M
Markus__: [citat] Stor fördel med Byggfabrikens kakel är också att det är riktig glasyr och även deras vita kakel har ett djupt lyster i sig. Vårt badrum med billigt vitt kakel känns kallt och rått i jämförelse. Lätt värt extra kostnaden tycker jag. Personligen kommer jag aldrig köpa nån annan kakel. Men smaken är som baken naturligtvis! Edit: såg inte hur gammal den här tråden är när
14 svar · 9,8k läst
·
H
HEM2121: [citat] De borde kolla alla Bygglovskontor och Byggnadsnämnder i Sverige för många av dessa följer varken lagen eller regler.
92 svar · 18,6k läst
·
Kvackatore
Kvackatore: Tycker det är delat ansvar. Absolut skall inte elhandelsbolagen kunna låsa in dig på ett nytt fast avtal som du inte kan bryta. Istället borde det gå över till någon form av automatiskt slaskavtal som kan brytas när som helst och som såklart skall kosta därefter. Samtidigt förundras jag gång på gång över att vissa verkar leva från månad till månad utan att ha den minsta koll på
5 svar · 981 läst
R
Anonymiserad 170696: [citat] Nej, det måste jag inte veta. Mosaik brukar vara kanske 15-25mm. Jag föredrar att göra fallen med 10/10 plattor = 10x10cm.
21 svar · 6,7k läst
·
A
Ahuran: Mölndals byggnadsnämnd hade inte ett enda byggärende i sista protokollet, mot sedvanliga ca 7. Inget som inträffat tidigare tillbaka till 2009.
45 svar · 7,7k läst
H
Hybro: Har typ varit intresserad och jobbat med elektronik i mer än 50 år. Aldrig stött på nåt sånt tempberoende problem. Nu vill vi ha referenser på detta! Duger inte med Google, eller Tuben.
14 svar · 2,2k läst
wildeside
wildeside: [citat] Jag har limmat fast den i en utanpåliggande dosa på kattvinden. Kan drivas med 110 - 240 VAC / 24 - 48 VDC / 12 VDC ±10% https://www.shelly.com/en/products/shop/shelly-plus-1 Sen kopplar man på en https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/shelly-plus-add-on Och ansluter en DHT22 till den
40 svar · 14,6k läst
·
Bananskalare
Bananskalare: [citat] Beror väl på hur man ser på det.. all publicitet är bra 😀
159 svar · 23,5k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: 30 procent av de kontrollerade byggföretagen hade brister som motiverade kontrollavgift. Du kan läsa artikeln här: Kontroller på byggarbetsplatser ledde till miljonbelopp i böter
0 svar · 820 läst
J
Jehu: #1 ok #2 nä #3 ok det är sällan en tillbyggnad tillför något estetiskt. Bygg nytt istället.
3 svar · 2,2k läst
Viktor.J
Viktor.J: [citat] Ja där är det väl bara scb som har koll.
9 svar · 2,0k läst
·
P
Pligg85: Är det ens optimistiskt att det kommer en skjuts nu med ökad försäljning? Jag tolkar det som att en del behöver sälja och inte har råd att bo kvar om försäljning ökar och generellt har priset stått still eller sjunkit något
2 svar · 986 läst
F
Fideliox: [citat] Japp, 1500kr i frakt är ganska dyrt om det bara är lite smågrejer man ska ha.
3 svar · 870 läst
K
Karriärmamman: [citat] Jo men jag kollade att det var uppdaterat ganska nyligen. Fick ju träff via webb-sökning.
20 svar · 5,4k läst
D
Daniel 109: [citat] Erdogan har samma uppfattning om hur sambandet mellan ränta och inflation fungerar som du. Det tycks inte fungera särskilt bra.
20 svar · 3,3k läst
M
MrsForest: [citat] Om du har en enda kund som tar hela din tid under en längre period, så kan du ev få ersättning via lönegarantin (om de inte ändrat reglerna).
15 svar · 2,6k läst
K
Karliz: [citat] Sök alltid upp företagen och kolla deras ekonomi och omdömen med. Detta företag har bara bytt namn samma huvudman som SSV Bygg och ser ut att ligga minus.. https://www.allabolag.se/5591854590/molnlycke-bygg-mark-ab
71 svar · 14,0k läst
Hep
Hep: [citat] Lite tröst i höstrusket kanske. Snällt tycker jag.
2 svar · 1,2k läst
hamhamham
hamhamham: Vi har en sån etanolkamin som på bild 6. Det är ju ingen täljstenskamin precis men varmt blir det.
2 svar · 3,0k läst
L
lop3r: [citat] Annars hade man ju haft förklaringen på varför han är så gnällig 😂
342 svar · 28,0k läst
·
A
AndersS: Ni får en till https://www.hemnet.se/bostad/gard-11rum-hallingeberg-vasterviks-kommun-hallingeberg-prastgarden-2-20243017?utm_source=app&utm_medium=link&utm_campaign=tipsa&utm_content=android-mobile
9 svar · 2,9k läst
B
Byggmarodören: [citat] Det är flera dygn i sträck årligen det inte blåser märkbart i större delen av Europa. Det löser vi för tillfället med fossil backup, och det finns inget rimligt alternativ till det tyvärr, utan vi bygger fast oss i ett fossilt beroende pga vindkraften (Danmark är ett utmärkt exempel på hur det blir om man går den vägen, både med utsläpp och kostnader). Tittar man på
85 svar · 8,1k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Jag skall börja med en bekännelse. Jag var ännu inte advokat när den tonen togs. Jag var biträdande jurist på en advokatbyrå i Lund. Stort så. Du kan läsa artikeln här: Om när advokaten tog sig ton
0 svar · 696 läst
P
polaris78: Självklart har kraven ökat framförallt sista åren här men det har varit förjäkla avslappnat och lätt att låna pengar.. och folk har tills ukraina kriget egentligen varit helt inne på att ingen behöver betala av ens en del av sitt huslån utan så länge som det gick att få 1-1.7% ränta så hade folk som plan att bara betala räntan i "hyra" och hoppas att värdeökningen över åren
16 svar · 3,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Hur har priserna på bostadsrätter rört sig sista fem åren? Och vem har störst fördel på bostadsmarknaden i höst, husköpare eller de som söker lägenhet? Du kan läsa artikeln här: Här ökade priserna på lägenheter mest sista åren
0 svar · 508 läst
V
växelventil: [citat] Vad är problemet med att få maten på bordet?
40 svar · 5,3k läst
S
surfarn: [citat] Det intressanta är att hyrorna numera har krypit ner. Många fler som hyr ut när räntan gått upp. Gästhus som förut stått tomma, oanvända sommarhus plus att många byggt attefallare för att hyra ut. Om man kan göra en del själv kan det finnas viss lönsamhet i detta men att köpa nått för kanske en miljon och bara hyra ut är inget jag skulle göra
34 svar · 12,4k läst
Kristoffer Öhrn
Kristoffer Öhrn: Tack för en mycket välskriven och informativ guide! Med den inflation vi haft senaste åren undrar man om detta fortfarande är relevant eller om det kanske rör sig om det dubbla?
9 svar · 8,6k läst
M
maria01: [citat] det var ju det som var hela tanken från början med attefallare men sen vart mer ett sätt för många att bygga ut utan tanke på att hyra ut
19 svar · 4,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.