Redaktionen
Redaktionen: Det har varit flera år av dåligt bostadsbyggande, men nu ser det ut att gå åt rätt håll. Du kan läsa artikeln här: Det ska byggas mer, men inte tillräckligt
0 svar · 526 läst
M
MartinP666: Jag hade gärna sett att man plockat bort den och många andra skatter, jag är absolut inte sosse. Jag tycker bara det är ett helt bakvänt argument, att folk blir så rika att de inte har råd att betala skatten.
20 svar · 1,7k läst
elpaco
elpaco: I originalartikeln står inget om något "byggföretag" utan "Hovrätten har dömt en man att betala 546 000 kronor till ett par vars hus han putsat på felaktigt sätt.". Det låter alltså som en egenföretagare, och den ekonomin går inte att skilja från hans personliga.
2 svar · 1,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Branschorganisationen tror på fler påbörjade småhus än tidigare prognoser slagit fast. Du kan läsa artikeln här: TMF skruvar upp husprognosen
0 svar · 618 läst
Redaktionen
Redaktionen: Villaägarnas riksförbund har satt ihop en guide för oroliga ägare av enstegstätad putsfasad. Du kan läsa artikeln här: Få ersättning för enstegstätad fasad
0 svar · 965 läst
Marre666
Marre666: Tycker det är bra med relativ hög skatt och betalar gärna gör mig för att vi alla skall få hjälp när vi behöver det som mest, det är ett grundfundament i det solidariska Sverige och det är något att vara stolt över! Men den regering som vi har nu är ett gäng pajasar som inte en kan förhandla om ett avtal gällande import av solenergi från Norge utan att få med skattepålägg,
16 svar · 2,0k läst
·
R
gäst: För att det ska bli en bostadsbubbla behöver svensson börja köpa spekulationsbostäder. Det var det som hände på Irland, i Usa och Holland. Nu står visst Sverige på tur...otroligt.
7 svar · 2,2k läst
F
Felde: [citat] Han gnällde inte. han pratade om rättvisa och fråga om det var rättvist. I vissas värld är den enda rättvisa som finns att höginkomsttagare skall bestraffas i mesta möjliga mån. Medan låg och mellaninkomsttagare skall få fler och fler fördelar kontra höginkomsttagare. Kanske dags att tänka över den svenska avundsjukan och acceptera det faktum att andra lyckats bättre än
29 svar · 2,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Den testade vedpannan som fått försäljningsförbud kan vara en annan än den som nämns. Du kan läsa artikeln här: Boverkets beslut om Mollepannan kan ha byggt på fel panna
0 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: En majoritet av hushållen vet vad deras grannars hus är värda. Du kan läsa artikeln här: Grannarna har koll på ditt hus värde
0 svar · 620 läst
L
lbgu: Hela systemet med budgivning uppmuntrar ju diverse trixanden för att höja buden. Det rättvisaste (om man nu ska använda sådana ord) skulle ju vara att varje köpare får svara på frågan: Vad är du beredd att betala för objektet? Antagligen skulle det bli mer sansade nivåer istället för galna budgivningar som mer handlar om tävlingsinstinkt än att sunt värdera objektet till vad det
3 svar · 1,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Efter att ha längtat efter en klättervägg under lång tid gjorde han till slut slag i saken, på sitt hus. Du kan läsa artikeln här: Snickrade ihop en klättervägg på huset
0 svar · 1,2k läst
hsd
hsd: renovera och detta hus står kvar om 100år, det gör inte ett nybyggt
14 svar · 1,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Boverket har begärt in en status för bostadsbyggandet från landets kommuner och länsstyrelser. Du kan läsa artikeln här: Majoriteten av kommunerna upplever bostadsbrist
0 svar · 534 läst
R
Pajsan: Hej! Undrar om det är någon som har bra tips på nyckelfärdigt timmerhus (finskt stuk) som är bra i pris. I den övre prisklassen finns det en hel uppsjö...huset ska vara i rejäl timmer då den ska stå i Kiruna. Storleksmässigt runt 100kvm med kamin och bastu i huset. Tacksam för alla tips! //Pia
23 svar · 11,9k läst
R
Susanne Johansen: Hej Jag har tittat på ett fritidshus Där det finns sommar vatten och en stenkista. Min tanke är att ev.bo där åretrunt. Jag behöver borra efter vatten och någon form av enkelt och billigt avloppssystem. Ev. Långt fram i tiden Kommer det bli kommunalt vatten och avlopp. Det finns Någon form av litet BDT avlopp med något eko system, vad kostar ett sådant och skulle det vara ett
10 svar · 2,7k läst
Huddingebo
Huddingebo: Men det är ju såklart en väldig skillnad på eldstäder som är konstruerade för att fungera som huvudsaklig uppvärmning och en kamin. Även om det finns de som eldar sur ved varje dag i de senare.
