Artikelkommentarer
Ej verifierad: Skrivet av: Oldboy Som man frågar får man svar. Det är därför det har stor betydelse vem som frågar, och vilken agenda den/de har. Det är tyvärr regel i dagens snuttifierade s k nyhetsbevakning att inga svar ges, endast braskande rubriker. Det ger värdelöst vetande en ny dimension. I min värld finns inte koncepten amorteringsfrihet och inget bolånetak. Med dem känns det som att
Redaktionen: Flera faktorer påverkar elpriserna negativt och elbolag rekommenderar därför kunderna att säkra elpriset inför vintern. Du kan läsa artikeln här: Prognos: Högre elpriser i vinter
Ej verifierad: Skrivet av: Enk Projektet En snabb koll på Booli hade upplyst om detta.....
Redaktionen: De påstår sig hyra ut andrahandslägenheter men vill egentligen bara åt pengarna. Du kan läsa artikeln här: Bostadsbluffare härjar i Stockholm
Ej verifierad: Skrivet av: Hans Mumma för oss som snart ska sälja
Ej verifierad: Skrivet av: Fredrik Tror att mycket bottnar i att hantverkare idag saknar något som heter YRKESSTOLTHET.
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Timmerhusbyggarna Jörnträ i konkurs
Redaktionen: Nu får fenomenet med sovande kineser hos Ikea en förklaring. Du kan läsa artikeln här: De sover hos svenska möbeljätten
Ej verifierad: Skrivet av: billy_baver Det generella strandskyddet infördes faktiskt inte förrän 1975. Den första äldre lagstiftningen (1950 och 1952) medförde bara en möjlighet för länsstyrelserna att bestämma om förbud mot vissa åtgärder på vissa utvalda "strandnära områden med skön natur och växtlighet". Därför lär kampanjen bli en aning knivigare än man kan tro. Det räcker inte med
Ej verifierad: Skrivet av: Fredrik Rutgersson Fjärrvärme är ingen bra affär för villor för det är för dyrt att dra rören om man inte har något stor industri med mycket spillvärme i närheten......
Redaktionen: TMF: "För första gången sedan 2010 ökar småhusbyggandet i Sverige igen." Du kan läsa artikeln här: Nu skådas en vändning på marknaden
Ej verifierad: Skrivet av: billy_baver Strandskydd vid öppna vattendrag är inget nytt, men reglerna har inte tillämpats lika i alla län. Och för att göra det extra roligt har vissa län blivit sammanslagna. Därför finns det länsstyrelser som tillämpar samma miljöbalk olika i olika delar av samma län! Exempelvis i Västra Götaland saknar bäckarna strandskydd i gamla Älvsborgs län, medan skyddet
Ej verifierad: Skrivet av: Anders Ja tänk om den nya lagen gjort våldtäckt laglig då hade de fått släppa alla våldtäcksmän. Här nog rullat kanska mycket pengar för att komma fram till att hon skulle betala 85000 i skadestånd. Sen blev det inget. Så går pedofiler och våldtäcktsmän fria. Ett svartbygge i tätbebyggda mark kommun som stör måste vara Ravelli huset man sett på TV.
Ej verifierad: Skrivet av: Arvid.nordenhem@hotmail.com Hej! Läste om din faktiska berättelse! Jag har möjlighet att flytta ett från Djursholms till Åre, vore tacksam för dina tips och förslag på erfarna personer/företag som kan utföra denna typ av uppdrag! Vänligen Arvid Nordenhem Mobil 0766317775
Redaktionen: Huset håller inte måttet menar tingsrätten som dömer ut Borohus hantering av ljudproblemet. Du kan läsa artikeln här: Köpet hävs och paret får tillbaka 1,3 miljoner kronor
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Just i detta fallet tycker jag skatteverket gör fel med tanke på den ringa vinsten och att det betalas av rätt mycket varje månad men ger dom fan i betala ska man ta typ allt man kan,
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Fel folk även i den kommunen....
Redaktionen: Allmänna Reklamationsnämnden rekommenderar ett byggföretag att betala 42 000 kronor till en husägare. Du kan läsa artikeln här: Husägare vinner mögeltvist hos ARN
Ej verifierad: Skrivet av: Jan Langben Vore intressant att höra motiveringarna speciellt dem som tror att priserna går ned, då mäklarre sällan tror på fallande bopriser.
