Bra klipp med Ulf

Visar sig också att han handlar sin mat vid den lokala maten. Lite kul, handlar alltid där när jag är på landet utanför Strängnäs. Dock aldrig sett Uffe där.

Hade ju aldrig trott att summan på en elräkning, eller om man har bundet eller rörlig ränta på sitt bolån skulle vara en sån generellt känslig fråga?

• Gilla
Zlatje och 7 till
  • Laddar…
P
Jag är väldigt nyfiken hur Moderaterna kan säga att det är S som tog beslutet om att stänga kärnkraften i Sverige.

Jag är för dåligt insatt i frågan men om man ser på sammanfattningen som Vattenfall har:

https://historia.vattenfall.se/stories/i-hetluften/motstand-mot-karnkraft

Så var det ju tydligt att även Moderaterna ville avveckla. Någon som kan sätta lite lågenergi ljus på denna fråga?

Den andra punkten kring byggnation är ju vad som ska ske under de närmsta 10 åren innan det kan finnas ny kärnkraft på plats? Hur ska de ökade kostnaderna motverkas och på vilket sätt kommer M göra detta annorlunda mot vad som regeringen vill?

• Gilla
Roffe_riff och 2 till
  • Laddar…
mathiash77 skrev:
Jag är väldigt nyfiken hur Moderaterna kan säga att det är S som tog beslutet om att stänga kärnkraften i Sverige.

Jag är för dåligt insatt i frågan men om man ser på sammanfattningen som Vattenfall har:

[länk]

Så var det ju tydligt att även Moderaterna ville avveckla. Någon som kan sätta lite lågenergi ljus på denna fråga?

Den andra punkten kring byggnation är ju vad som ska ske under de närmsta 10 åren innan det kan finnas ny kärnkraft på plats? Hur ska de ökade kostnaderna motverkas och på vilket sätt kommer M göra detta annorlunda mot vad som regeringen vill?
De ville avveckla om andra alternativ som kunde garantera energitillgången blev tillgängliga. Mao i princip enbart fusion

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bra klipp med Ulf

[media]
Visar sig också att han handlar sin mat vid den lokala maten. Lite kul, handlar alltid där när jag är på landet utanför Strängnäs. Dock aldrig sett Uffe där.
han handlar väll inte själv det gör väll käringen

M maria01 skrev:
han handlar väll inte själv det gör väll käringen
Ulf är en modern man och kan nog mycket väl handla själv.

eller säpo

roligaste jag läst på länge

Text i diskussionsforum som visar svaret "Jag bor med min hustru Birgitta och våra döttrar i hus i Strängnäs" under frågan "Hur bor du?".
Ett klassiskt "go dag - yxskaft"-svar. Han tänkte att första frågan blir nog: "Var bor du?"
Frågeställaren var nog ute efter boendeformen mer än familjeförhållandet...

M Mikedigitize skrev:
[bild]
Ett klassiskt "go dag - yxskaft"-svar. Han tänkte att första frågan blir nog: "Var bor du?"
Frågeställaren var nog ute efter boendeformen mer än familjeförhållandet...
Han skriver ju hus. Gav bara lite mer info

• Gilla
possum77
  • Laddar…
T
Jag tycker Ulfs vader skulle starta ett parti.
Dom skulle garanterat löst energikrisen på en eftermiddag samtidigt som sprang milen på 22 min.

Århundradets gycklare den där Kristersson.

Berättade han inte om hur han ledde ombyggnaden av P10:s regemente till gymnasieskola?

Slutade med en av landets högsta skolhyror och en härlig skuld för alla glada kommunbor.
Kanske var en plan då hans kollegor satt i styrelsen för det privata alternativet.

I vanliga ordning skuttade han raskt vidare till nästa misslyckande efter det

Ändå lite kul att alla reagerade på att Noshi bor i bostadsrätt (men vill ha billiga hyresrätter åt alla) men ingen noterar att Ulf målar hemma trots att han är en ROT-kramare.... :geek:

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ändå lite kul att alla reagerade på att Noshi bor i bostadsrätt (men vill ha billiga hyresrätter åt alla) men ingen noterar att Ulf målar hemma trots att han är en ROT-kramare.... :geek:
Att han vill att folk ska ha råd renovera i världens högsta skattetryck och samtidigt pula själv hemma ser jag inte som någon konstigt.

Att vara kommunist och äga en bostadsrätt är däremot mer märkligt

• Gilla
possum77 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.