Nu vill jag itne var den som...

Men No shit Sherlock :D

Det är en grupp säljare/mäklare som vill få det till att "det är inte så illa".

Men det är fucking kris.

De siffrorna som är i rapporten ovan kan dessutom ställas i relation till att många inte säljer nu för de inte kan räkna hem en försäljning med vad de faktiskt får ut för bostaden nu.

Alltså bor man kvar med scheissehöga levnadskostnader och hoppas att det vänder.

Ser en trend med att husen ligger ute längre,även i populära områden som husen har sålt relativt snabbt i. Men nu är det dött!

Skillnaden från pandemin är enorm, vi letade 2020 efter nytt hus och då låg det löpande cirka 30hus till försäljning. Husen i populära områden var fullkletade med besökare på visningarna. Idag är det löpande kring 45-55 till salu med en topp på nästan 80st till salu samtidigt.

En bekant säljer idag i ett populärt område och det var 1 person på visningen. Så en ganska stor dipp.

Sen ser jag att fler hus ligger ute som "kommande" och dom ligger länge, antar att det är ett sätt att visa huset och få fram intressenter.

Förstår att det är trögt på marknaden just nu när pengarna inte är grattis längre och driftkostnader har skenat.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Claes Sörmland
L Lutte skrev:
Förstår att det är trögt på marknaden just nu när pengarna inte är grattis längre och driftkostnader har skenat.
Dagens sanning! Vore ju ett under om det inte blev färre köpare av hus med dessa reala förändringar.

Och de som behövde större och villa men hade skjutit på det flyttade ju redan under pandemin så den gruppen finns inte på marknaden längre.

Dött i min lilla håla i Sörmland också på bomarknaden. Nu byggs de sista småhusen som folk planerade och gav sig in i under pandemin men tomter och hus verkar vara svårsålda sedan något år.

BRFen i innerstan har inga problem. Där säljs lägenheterna för toppriser fortfarande. Men det är ju ett eget litet udda ekosystem för folk som har pengar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.