Artikelkommentarer
Redaktionen: Ett utökat lagförslag om skatteavdrag för egen elproduktion via solceller lämnas idag över till lagrådet. Du kan läsa artikeln här: Mer pengar ska kunna dras av för grön el
Redaktionen: Över 1 000 liter öl fanns i bagaget när mannen åkte fast, men enligt honom var alkoholen tänkt till kompisarna som hjälpte honom bygga om huset. Du kan läsa artikeln här: Smugglade alkohol och skyllde på husbygget
Ej verifierad: Skrivet av: Malin Fick också enkäten men som hemmakatten skriver var frågorna så vinklade att de i stort sett var omöjligt att svara kritiskt. Den här frågan t ex "81 procent anser inte att det är rimligt att finansiera avskaffad fastighetsskatt för hyresbostäder genom försämrade rot- och rutavdrag." Den ställer man alltså till villaägare, de flesta människor tänker först och
Ej verifierad: Skrivet av: Godeha Själva hittade vi skinnet av en svart setter när vi började renovera - lite märkligt men tydligen var det inte helt ovanligt att man bevarade kära husdjur på det sättet... Har skrivit och fotat lite här: http://gorlinge.blogspot.se/2013/06/en-hund-begraven.html
Ej verifierad: Skrivet av: Snurrpelle Fakatong, vet inte hur du räknar men KPI har ganska precis fördubblats sedan 1985, så rensat för inflation är vinste ca 1,7 MSEK före skatt, rätt ok för en investering som man samtidigt ha kunnat använda som bosatd under tiden...
Ej verifierad: Skrivet av: Ola Hej, Exakt samma läge som Peter här ovan.. man behöver "startbesked" för att få sätta spaden i jorden, det får man endast om man kan visa upp tecknad försäkring åt kommunen. Jag hade planerat att sätta igång nu i mars och känner inte för att lägga ut 30.000, som den kostar i mitt fall, i onödan. Pratade med kommunen i Vaxholm idag som dels säger att det endast är
Ej verifierad: Skrivet av: 3-stegstät SP lever högt på att misstas för ett vara en myndighet (även bland inläggen här). Men sanningen är den att de är ett konsultföretag som levererar de uttalanden som kunden önskar. Självklart har Myresjöhus det fulla ansvaret för sin byggmetod. Om de sedan har utsatt den för rigorösa tester innan de började använda den, så är det en förmildrande
Ej verifierad: Skrivet av: Kungen Kan man inte anmäla en kommun eller enhet? Dom gömmer sig bland paragrafer, och skyller fortfarande på samma sak som 2011, förstår dom inte att man har med människors liv att göra, vänta i flera år påverkar väldigt mycket.
Ej verifierad: Skrivet av: andersmc "Ära" är väl tveksamt i sammanhanget. Själva hittandet måste gått mer eller mindre av sig självt. Men han fick nog lite förhöjd puls ett litet tag.
Ej verifierad: Skrivet av: Rulle Hade vi kunnat sänka elförbrukningen i vårt enplanshus med 10 000KW/år som i artikeln så hade vi haft 0kr i elkostnad
Ej verifierad: Skrivet av: Johan Att gå med vinst är väl en förutsättning till att en verksamhet ska fungera, grejen är väl vad man gör med vinsten, Väsentlig skillnad.
Ej verifierad: Skrivet av: Nollråtta Det var kanske dumt av tomtägarna att låta kommunen ta över vägansvaret från början. Eller är det möjligen så att de tjänat på det över åren? Tidigare kanske de betalade några tusenlappar till sin vägföreningen om året.
Ej verifierad: Skrivet av: billy_baver Den här "skrivaren" är egentligen inget annat än en förklädd och simpel (om än datorstödd) traverskran. Den kan bli lönsam endast där det redan sedan länge är ekonomsikt försvarbart att jobba med större kran. Det har visat sig vara en beprövad sanning att ju mer jobb som försvinner från själva byggplatsen, dess enklare, säkrare och billigare blir
Ej verifierad: Skrivet av: Åsa Ska lägga plåt på taket tänkte jag. Bra att veta att alla är så snabba. Borde inte kosta så mycket då :)...
