R
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Det är militärt skyddsområde. Absolut totalt byggförbud råder.
17 svar · 1,5k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Anna Vi har precis skaffat en robotgräsklippare. Nu har vi ett måste mindre och dessutom har jag en lycklig man och två lyckliga söner.
5 svar · 3,9k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: elinar Jag har nyligen köpt en bokskiva till mitt kök, men fick inte med någon beskrivning hur denna ska behandlas. Är det någon som vet?
19 svar · 4,5k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Da Min erfarenhet överensstämmer mer med Pers. Vita pellets? Vad är det för säljtrick? Det viktigaste är att ni får hela pellets och inte en massa "mjöl". Det sliter på brännaren och har har inte samma verkningsgrad som hela pellets. Mjöligheten kan bero på hur ni får pelletsen. Om leverantören "blåser" in dem i förrådet/silon så be dem antingen blåsa på lägsta
11 svar · 2,0k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Bertil Landsbygdsutveckling i strandnära lägen (L.I.S.) funkar inte 2013 Just för att ett område ska kunna pekas ut som ett landsbygdsutvecklingsområde i strandnära lägen alltså (LIS). Måste ett stort antal kriterier som anges i miljöbalken vara uppfyllda. Dessa kriterier anger bland annat att reglerna ska tillämpas mycket restriktivt i miljöbalken. Som att det måste
7 svar · 687 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Christian Håller med dig här. Jag är inte heller intresserad av att ständigt jobba på mitt hus, därför valde jag ett nybyggt hus med litet underhållskrav.
8 svar · 1,5k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: S @ Om kommunen ser till att tomten kom i ordning vid betalt arbete, kunde ägaren säkert sparat någon tusen, jämför dom 35. Det kan inte vara rätt affär att kommunen får pengar utan att problemet löser sej. Ägarens ansvar för miljön blir med tiden viktigare, man måste då också tänka på annat än människan. Lite ordning kan i någon fall ge mer liv till natur.
7 svar · 920 läst
Redaktionen
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: LO-ekonomerna: Fem reformer för att lösa skuldberget
0 svar · 382 läst
Redaktionen
Redaktionen: Kan du tänka dig att bo ihop med ett inglasat skelett från en 900 år gammal präst? Du kan läsa artikeln här: Hus till salu med medeltida grav i källaren
0 svar · 514 läst
Redaktionen
Redaktionen: Vi går igenom olika lösningar för vindskydd och när du bör använda vilken sort. Du kan läsa artikeln här: Välja vindskydd
0 svar · 870 läst
Redaktionen
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Mäklarna ser fördel för säljarna just nu
0 svar · 495 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Lidd KnockOnWood: Mässing är också en metall, dock inte ett grundämne.
4 svar · 485 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Robban Fel länk på "Mura egen grill"
2 svar · 573 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Robert Hur ser det ut nu mer? Vem är i topp nu? Det är inte eon iallafall...
6 svar · 514 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Christofer Marlen; Den dagen en bank blir konkurrensutsatt på RIKTIGT så ska jag springa maraton....naken. Läs boken "Bankbluffen" så kommer du förstå hur deras värld fungerar. Som exempel tjänar en bank 68öre per kortköp du gör....och det är bara början.
5 svar · 614 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Anna-Lena Trädäck är underbart. Man kan välja hur man vill ha det. Lite blommor i krukor eller att ha en pergola över med klätterväxter eller en vinranka. Kanske till och med ett persikoträd mitt i golvet. Variationen stoppas bara av vår egen fantasi.
12 svar · 2,4k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Tobins q är en investeringsteori där marknadsvärdet för småhus i en kommun divideras med produktionskostnaden i samma område. Ett tal över 1 visar att det lönar sig att bygga i den kommunen.
3 svar · 3,3k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Storebror Den unikt mänskliga förmågan att tänka framåt och planera för framtiden... DET ska vara var persons rätt att välja om man önskar vara i miljöer som filmas!!!
79 svar · 9,0k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Jerka "I Sverige finns det alltså vissa år ett elöverskott sett över hela året men det finns alltid ett elunderskott på vintrarna." "Alltid"..!.. Vilket var just vad jag ville hävda...
4 svar · 739 läst
Redaktionen
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Mäklarstatistik: Huspriserna upp 2 procent
0 svar · 480 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: pappskallen Arktecko: Problemet är att det finns ett avtal där kungen förbinder sig att sköta drift och underhåll..... Kungen har dessutom inte tagit en krona ur egen ficka då resten betalats av renoveringsfonder, så han kan lugnt fortsätta spendera sina pengar på yachten i Saint Tropez.
15 svar · 892 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: KnockOnWood Oj, nu känner jag mig plötsligt odödlig! Jag stryker aldrig kläder. Jag tittar aldrig på TV. Hoppas bara att det inte är lika farligt att skala potatis samtidigt som man lyssnar på radio
1 svar · 464 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: TomHed Sunt med lite tveksamhet. Hur såna här "nymodigheter" fungerar vet man först om 10år Har polare som köpt nytt fint tätt och dyrt hus som fick fuktproblem efter några år Men visar det sig att nya lösningar håller i längden så är det ju bara att tuta o köra. Machodach har väl fått både ris o ros
28 svar · 2,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Mulltoa är den vanligaste typen av torrtoaletter som används i stugor utan avlopp. Här får du veta mer om vad mulltoa är och hur systemet fungerar. Du kan läsa artikeln här: Mulltoa - allt du behöver veta
0 svar · 1,0k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: CDK2H " I det långa loppet kan huspriserna inte stiga mer än de reala inkomsterna, som ökar betydligt mindre än 6 procent per år, sade Peter Birch Sörensen." Hur många procent är det som dock tjänar trippelt den ökningen? Tillräckligt många procent för att det skall finnas intressenter till varenda svindyra bostad tror iallafall jag, och således så länge det finns folk
1 svar · 493 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: pacman Har en arbetskamrat som säger upp sig från sitt arbete för att ta ett sämre jobb med sämre lön, men med större frihet, bara för att han där (i den mellansvenska skogen) kan köpa hus och bilda familj till en tredjedel av priset i Göteborg. Hans fru får ungefär samma lön. Dessutom slipper han trängselskatt, dyra VA-avgifter och många andra höga kostnader när man
1 svar · 986 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Fredrik Jag tvingades sälja min själ till banken för att ha råd med mitt hus.
5 svar · 973 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: hansof En kamin behöver knappast installeras med krav om IE30. De får ju placeras i vanliga bostadsutrymmen. Boverkets Byggregler anger ju sedan hur installation skall se ut t.ex. får det inte finnas risk att brännbart material kan komma att överstigar 85 grader. Vad Brandskyddsföreningen säger kan ju i och för sig vara rådgivande men det är Boverkets Byggregler som gäller
4 svar · 2,2k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Kloge Fördelen är att det är automatiserat som en pelletsanläggning.Har man skog så kan man sälja veden och flisa grenar,trädtoppar så blir det billig uppvärmning
3 svar · 1,7k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Martin Haft en panna som gick köra på ved och olja. Även pellets/spån. Tog bort den för massa år sedan. Kopplade bort allting. Detta i samband med Fjärrvärme installation. Grävde satan efter rören och allt de där. Grävde fram tanken som var inspekterad för något år tidigare. Pumpade ur det sista som fanns och torkade den rent som fan. Har en del bilder från det hela
11 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.