E
Enolf: [citat] Det kommer ge dig vissa andra olägenheter, säkert att de miljonerna är värda det? [citat] Det tror jag inte alls på. Har du en enda officiell siffra som stöder det påståendet? Om "alla" byggde skulle det bli ganska många nya bostäder, dock på platser som kanske inte efterfrågas just av de bostadslösa (t ex studenter). Och ja, man bygger bara en gång, men de unga bor och
9 svar · 1,9k läst
Pytt
Pytt: [citat] Det skulle jag inte tro, vi får betala mer än det dubbla för grund och markarbeten, och då är det ändå en ganska snäll tomt.
5 svar · 8,3k läst
R
SBH: [citat] all asbest skall deponeras:thumbup:
13 svar · 8,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Under juli månad tar redaktionen på Byggahus.se semesterledigt. Du kan läsa artikeln här: Paus i nyhetsrapporteringen juli månad
0 svar · 1,3k läst
R
Helena Karlfeldt: Här är nog nästa avsnitt: https://www.byggahus.se/ekonomi/experternas-rad-till-karin-och-lars
4 svar · 2,1k läst
F
Fifth Avenue: "När vet vi inte, men billigare tomter och högre räntor kommer" Det tyckte jag var en bra öppning i ett tänkvärt reportage. Precis som skribenten skriver så vet inte någon när sättningen kommer, men TVÅ saker kan man vara säker på. 1. Snyftreportage i Aftonbladet om "Familjen X" som tycker att banken skulle vägrat dem lån på 7 miljoner för sin lägenhet på 63 kvm i Stockholms
33 svar · 4,9k läst
S
studentroland: Det kanske kan stämma...själv har jag aldrig varit inblandad i någon rättegång, men jag kan tänka mig att risken för att få betala motpartens rättegångskostnader utifall man förlorar målet kan verka avskräckande angående vad som borde vara "rättvist"...oavsett om det är ett "stort" mål eller ett mindre s.k. "förenklat tvistemål" (småmål)...
47 svar · 5,2k läst
J
j-o75: Undrar hur det skulle fungera att ha deti taket på en industri där man kör nattskift? Personalen kanske skulle känna sig piggare och göra färre fel!
3 svar · 1,0k läst
X
xisten: Vart är plaststaketen?
2 svar · 1,8k läst
R
gäst: Gamla bildäck ska inte användas till gungor! Innehåller en massa skit som inte barnen bör vara i kontakt med. Ska man använda däck så ska de vara nya däck vad jag förstått i alla fall. På lekplatser brukar det vara nya däck med olika fabrikationsfel som inte duger till trafik som används.
1 svar · 2,6k läst
R
Kasper lennquist: Taket otippat frodigt efter tio år. Huset välbevarat av våra beställare.
7 svar · 2,3k läst
A
AndyAx: Hur är det med andra banker, för på LF är allt över 75% topplån med i dagsläget 3.x%.
16 svar · 2,7k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Ja, fast jag hittar inte siffrorna just nu. Men det är ju bara nyttigt med lite räkneövningar, så jag gör om det :) [bild] Tror att jag har räknat rätt, Excel ljuger ju inte. E.ON och Ellevio har dessa tariffer för förbrukning under 8000 resp 10000 kWh, över det så omfördelas fast och rörlig avgift.
4 svar · 998 läst
·
R
karolinvillablanca: Vi är intresserade av gamla grindar...ring 0707367790
2 svar · 1,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Helt omöjligt om man ens ska vara i närheten av dagens energikrav. Möjligen får man ut 20kvm, alltså drygt 16kvm efter att det handikappanpassade badrumet är byggt.
13 svar · 1,3k läst
M
mebbo: Haha helt rätt :) Var visst lite trött när jag läste artikeln :)
3 svar · 789 läst
J
J-stedt: Är lite fundersam kring denna "sealer". Ska den förhindra avfärgning så är det väl lika med en skyddslack - och den kan man ju knappast lägga på förrän stålet rostat klart och äntligen fått sin slutliga finish.
25 svar · 10,2k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Både elpriserna och elkonsumtionen håller sig på en låg nivå. Du kan läsa artikeln här: Lägsta elkonsumtionen på 30 år
0 svar · 1,2k läst
pelpet
pelpet: Hur brukar vattenskadorna gå till egentligen? Jag har ju såklart droppskydd under diskmaskinen och i diskmaskinsskåpet så uppstår det ett dropp så blir det ingen vattenskada. Men om det däremot skulle bli ett katastrofalt läckage så att det står och sprutar så är ju läget sämre. Hur ofta blir det en sådan skada att det står och sprutar vatten?
8 svar · 1,6k läst
henq
henq: Kul med tjänster som kombinerar öppna datakällor!
2 svar · 926 läst
Redaktionen
Redaktionen: Mäklarnas höga förväntningar på priserna på bostadsmarknaden de närmaste åren skapar risker, enligt SBAB:s expert. Du kan läsa artikeln här: SBAB varnar för upptrissad bostadsmarknad
0 svar · 659 läst
Globetrot
Globetrot: Om man bor i villa och råkar få lite hantverkare på halsen en vecka, eller dag så skulle jag satt dem i annat jobb om man betalar. Finns säkert saker att göra. Elektrikern hade kunna testa uttagen och jordfelsbrytaren i all el, snickaren kanske slipat en altan mm mm
18 svar · 3,5k läst
osiris
osiris: [citat] Jag tror inte toppen är nådd. För övrigt krävs det väl knappast någon konspiration för att inse att man måste dämpa hushållens belåning när den är som störst/för stor. Jag vet inte heller vilka "dom" är, men bankerna är inte så intresserade av amortering. De vill hellre ha ränta för alltid.
44 svar · 4,6k läst
R
Brushanen1: Härligt hus, fina materialval och snyggt tak med fina "takutskjut". Snyggt med träplanken som ligger i betonggolvet i köket. Jag tror inte att de känner sig för exponerade för insyn då det den delen av huset som inte ligger mot havet är insynsskyddad. Stylish!
19 svar · 3,5k läst
Stefan N
Stefan N: Det var ju ett miljöprojekt......
10 svar · 1,8k läst
S
Squall Leonhart: Om man bortser från förtroendeproblemet, är det någon som tjänar/förlorar på ett stort gap mellan utgångspris och slutpris?
4 svar · 793 läst
S
Senior: Nu med flytten av stadskärnan av Kiruna vore detta en lämplig utmaning för arkitekter och byggare. Något för Kiruna stad att utlysa en tävling om.
5 svar · 1,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Var tredje mutbrott som lett till fälld dom, återfinns i byggbranschen. Du kan läsa artikeln här: Vanligt med mutor i byggbranschen
0 svar · 544 läst
katos
katos: Det här ser vi gärna mer av ( alltså DanielN)!
20 svar · 6,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.