Ej verifierad: Skrivet av: Oldboy Hela poängen är att se om man vetenskapligt kan verifiera att dessa lösningar verkligen håller vad de i teorin lovar. Behöver jag nämna de teoretiskt utmärkta enstegstätade fasaderna? De var visserligen extrema iom att problemen manifesterades så fort, men anta att problemen hade varit mindre så att de inte upptäckts förrän efter t ex 15-20 år. Hur många kåkar
Ej verifierad: Skrivet av: Bertil Boverket och Naturvårdsverket har missat själva poängen! Myndigheterna som Naturvårdsverket och Boverket borde verkligen ha föreslagit att mindre sjöar och vattendrag med lågt skyddsvärde helt undantas från strandskyddet, men så blev det alltså inte. Den lättnad som man vill införa för mindre sjöar och vattendrag är förenad med krav om prövningar i varje
Redaktionen: Var rädd om din hälsa och håll koll på radonvärdet i huset. Du kan läsa artikeln här: Dags att mäta radon
Ellinor Ranwald: Det är inte ett 1½-plasnhus med förhöjt liv utan ett 1¾-planshus. Det är två olika konstruktionsmetoder med den stora skillnaden att 1½-or har ramverkstakstolar (där underramen utgör en bjälke) och därför stödbensväggar och kattvind och 1¾-or har en stålbalk vanligtvis genom hela huset och inga stödbensväggar. Vråken är Fiskarhedenvillans 1½-planshus med förhöjt liv.
Ej verifierad: Skrivet av: Panos Douzoulikopoulos Hej och tack för artikeln! Jag instämmer helt! Jag har anmällt en av mina grannar för ett tillsynsärende, det har tagit 2 år och inget har hänt trots att ansvariga från Bygglovshanteringen har varit och ispekterat fallet. Det är orimligt att vänta så länge innan kommunen reagerar och tar rättsliga åtgärder mot dem som bygger utan att ta hänsyn
Ej verifierad: Skrivet av: noone70 Tycker det är något som är genomgående för dagens samhälle... det är alltid någon annans fel om någonting går snett, man förväntar sig att någon annan ska lösa proiblemen åt en... tex staten/regeringen mlf ska fixa jobb, bostad, försörjning åt en osv... Om man som några skrev tidigare, inte har haft en bra service så är det inte så konstigt att kunderna
Ej verifierad: Skrivet av: Nimajneb http://www.sveatelecom.se/Filer/prissedel.(1).pdf , syna denna i detalj så är det inte bara en oseriös telefonraggaroperatör utan dom sitter med dolda kostnader typ 19kr för E-faktura/Autogiro mm..
Ej verifierad: Skrivet av: KnockOnWood Jo, men nog verkar väl kommunens inblandning i affären vara lite laissez faire. De frågar efter försäkringsbevis, och får en offert. Ser inte kommunens handläggare skillnaden? Man efterfrågar kompetensbevis, men bryr sig inte om att kontrollera om de lämnats in. Det kommunen säger är ju ungefär: Vi låtsas utöva tillsyn, men det är bara en tom gest.
Ej verifierad: Skrivet av: Mattias Artikeln i fråga har några år på nacken ock skiljer sig från annan infp jag sett. Här pratar man om 30-50 mm luftspalt, där jag har googlat har man pratat om att 25 är tillräckligt. 300-500 mm isolering, måste gälla material med väldigt dålig isoleringsförmåga. Vilket material pratar man om i takstolarna? Normalt är ju stolarna 220 breda ialla fall hos mig och
Ej verifierad: Skrivet av: Per Jag känner till pannor som är mycket äldre än 10 år och ger en bra ekonomi till de boende. Vi petade in en brännare i en kombipanna och renoverade samtidigt skorstenen. Payback-tiden var ca 15-18 månader! Men det är klart att om man har ett dragit oisolerat hus så är det dyrt att värma upp. Man lär sig rätt snabbt att ta en tur förbi pannan och sota ur. Jobbigt? Icke!