och utdömd: [citat] Nej bygganmälan iof, men det blev ändå nekat
Robert-san01: [citat] Garo, Charge-Amps, Ctek, Schneider, Ensto, Keba osv. I princip alla som stöder OCPP 1,6J och har RFID läsare funkar för kommersiellt bruk.
leifa.k: Beställde en Motorsåg, Husqvarna 592, men efter flera uppskjutna leveransorder så anullerade jag denna och köpte en begagnad 394:a istället. Ångrar inte beslutet eftersom 394:an kan jag ställa förgasaren manuellt. Guld värt vid vid sågning av virke. Använder den även till fällning av grövre för att motionera sågen. Kniper det så kan jag montera på 28" . Annars så funkar 560:in
InsidersUnited: [citat] Nja, då har man nog ett klassiskt förmaksflimmer på gång ) . Men det kan ju vända och gå upp igen, fastighetsmarknaden går ju upp 95% av tiden så det är ett losers game att försöka tajma den.
Lutte: [citat] Ja du har en poäng i det, oftast ser man nybyggda hus stå väldigt högt även om marken är plan. Nu vet jag inte vart detta hus är men generellt kan man säga att det inte finns många ställen här med berg ovan eller direkt under mark. Men det kan givetvis vara så det är. Tror detta bygge är vid strömlida av att döma av bakgrunden samt att det ser ut att vara lite kuperat
Viktorbyggahus: [citat] Precis. Det är verkligen så. Sen glömmer de bort att det är artificiellt. En fantasi. Det är bara hittepå. Förundrande egentligen.
Haget: [citat] Ser att andra stuprör har lika kulör som fasad, kanske även Y-röret står på Too-doo listan? [bild]
Nikorasu: [citat] För dessa krävs upparbetat plutonium som bränsle. Kul (inte) för de som får plutoniumfabriken i sin kommun. Hoppas alla som hejar på kärnkraft inte är de samma som ställer sig framför grävarna när första spadtaget för upparbetningsanläggningen ska tas.
jarlh: [citat] Han har grannar, och dessutom har han spärrat av naturskyddsområde/fornminne som han anser annars innebär folk för nära hans hus.
snoddas2: Tack för ett balanserat inlägg om Wilderäng, jag är säker på att du skrivit uppskattade kommentarer med lika sansade tolkningar på hans texter som du ger prov på här, och inte blivit bannad för bittert trollande!
Fie982: Stämmer måtten på panelen som är markerad? [citat]
Jontha: Måste vara bland det sista man skulle kunna tänka sig göra. Få ladugårdskänsla för 720tkr bara pga ännu en fånig designtrend som folk ska luras in i.
Johan456: [citat] Hur tror du svensk ekonomi hade sett ut då? Antar att du skämtar men ändå…
MultiMan: Är det verkligen slut nu, eller går det att förlänga långbänken? https://www.svd.se/a/BjoB39/overklagan-om-buschs-husaffar-dras-tillbaka "I mars överklagade han Svea hovrätts beslut om att neka honom prövningstillstånd kring försäljningen av ett hus till Busch, men nu har han valt att dra tillbaka sin överklagan. Högsta domstolen avskriver därför målet, vilket innebär att
Stefan N: Nån borde tipsa familjen i Linköping som gjorde av med en årsförbrukning varje månad på sin pool om denna artikel..... https://www.byggahus.se/vad-kostar-det-att-varma-poolen
Claes Sörmland: [citat] Det har med miljöbalkens utformning att göra. Den bygger inte främst på konceptet fastighet utan på verksamhet. Du kan föreläggas att genomföra åtgärder på någon annans fastighet om det krävs för att åtgärda en verksamhet som du driver på din fastighet. Hur sådana förelägganden fungerar där fastighetsägaren inte ger dig tillträde till sin fastighet för att