Artikelkommentarer
Redaktionen: Prishöjningen och informationen var så pass otydlig att Fortum får föreläggande från Energimarknadsinspektionen. Du kan läsa artikeln här: Fortum kritiseras hårt av Energimarknadsinspektionen
Ej verifierad: Skrivet av: Fredde Och så finns ju www.byggochbobutiken.com också. Kanske bör läggas till i er lista!
Ej verifierad: Skrivet av: Thomasx Ja, stadsbyggnadskontoret händer det ju att köpare kontaktar för att kontrollera bygglov. Men nej, en köpare som kontaktar kommunens miljöförvaltning för att kontrollera om huset är hälsosamt att bo, det har då jag aldrig hört talas om. Kanske något för byggahus att lägga till på att-göra-listan för husköpare ;)
Redaktionen: Antalet anmälda och varnade mäklare har ökat senaste tio åren. Du kan läsa artikeln här: Ökning av antalet varnade mäklare
Ej verifierad: Skrivet av: Willex 80% energi är hur bra som helst, bara inse
Redaktionen: Även om accepterat pris varit omdiskuterat senaste tiden, visar Mäklarsamfundets analys att det fortfarande är ett viktigt verktyg. Du kan läsa artikeln här: Mäklarsamfundet analyserar acceptpriserna
Ej verifierad: Skrivet av: noone70 Runt de nya slutstationerna finns risken att priserna sjunker. De slutstationer som finns i dag har rätt dåligt rykte om att vara "dåliga" områden, om det är befogat eller inte kan jag inte uttala mig om iom att jag själv inte bor där. Risken finns att de nya riskerar att råka ut för samma sak. Men i det stora hela kommer nog priserna gå upp längs de nya linjerna
Ej verifierad: Skrivet av: Beboelig Det står i artikeln; "Anders Rehnberg, som driver argark tillsammans med sin fru Anja Geigant berättar att beställarna efter att ha gått i pension ville omvandla det gamla fritidshuset med sin speciella trädgård till ett året-runt-boende. Vad göra?" Jag tycker det är en fantastisk tanke att vilja göra om fritidshuset till åretrunt efter att man gått i pension.
Redaktionen: Trenden med 1-procentiga ökningar av huspriserna håller i sig. Du kan läsa artikeln här: Här stiger huspriserna
Ej verifierad: Skrivet av: DavidB Ja här vill kommunen spendera 80 mille på nya vägar så att en utav våra stora företagskedjor ska etablera sig. Då finns det pengar....
Ej verifierad: Skrivet av: Elisabeth Jag hämtar inspirationsbilder till hela vårt hem på www.houzz.com.
Ej verifierad: Skrivet av: Dave Här är en lite billigare bunker: http://www.hemnet.se/bostad/gard-strax-utanfor-listarum-tomelilla-kommun...
Redaktionen: Hela familjen blev sjuka när de flyttade in i sitt nya hus. Du kan läsa artikeln här: Sjuka av nybyggda huset
Ej verifierad: Skrivet av: Nisseman Ja, det är den mest oseriösa branschen av alla tror jag. Det bevisas ju inte minst av alla hantverkare som är inne på forumet och försvarar rötäggen. Hantverkare som så klart själva aldrig haft ett enda klagomål från en enda kund, brukar det heta. Yeah right, and I am santa claus.
Ej verifierad: Skrivet av: Stenis Fantastiskt hus. Visas nog på Hustoppen snart.
Ej verifierad: Skrivet av: Enk Projeket Städa tomten? Det är inte skräp...det är en konstnärlig installation så klart.....
Redaktionen: Energimyndigheten avsätter ytterligare 45 miljoner kronor för solcellsstöd i år. Du kan läsa artikeln här: Fler får solcellsstöd i år
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Ack så skönt att slippa denna obehagliga osynliga strålning. Jag har bott i ett energitätt hus av Skanska och ha nu en mycket energisnål villa. Båda lika usla att ringa mobilt i, men ack så skönt att slippa grannarnas strålning.
Ej verifierad: Skrivet av: billy_baver På många fler ställen än landets gruvorter är bostadsmarknaden osäker. Och osäkerheten kommer framöver inte alls att minska. Åtgärderna är intressanta, därför att regeringen utnyttjar dem som ett medel mot just "osäkerhet", och för att tillgodose hushållens verkliga behov av bostäder. Jag skulle inte bli förvånad om vi om några år får se liknande
Ej verifierad: Skrivet av: Sten Bara att sätta igång med renoveringen!
Ej verifierad: Skrivet av: Mats Ett hus med tung stomme har bättre inomhusklimat, lägre energiförbrukning och är tryggare. Att vi bygger i trä har med gammal tradition att göra, inte för att vi vill ha bra hus. Mats
Redaktionen: Vilseledande marknadsföring och mängder av undantag gör dolda fel-försäkringarna otrygga för konsumenterna. Du kan läsa artikeln här: Försäkringar mot dolda fel får kritik av Konsumentverket
Redaktionen: Efter många turer i rätten får ett par i Ljusdal nu tillbaka sitt bygglov. Du kan läsa artikeln här: Par fick ja till sina husplaner av mark- och miljödomstolen
Ej verifierad: Skrivet av: Patrik Har fått en komposit (glasfiber) pool installerad i våras. Det är dock inte den billigaste varianten, av glasfiber pool. Är super nöjd med den efter denna sommaren vi haft, lätt att hålla ren och skötta. Vi kör saltklorinator av den hel automatiska varianten.
Redaktionen: Stormen Simone drog fram under natten och under dess framfart blev totalt 66 000 hushåll strömlösa. Du kan läsa artikeln här: Nattens storm: 66 000 utan ström
Ej verifierad: Skrivet av: Frisk Det handlar väl inte enbart om att testa jordfelsbrytaren, enligt min manual handlar det om att konditionera jordfelsbrytaren, vilket nog skulle få större genomslag. Att funktionstesta en sak kontinuerligt känns inte motiverat, det är oklart varför den skulle gå sönder, men att det faktiskt handlar om att konditionera den känns det mer motiverat! Jag läste även
Redaktionen: Översvämningar och elavbrott är att vänta på flera håll i landet, men elbolagen uppger sig vara beredda. Du kan läsa artikeln här: Elbolagen rustar inför kvällens storm
Redaktionen: De hundratusentals ton tunnelborrningsmassor i Hemavan som från början uppgavs vara ofarliga, har nu visat sig vara miljöfarliga. Du kan läsa artikeln här: Fritidhus har byggts på miljöfarlig bergmassa
Ej verifierad: Skrivet av: Svensson Jag håller helt med LH. Problemet är inte att butikerna inte tvingas informera om lagstiftningen. Problemet är istället att lagstiftningen inte ger vanligt folk möjlighet att utföra elinstallationer. Om de fick det skulle det skapas en marknad för böcker, kurser och film om hur man gör rätt. Butikerna skulle då kunna informera om hur materialet skall användas