Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Det måste vara skönt för dig att du alltid vet vad du vill ha. :) Själv har jag ständig beslutsångest och vänder på varje sten innan jag kan bestämma mig.
2 svar · 1,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Sålde du huset förra året? I år genomför Skatteverket en särskild kontrollinsats kring försäljning av bostäder. Du kan läsa artikeln här: Deklarationsdags: Extra kontroll av försäljning av bostad
0 svar · 642 läst
klaskarlsson
klaskarlsson: Låter konstigt: Om du HAR köpt tillbaka huset så har dom ju en skuld samt ett hus. Har dom inte köpt tillbaka den så har dom inte ett hus men inte heller en skuld ? De 13kkr/mån dom betalar är tydligen ett vite för att renoveringsarbetena inte är klara - där tycker man dock att det borde gå att ta in en annan hantverkare och fixa det !!? Artikel som tyvärr inte ger så mkt mer ljus
15 svar · 3,2k läst
H
HEM2121: Men en del banker har ändå amorteringskrav.
8 svar · 1,0k läst
Paola Righetti
Paola Righetti: [citat] "Om den nya byggnaden ligger i direkt anslutning till ett befintligt bostadshus d.v.s inom vad man brukar kalla hemfridszonen så är det troligen inga hinder ur strandskyffssynpunkt." - http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/artiklar/hur-nära-stranden-får-man-bygga-4fbf778904bf725194000911
15 svar · 3,4k läst
R
Bruno2: "rörigt elpris" kan man tycka att man har, men jag tror att det är rörligt som avses.
1 svar · 802 läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Stackarn hade kanske glömt portkoden. Nöden har ingen lag heter det ju.
1 svar · 621 läst
H
huggan: Synd att dom inte sänkte mer.
1 svar · 531 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag uppdaterade artikeln med lite mer information och förtydligade. Cajsa har torrt under fötterna. Hon för en dialog med forskare vid SLU i Uppsala och de bekräftar hennes erfarenhet av häckar. Sjukdomarna finns över hela landet, men vissa delar är mer drabbade.
3 svar · 3,7k läst
T
tacho: Snarare på fyllan och villan...
3 svar · 1,2k läst
R
MaxPax: Här är originalartikeln: http://www.falkenbergsposten.se/News2.asp?idNews=5426
2 svar · 938 läst
T
thomasx: [citat] Det har jag som sagt gjort, kan inte se att du svarat på mina frågor Vad menar du med att brunnen inte är godkänd? Vad menar du med "den på marknaden icke tillämpliga brunnen"? Anser du att man kan lita på SP's test i de fall det inte uppstår något läckage? Anser du att man inte kan lita på SP's test i de fall det uppstår något läckage? Men hänvisa gärna till vilka inlägg
328 svar · 33,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Påverkar regeringens målsättning att sänka ROT-avdraget handeln av byggvaror? Svaret är ja om vi frågar Sveriges Bygg- och Järnhandlare. Du kan läsa artikeln här: Högtryck i handeln orsakat av ROT-sänkning
0 svar · 590 läst
Redaktionen
Redaktionen: Det är stora skillnader i ersättningarna från elbolagen när husägare säljer sin överskottsel. Du kan läsa artikeln här: Maxa resultatet från din överskottsel
0 svar · 561 läst
L
lbgu: [citat] Med tanke på allt dessa typer ställer till med som kostar samhället pengar i form av polisanmälningar, nedskräpning, skadegörelse m.m. så är jag rätt säker på att det skulle vara en ren vinstaffär att lägga lite resurser på att se till att de valde att lämna landet.
16 svar · 1,8k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Det är värre än så. Arbetsgivaren behöver ofta inte ens säga något till de anställda. Det går att få den informationen förmedlad ändå. (Det är dessutom bara lite mer än hundra år sedan som barnen i glasbruken i Småland bara fick halv lön den dagen de blev skadade för livet på jobbet och inte kunde arbeta längre. Jobbar man inte skall man inte ha lön...) Så det här
18 svar · 1,9k läst
L
LAnsgar: Vilken mardröm för den part som blivit lurad.. Man får hoppas att det är köparen som hade goda avsikter och inte tvärt om :)
1 svar · 951 läst
F
Fixartanten: [citat] Om man bor i Göteborg och av olika skäl inte kan flytta så ger en fritidsbostad en möjlighet att komma bort ett tag från staden. Kan vara önskvärt för många med de stora motsättningar som nu råder i Göteborg (Muteborg) med Trängselskatt och Västlänken och misstro mot politikerna där.
2 svar · 730 läst
Redaktionen
Redaktionen: Bostadsmarknaden är stekhet, och mäklarna tror att den kommer att fortsätta vara det en bra tid framöver. Du kan läsa artikeln här: Extremt kort försäljningstid på bomarknaden
0 svar · 607 läst
Redaktionen
Redaktionen: En granntvist i Värmland uppges ha slutat i skadegörelse med hjälp av motorsåg i helgen. Du kan läsa artikeln här: Altanattack: Granne ville ha sjöutsikt, sågade av stolpar
0 svar · 1,2k läst
R
Attefallshus.net: Snyggt! Ser fram emot ett ännu större intresse samt även att det börjar trilla in lite nya bilder på husen, och inte endast rapporter om ökat intresse.
1 svar · 754 läst
Redaktionen
Redaktionen: Huset höll på att brinna upp i samband med att en husägare eldade skräp. Du kan läsa artikeln här: Tomteldning nära sätta eld på hus
0 svar · 803 läst
Cujo
Cujo: Denna reglering är tyvärr bara nån form av missriktad konstgjord andning...:thumbdown: Det stora problemet är den låga rörligheten pga de höga flyttskatterna. Detta medför t ex att pensionärer bor kvar i sina hus fastän många skulle vilja flytta till nåt mindre. Men vem vill byta ned sig om man får betala mer??? Bara reavinstskatten är avskräckande nog för att paret som bott i
6 svar · 1,4k läst
C
Charlieboyen: Det står nu att denna artikel är uppdaterad i oktober 2014, men den är nog inte aktuell. Såvitt jag vet avskaffades det statliga bidraget för solvärme 2012-01-01.
14 svar · 1,8k läst
Redaktionen
Redaktionen: Dags att inreda vinden eller bygga ett sovloft? Då kan du behöva en bättre trappa upp än den stege som hänger där. Vi tar en titt på små trappor som sparar utrymme, så kallade lofttrappor eller spartrappor. Du kan läsa artikeln här: Lofttrappa och spartrappa - pris, mått och utförande på trappor för små utrymmen
0 svar · 2,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Senaste rapporten från Mäklarstatistik visar att många vill köpa hus. Du kan läsa artikeln här: Huspriserna just nu
0 svar · 652 läst
S
sin: Allt som kan flyttas från att vara skattefinansierat till att på ett effektiv sätt bli brukar/avgiftsbekostat måste vara en vinst för samhället, dock så är nog bygglovsavgifterna effektiva i väldigt få kommuner och mer en dold skatt än nånting annat.
13 svar · 1,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Småhusbyggandet tog ordentlig fart under förra året. Du kan läsa artikeln här: Många vill bygga småhus
0 svar · 470 läst
Redaktionen
Redaktionen: Finansinspektionens stora analys visar att allt fler amorterar och att skuldkvoten inte växt sedan förra året. Du kan läsa artikeln här: Svenska hushåll är bättre rustade för sämre tider
0 svar · 517 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.