Ej verifierad: Skrivet av: lars så här har det varit i stålbranschen väldigt länge! och nu är det så utbrett att det inte går att rädda
Ej verifierad: Skrivet av: KnockOnWood Nja, det blir nog inte riktigt att räkna efter det genomsnittliga "priset per kvadratmeter". Dels finns det ju en tomt också, som vi väl får anta är av rätt storlek. Och tomtvärdet är väl ofta ca hälften av totalvärdet. Dels är några kvadratmeter sov- eller vardagsrum "billigare" än motsvarande yta i kök och badrum. Så tingsrätten gjorde kanske en hyfsad
Ej verifierad: Skrivet av: Erika Köp inte en köksfläckt utan kallrasspjäll! För utan blir det iskallt inomhus på vintern. Tyska fläcktar kan sakna kallrasspjäll.
Ej verifierad: Skrivet av: Marcus Tack billy_baver för ett sånt klockrent inlägg!
Ej verifierad: Skrivet av: PeO Bättre att sänka taket enligt förslaget och ta bort fastighetsskatten (om det även gäller villor) än att helt och hållet ta bort ROT och RUT-avdragen. 34000 täcker ändå upp till 68000 i arbetskostnad (eller det dubbla om det står 2 personer på lagfart).
Ej verifierad: Skrivet av: Nicklas Jag har inte byggt mitt hus än så jag vet inte hur sophämtning fungerar, jag trodde inte man kunde bli påtvingad denna "service" :O Måste vara en Vänsterstyrd kommun :P
Ej verifierad: Skrivet av: andersmc Jag byggde hus precis efter Gudrun. Då var jag rätt nöjd, för jag var säker på att virket skulle bli billigare. I stället blev det dyrare.
Redaktionen: Färre byggföretag fuskar med skatten men andelen är fortfarande högre än inom många andra branscher. Du kan läsa artikeln här: Många byggföretag utsatta för osund konkurrens
Redaktionen: En lagändring stärker konsumenters rätt vid elavbrott. Du kan läsa artikeln här: Stärkt rätt till ersättning
Ej verifierad: Skrivet av: Maria Artzen Hittade ett enkelt internetformulär genom vilket man kunde klaga på hantverkare och det gjorde jag samma dag som den jag anlitat havererade mitt nya badrum med dusch och toalett. Nu är föremålet för haveriet hand räkningar och i synnerhet ospecifieringen och gravt överskriden summa på extra kostnader som med material skulle högst vara all ifrån fem tusen (han
Ej verifierad: Skrivet av: Mats Sundelin Dela upp fasta kostnader tycker jag är ett jättebra sätt. Om du nu betalar försäkringen varje halvår och inte kan betala per månad så dela upp kostnaden och flytta över till ett periodiseringskonto. Likadant med servicekostnader för bilen. Gör en uppskattning och sätt undan regelbundet så har du en sparad slant när du måste ha den. Jag har flera konton på
Ej verifierad: Skrivet av: David Usch och fy Börje. Med tanke på det slit de flesta hantverkare får göra så är de underbetalda. Höj hantverkslönerna säger jag. 40 i månaden, minst ska de ha. Det förtjänar de.
Ej verifierad: Skrivet av: Fastighetskonsult Stranderman AB Behov av seriös och kompetent kontrollansvarig?www.stranderman.se
Ej verifierad: Skrivet av: tja Förvaltningsrätten har ju dömt i tvlicensfallen också, de verkar vara allmänhetens fiende nr 1 (tyvärr ej ironi)
Ej verifierad: Skrivet av: Nymous Jag har byggt ut min övervåning(ca 5 meter kupa) utan bygglov. Man måste chansa för att bli en vinnare. Detta är på baksidan så synd knappt, endast grannarna norr och söder om huset som möjligtvis kan se det. Så vafan. Bara o gasa