3 svar · 1,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det blev ingen rättegång mellan familjen i Östersund och deras byggentreprenör. Du kan läsa artikeln här: Husägare och byggentreprenör förlikar
0 svar · 669 läst
Redaktionen
Redaktionen: Det senaste året har präglats av en prisuppgång på husmarknaden. Nu dämpas den något, men på årsbasis ligger den fortfarande högt. Du kan läsa artikeln här: Stor prisuppgång senaste året
0 svar · 1,4k läst
B
bittle: Om man skulle ta in hantverkare varje gång något skulle bli gjort hade vi inte varit husägare. Det är omöjligt att ha råd att hyra in allting, så man måste ju göra själv. Allting som inte kräver kompetens eller licens gör vi själva haha.
4 svar · 1,2k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Det där var väl lite flummigt? Vad är det för motsatsställning mellan storstad och trähus menar du? Utveckla gärna resonemanget med lite tekniska detaljer!
37 svar · 4,4k läst
N
Noseone: 2 bussar med nya stockholmare varje dag håller uppe priserna här iaf.
5 svar · 810 läst
Redaktionen
Redaktionen: Färre tror på stigande bostadspriser trots slopat amorteringskrav. Du kan läsa artikeln här: Hushållens förväntningar rör sig mot stillastående priser
0 svar · 606 läst
Redaktionen
Redaktionen: Bygget av ett 411 kvadratmeter stort hus ledde till ett 17 meter brett jordskred. Du kan läsa artikeln här: Jättehus orsakade jordskred
0 svar · 575 läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Absolut, men artikeln pratar småhus vilket är Småhus Villa
13 svar · 1,1k läst
HasseTeknik
HasseTeknik: Nu vet jag att det även gällde mitt sommarhus :(. Behövde lossa ett uttag från matningen för att dra om kabeln bakom ett stag (vet att det kan kosta 2 år). Lossar kabeln från uttaget , lägger den bakom staget och återansluter. Mäter PE-PE och PE-NOLL. Får ingen kontakt PE-Noll !!! Efter mycket letande hittar jag att PE är klämd MED isolering emellan, till PE-skenan i centralen! Här
54 svar · 7,1k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Färsk statistik från Statistiska Centralbyrån visar prisökningar på hus, men fyra län sticker ut. Du kan läsa artikeln här: Priserna upp med 8 % på ett år
0 svar · 534 läst
Redaktionen
Redaktionen: Nu kommer årstiden då mängden oseriösa hantverkare ökar, och risken är att du inte får ditt ROT-avdrag. Du kan läsa artikeln här: "Kolla upp hantverkarens F-skatt"
0 svar · 698 läst
Redaktionen
Redaktionen: En blixt slog ner på vinden och huset brann ner. Du kan läsa artikeln här: Hus togs av blixten
0 svar · 499 läst
F
Fred vom Jupiter: I Sverige adderar man inte straffen när någon begått många brott. Har du gjort tio inbrott så blir inte straffet så mycket högre om du gör ett elfte. Därför är det ekonomiskt av åklagare och polis att inte utreda alla inbrott som en yrkestjuv gjort. Man utreder de enklaste fallen och får skurken inburad ändå och sparar på resurserna.
4 svar · 784 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.