R
Ej verifierad: Skrivet av: Rickard I vårt tidigare hus fick vi översvämmningar några gånger/år via baktryck upp ur golvbrunnar. Den var oinredd och bara för förvaring, så vi hade alltid en lastpall som allt stod på, frysbox, flyttlådor etc. När det var risk för översvämning proppade vi golvbrunnarna med trasor och placerade stora stenar ovanpå.
5 svar · 1,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Ett borrhål efter borrning för bergvärme orsakar översvämmade trädgårdar. Du kan läsa artikeln här: Borrhålstvist i högsta instans
0 svar · 448 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Malin Ja, sen är det ju detaljplanerna i dessa områden också.
1 svar · 550 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: bsod 1) har man en befintlig skorsten, kontrollera hur stor panna (i kW) man kan ansluta till skorstenen (om den är i bra skick). 2) acktankarnas storlek bör matchas så att energiinnehållet i dem motsvarar minst ca 20h energibehov på en riktigt kall dag (typ -10C i mellansverige). Då behöver man i princip aldrig elda mer än 1 gång per dygn vintertid. Större är bättre, inte
11 svar · 2,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: När husägarna kom till sitt sommarnöje var både fritidshuset, garaget och staketet borta från tomten. Du kan läsa artikeln här: Fick sitt fritidshus stulet
0 svar · 600 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Bo Lydén Kia-index länken fungerar inte för mig, hamnar på en småskum sida med Kia bilar.
14 svar · 778 läst
Redaktionen
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Nu rivs huset på skyskrapan
0 svar · 434 läst
Redaktionen
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Ikea återkallar barnsängar
0 svar · 438 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Ingrid Ja oj vilket brott. Rån 7000, våldtäkt 30 000, misshandel 12 000! Låter rimligt med 44 000 för en sådan kriminell handling som att uppföra villa utan bygglov på din egna friköpta mark.
3 svar · 1,5k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Jeremy Bush Hej! Länken till min hemsida är egentligen: http://stemtradgardsdesign.se/ Tack så mycket! Mvh, Jeremy
2 svar · 1,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Ovädret har dragit fram över hela vårt avlånga land och lämnat översvämmade källare efter sig både här och där. Du kan läsa artikeln här: Skyfall orsakar översvämmade källare
0 svar · 439 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: asas Tycker snarare att husägaren visade sitt sanna jag. Plötsligt är vägen inget oövervinnligt problem. Inget nytt under solen.
4 svar · 586 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: KnockOnWood Det är kanske inte något att göra glädjeskutt för att vi nu har deflation, dvs att inflationen är negativ. I sammanhanget är Carolina Neuraths artikel i SvD Näringsliv läsvärd. Hon praktiskt taget totalsågar bundna räntor, som hon anser endast vara bra för bankerna själva. Och att binda några olika delar av lånen på olika tider ger orimliga
1 svar · 455 läst
Redaktionen
Redaktionen: Sverige deltog för första gången i tävlingen Solar Decathlon och nu har resultaten från kommit. Du kan läsa artikeln här: Så gick det för Sverige i internationella tävlingen Solar Decathlon
0 svar · 502 läst
Redaktionen
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Hål slukade trevåningshus
0 svar · 385 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: cheap jerseys What's up, yup this paragraph Skriv ett bra avtal - Byggahus.se is really good and I have learned lot of things from it regarding blogging. thanks.
5 svar · 2,2k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: e 2 Se härhttp://www.el.se/artiklar/fjarrvarme/ Byggs oftast i dag så att de producerar el också. Därmed är vi tillbaka till ruta 1. Det är billigare och mindre förluster att dra elledningar till husen än att dra miltals med fjärrvärmerör. Däremot är det helsmart att producera el genom att bränna sopor. ... men där kan ju inte kommunerna sätta priset själva ...
9 svar · 3,6k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Bjorn När vi gjorde om köket satte kakelexperten det nya kaklet ovanpå det gamla. Han hade något speciellt emellan!
2 svar · 1,9k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Pelpet Sätt dem på takpannor, så att man kan köpa färdiga solcellspannor och lägga själv.
1 svar · 507 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: MB För många år sen var min första kontakt med vindkraftverk det i Maglarp..(finns det kvar?) Parkerade husbilen utanför kyrkan och övenattade där.. Svisch - svisch - svisch - svisch - svisch hela natten.... Ett j-a liv.. Jag förstår de närboende...Till 100%
8 svar · 723 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: HK Jag köper nästan allt mitt byggmaterial från Polen. Bara kända märken (i Europa) och sånt man kan få tag på hemma. (Mapei, Ceresit, Ytong, Knauf, Baumit mm) Fönster köper jag självklart från Polen då det blir billigare och samtidigt får jag mer för pengarna. Bara för att just den här "hantverkaren" har köpt ett par dåliga saker och inte kan montera plastfönster
15 svar · 1,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Kika in bakom dörrarna på fotbollstränaren Sven-Göran "Svennis" Erikssons 40-miljonersherrgård i Värmland. Du kan läsa artikeln här: 815 kvm: Svennis svårsålda herrgård är till salu igen
0 svar · 822 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Lisa Bergvärme är farligt!
5 svar · 915 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Dudelidej Vilken meningslös sida det här är.
28 svar · 1,4k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Rome73 Om man ska stämma någon gäller det ju att man har tillräckligt med bevis. Och Stenhusgruppens ledning är ju inte dumma nog för att öppet visa de bevis som finns.
3 svar · 922 läst
Rafael Ospino
Rafael Ospino: I Almedalen hade försäkringsbolaget Gar-Bo samlat till debatt med några av landets mest kunniga inom området hållbart byggande. Frågan som ställdes var "Är passivhus bra nog för att byggas?" Nu kom diskussionen att handla om fel på nybyggda hus i största allmänhet. Och ingen av de kunniga kunde heller svara på hur man skulle undvika dem i framtiden.
9 svar · 36,8k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Lars_52 hej, vilket snömos, inte ens bredvid varann ger samma förutsättningar. Typiskt att nån miljöorganisation spenderar pengar på sånt. Sen generellt kan man ju fundera på om Sverige och STHLM faktiskt är målet för Sol energi, mycket sol på sommaren och betydligt mindre på det kalla året. Är det ur samhällsekonomi verkligen värt att investera i energi system som
7 svar · 847 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Sarah Livskvalitet för mig är klassisk stil med stora och vackra rum. Jag vill ha ett litet slott :) http://juthbackadesignservices.blogspot.fi/2013/07/ett-storslaget-petit-...
14 svar · 2,2k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Kaisa Det finns tyvärr väldigt många ämnen i möblerna som är mer eller mindre giftiga. Att ett ämne är godkänt att användas av myndigheter eller kontrollorgan som Svanen betyder inte att det är ofarligt. För att vara på den säkra sidan vid val av möbler, textilier, kläder, leksaker bör man köpa ekologiskt certifierade naturmaterial och dessutom fråga efter att
4 svar · 3,4k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Cajsa Jacobsson Till Anonym 27 april: När man är trädgårdsdesigner går all tid och kraft åt till andras tomter. Skomakarns barn... :) Perfekt med liten hanterbar tomt! (Min dröm är en naturtomt)
12 svar · 2,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.