R
Ej verifierad: Skrivet av: Carl liten detalj: Alla hus som byggs med stående reglara a la CC 45 eller 60 är så kallade balloon construction.... skulle det vara brand faligt... ?
14 svar · 1,5k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: falkn Totalt ointressant statistik. Du kan ju sätta ett jättelågt utgångspris och sedan låta budgivningen dra igång. Ofta är det ju så att utgångspriset medvetet är lågt för att locka fler köpare och på så sätt övertygar de varandra om lägenhetens förträfflighet. Det kallas för lockpriser och är så vitt jag vet förbjudet?
3 svar · 688 läst
Redaktionen
Redaktionen: En man som nyligen åtalats för stöld av byggmaterial åker nu även på kraftigt vite för ostädad tomt. Du kan läsa artikeln här: Får både vite och anhålls samma vecka
0 svar · 443 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: wholesale bags Sadeltaksbodar med karaktär - Byggahus.se
31 svar · 2,7k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Joakim Var får man tag i fönsterpartier som dessa? Skjutbara och stora i god kvalitet?
19 svar · 2,6k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Fakathong Hade inbrott i fjor, blev av med bland annat en mirafräs för 40 000kr. Fick inte ett skit av LF för att jag inte kunde visa kvitto på den. Har varit kund där sen 1985
9 svar · 1,8k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Kommunerna skiter väl i oss. Största intresset dom har är att se till att få in så mycket pengar som möjligt på olika påhittade arvoden/kontroller/avgifter för att föda sin egen svällande byråkrati
3 svar · 566 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Niklas Jag gillar hittahem.se
1 svar · 430 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: billy_baver Inflationen gör det verkliga prisfallet större än vad Svensk Mäklarstatistik redovisar. Samtidigt som huspriserna stagnerar och faller ökar nämligen index för all annan konsumtion. Kostnaderna för boendet motsvarar drygt en fjärdedel av hushållens budget enligt scb:s mätningar. http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Priser-och-ko...
1 svar · 518 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst 5,1 Mille verkade det landa på till sist.https://bidinternet.capitex.se/default/Pages/OpenBidHistory.aspx?BidObje...
8 svar · 1,3k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Resurser! Har inga resurser säger de, Men när jag ska bötfällas för att jag kört 8 km för fort på en tom E4 finns det resurser. 12 poliser var det där och fem fordon. Men får du inbrott så får u tjata på dem för att de ska komma!
2 svar · 682 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Mats Vi driver ett byggföretag som ska utföra byggtjänster åt Byggmax. Det har varit mycket kontroller av oss för att vi ska hålla en bra kvalité och att vi har en stabil ekonomi. Vi kommer inte göra några stora vinster på jobb för byggmax, då de har pressat priserna rejält. Försök tex själva att få en offert någon annan stans på lägre pris än 1000 kr för
18 svar · 2,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Planerar du mäta radon hemma? Då är det hög tid att komma till skott. Du kan läsa artikeln här: Snart sista chansen att mäta radon
0 svar · 598 läst
Redaktionen
Redaktionen: Energimyndigheten föreslår höjda kvotplikter på elcertifikatmarknaden för att nå målen när det kommer till grön el, något som kan ge högre elpriser. Du kan läsa artikeln här: Högre kvot kan slå mot elpriset
0 svar · 417 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Niklas Vilket skämt, Sveriges elproduktion har inget co2 utsläpp över huvud taget
2 svar · 602 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Nollråtta Ja, vår mat och dryck är nog mycket farligare än radon och asbest...
3 svar · 809 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Alborz Hej, Vi har byggt ett nytt hus och vi har flyttat in 2013-11-18. Vi har märkt att det luktar väldigt illa i ett av badrummen. Undrar om det är p.g.v felbygge eller material eller ngt annat? och varför det luktar endast i ett av badrummen ? Hälsningar Alborz
6 svar · 1,4k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: karlmb Haha, Strasbourg....!
2 svar · 680 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: knasen Innegivare är ett måste hur ska en vp annars kunna gasa lite extra vid tex blåsigt väder eller bromsa vid bakning och lite extra sol.
17 svar · 6,5k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Oldboy Det intressanta tycker jag är hur husen anpassades efter ett kallare klimat och den lokala tillgången på byggmaterial. Precis som våra egna gamla hus här hemma, och det riktigt intressanta är hur lika de i grund och botten blir våra hus här hemma. Tycker också det är värt att nämna att det kallas New England-stil, vilket talar om för oss att det är en lokalt
5 svar · 1,6k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: KnockOnWood Instämmer! Hur vore det om Boverket gjorde klara entydiga förståeliga regler i stället för att rita serier med fåglar och daggmaskar på dagisnivå. Är fåglarna vegetarianer förresten? En daggmask brukar inte överleva särskilt länge sedan en fågel fått syn på den. Är det på den här nivån Boverket agerar sedan det flyttade till Blekinge? Postmodernistiska
4 svar · 669 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Fast där tror jag att det har blivit en olycklig formulering i artikeln bara. Christel menar att man ska ha så bred säng som möjligt för att sova så gott som möjligt.
6 svar · 2,0k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Abbe I Bibeln står det " mannen skall älska sin kvinna som sin egen lem" Därmed är det mannen som bestämmer i hemmet!
16 svar · 1,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det behöver bli bättre samordning under byggprocessen om tätskiktet i våtrummet ska bli perfekt menar GVK:s medlemsföretag. Du kan läsa artikeln här: Sämre tätskikt på grund av dåligt förarbete
0 svar · 622 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Johan kolla in www.nordicvarmesystem.se
10 svar · 2,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Idag öppnar Stockholm Furniture & Light Fair för fackfolk. Byggahus utsända Christel Månsson är där och kommer att rapportera från mässan. Du kan läsa artikeln här: Stockholm Furniture & Light Fair
0 svar · 469 läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Manne Man kan ju ångtvätta tyget precis som man gör med permanent lagda mattor. Jag hade tänkt göra en egen jag med men dock stoppad med tyg. Och en riktigt stor så det blir en typ fondvägg. Tror det kan bli bra.
6 svar · 2,3k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Erika Vilket underbart vackert kök! Tack för inspiration och detaljerad redovisning. Det är till stor hjälp nu då vi planerar köksrenovering i vårt hus från 1921. Älskar den gröna färgen.
10 svar · 2,3k läst
R
Ej verifierad: Skrivet av: Knasen Det går naturligtvis att justera temperaturerna på beredarna så man får legionella fritt vatten. Ska man testa hur mycket förluster en beredare jämfört med andra måste man ställa temperaturerna på samma grader grader annars blir testet missvisande det är ju betydligt mycket lättare att få låga förluster i en beredare som håller låg temp. Vad ska man säga gör
2 svar · 1,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Mäklarna ser stigande priser i storstäderna och spår att trenden håller i sig. Du kan läsa artikeln här: Bopriserna i storstäderna spås öka
0 svar · 474 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.