Artikelkommentarer
Ej verifierad: Skrivet av: Mike Studsmattor är jävulens påfund! Brutna nackar, sönderslagna tänder... Det finns andra roliga motionslekar!
Ej verifierad: Skrivet av: Urk Priserna är mycket stabila i Sthlm. Tack vara alla bonnläppar som flyttar hit när dom sålt skog... Så priserna kan bara stiga... Och vem vill bo i en byhåla, möjligtvis ett landställe vid kusten... Så är det, punkt slut.
Ej verifierad: Skrivet av: Urk Priserna skall upp, har just köpt en bostadsrätt i Sthlm för spekulation. Nåt måste man ju leva av. Hurra för spekulation!.
Ej verifierad: Skrivet av: Urk De e vad ja sagt hela tiden...
Ej verifierad: Skrivet av: Anonym Hyr ett hus som varit fuktskadat, men som nu ska vara åtgärdat. Men sen ett halvår tillbaka känner jag "konstiga" symptom som hosta, torra slemhinnor, huvudvärk, trötthet, torr hy, eksem, nästäppa, rinnsnuva, näsblod, sveda vid andning. Barnen är ofta förkylda, hostiga, har näsblod, torr hy, eksem och ett par enstaka astma-anfall. Jag tror det är huset, då när vi
Ej verifierad: Skrivet av: Lammbagge Citat från artikeln: 'Nu får alltså byggnadsnämnden avgöra om altanen är att betrakta som en byggnad eller bara en altan. Men eftersom en stor del av bygget ligger på så kallad "prickmark", som enligt detaljplanen inte får bebyggas, är det troligen detta som fäller avgörandet.' - Så om det är prickad mark så är det en byggnad annars är det en altan? Känner
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Lästips: Hotas du av bolånetorpeden?
Ej verifierad: Skrivet av: Thomas Varför? För att undvika alla missförstånd, smak är smak och det finns inga rätt och fel. Precis detsamma är det med folks personlighet. Om det här huset var en människa skulle jag backa minst två steg. Barn brukar rita huvudfotingar, en del arkitekter ritar hus som detta. En huvudfoting har armar och ben men saknar mage och hjärta. Vore detta hus en människa
Ej verifierad: Skrivet av: Hoppehare Jag trycker att det är intressant att räkna på hur stor andel av ens inkomst/pension som förvinner i boendekostnader, detta presenterat med index/inflationreglerade diagram.
Ej verifierad: Skrivet av: Jimi Jag tycker detta låter helt absurt. Kan ni inte få någon ansvarig på UC att i en intervju förklara varför de har såna krav? Vattenfall skuller ju uppenbart på UC, och om UC skulle skylla på Vattenfall så kanske man får försöka få en representant från vardera företag att vara med i en intervju samtidigt (kanske något för Uppdrag Granskning, eller liknande?).
Ej verifierad: Skrivet av: Charlotta Hell Hej Jag söker någon som kan slut besikta ett köksgolv Mvh Charlotta
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Ska besluta om ändrad byggsanktionsavgift
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Lästips: Lyckas med räntesänkningen
Ej verifierad: Skrivet av: V.V Vissa som verkar "ärliga" är inte det i verkligheten. När "A" köper in en panna och ger en offert på 80000 för panna och 20000 för jobbet. Medan "B" ger offert på 60000 för pannan och 40000 för jobbet. Vad som inte framgår är att pannan kanske kostar just 60000 och "A" har 20000 i påslag men kvider om att "B" fuskar pga att det är dyr timpeng när hAn tar dubbelt
Ej verifierad: Skrivet av: Mackan Ok, som vi kan se är det nu c:a 4 år sedan kommentarerna ovan pratar om räntor på 6%. Jag undrar: när kommer det ränteläget egentligen? Jag har suttit i hyresrätt sedan i början på 2000-talet och väntat på krascher etc. Vi har haft både dotcombubbla och finanskris sedan dess. Har priserna gått ner? Nej. Har räntan gått upp långvarigt? Nej. Har jag kunnat göra
Ej verifierad: Skrivet av: Jason Intressant detta med fuktskador i fasader. Inte kul att upptäcka. Hjälp finns från leverantörshåll. Fasadsystemtillverkaren Eurofox kan stå för helhetslösning för ventilerad fasad i samarbete med A och K. Mitt tips är att undvika att be en konstruktör(K) och arkitekt(A) ta fram en hemmasnickrad lösning. Leverantörerna är vassare. Det man förlorar i materialkostnad
Ej verifierad: Skrivet av: bibbi Helt sjukt! Var ska de elöverkänsliga bo om det blir en basstation i varje lägenhet? Fattar dom inte att det är farligt???? Vart ska detta sluta kan man undra...
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst ....med största sannolikhet att färdigställas...mmm....
Johnny Viking: Byggde ett sådant (klart 2009) fast aningen förändrat med öppet till nock på andra våningen i entren, samt kopplat garage på 42 kvm + övervåning på det. Så det blev aningen större, men även mycket dyrare vilket gjorde en sur och försökt sälja men har nu hyrt ut det i några år och gått plus så man kan pynta av lite förhoppningsvis så det känns mer värt det. Bygga hus är
Ej verifierad: Skrivet av: Skaraknallen Kan bara hålla med föregående talare... Framåt Booli, Hittahem, bovision mfl
Ej verifierad: Skrivet av: Oldboy Det enda försonande draget hos miljonprogrammet är möjligtvis att planlösningarna är funktionella. Vilken dubbelmisär om politikerna än en gång får panik om bostadsmarknaden.
Ej verifierad: Skrivet av: Stefan Wildun Skriv din kommentar hgär Ett fyra år gammalt enplans LB-hus uppfört som helentreprenad i Mellansverige med oerfaren byggherre, har genom LB hus fått all tänkbar hjälp och stöd, samt ett utan komplikationer rest och älskat hus. Ett tack, inte minst till alla snickare, rör och plattläggare, elektriker m.fl. på byggorten.
Ej verifierad: Skrivet av: Henrik Attefall är ute och snurrar. Enligt utredningen så kollade man på 30 detaljplaner kopplade till projekt som JM genomförde i Stockholmsområdet och de tog 2 år i snitt. Det som gör att det byggs för lite är de höga priserna byggföretagen tar ut. Sen så är det alla utredningar om geoteknik, dagvatten och miljö som länsstyrelsen kräver som tar tid. Man kan också i
Ej verifierad: Skrivet av: FB Ni som är intresserade av bank ekonomi kan fortsätta läsa här https://www.flashback.org/f293
Ej verifierad: Skrivet av: johan Mycket trevlig förändring. Kul att alliansen lyckas åstadkomma någon förbättring i alla fall. Annars har de mest för klassisk sossepolik.
Ej verifierad: Skrivet av: CDK2H De här chem-trailsen på bilden vad är det? Dom bildar ju hela tunna skikt av moln
Redaktionen: Det fina köket, bra läget och den öppna planlösningen ökar intresset för huset enligt en färsk undersökning. Du kan läsa artikeln här: Så vill vi helst bo
Ej verifierad: Skrivet av: Mozez Det handlar om skärmtak till ett förråd. Om förrådet är mindre än 15 kvm så får man lägga till resterande kvm på ett "skärmtak" , då räknas kvm på utöver 50 cm som man får ha. De borde ha känt till detta paret om de nu bygger ett skärmtak.
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Framtidens energisystem anpassar sig efter hur bostaden används