T
TE-Rex: Du har helt rätt! Skulle jag bygga badrum igen tar jag in en firma som jag vet är bra och kör löpande. Nu när vi byggt badrum på offert fattar jag vilka grymma pengar det måste tjänas i denna bransch.
102 svar · 15,0k läst
Huddingebo
Huddingebo: Inte förvånande alls. Ökad befolkning, rekordlåga räntor, ekonomin går bra och för låg nybyggnad. Varför skulle priserna sjunka då?
1 svar · 753 läst
W
WilleR: Tänk först - jobba sen. Har funkat bra för mig, kan ta lite extra tid - men värt det.
3 svar · 1,3k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Lilla kolonistugan som rymmer det mesta
0 svar · 721 läst
Redaktionen
Redaktionen: Huspriserna ökar i flera län, men i ett par ser vi denna månaden ett prisfall. Du kan läsa artikeln här: Huspriserna ökar i 13 av 21 län
0 svar · 561 läst
K
karlmb: Detta är en stor del av problemen! : http://www.svt.se/nyheter/svtforum/konkurrens-pa-schyssta-villkor-1 Ta dig tid att se både del 1 och del 2. Det är gigantiska summor som slösas bort.
6 svar · 1,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: ARN bedömer att en hantverkare som inte längre är aktiv ska ersätta en kvinna med 74 346 kronor. Du kan läsa artikeln här: Slarvigt lagt garagetak ska ersättas
0 svar · 721 läst
Mikael_L
Mikael_L: Väldigt coolt och trevligt hus. Skulle verkligen kunna tänka mig att bo såhär. :)
10 svar · 1,8k läst
H
HenrikP: Robert Aschberg lär ju snart bli ditkallad.
6 svar · 1,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Stora insatser är mer populära än de mindre förbättringarna när vi rangordnar vad vi kan tänka oss låna pengar till. Du kan läsa artikeln här: Detta lånar vi till på huset
0 svar · 725 läst
Redaktionen
Redaktionen: Finansinspektionens marknadsrapport konstaterar risker med hög skuldsättning och föreslår motåtgärder. Du kan läsa artikeln här: Fortsatt tryck på införande av amorteringskrav
0 svar · 566 läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Längs avilksvägen precis vid station tror jag det finns några nyare hus som inte är så stora
3 svar · 876 läst
Redaktionen
Redaktionen: Energimyndighetens granskning visar på klättrande elnätsavgifter de senaste åren, och ett domslut gör att trenden håller i sig även i år. Du kan läsa artikeln här: Elnätsavgifterna klättrar stadigt uppåt
0 svar · 577 läst
R
MaxPax: [citat] Ja, svårt att riva ett hus med en sånhär utan en maskin som håller i den: [bild] :D:D
3 svar · 6,9k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Prisbelönt, omskrivet och arkitektritat. Villa Altona är ett spännande hus som nu ligger ute till försäljning. Du kan läsa artikeln här: Med fokus på betong, järn och glas
0 svar · 1,1k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Nu är det så att svetsministern är före detta ordfarande i fackföreningen IF Metall, f.d. Metallindustriarbetareförbundet. Och där gällde inga muntliga löften eller kompisöverenskommelser med arbetsgivarna Jag har själv förhandlat med Metall-41:an i Göteborg, och bläck på papper var det enda som gällde, något annat accepterades inte. Så det som kommunen hittar på
11 svar · 1,6k läst
C
cpalm: [citat] Finessen är att det inte går att stoppa siffrorna på kontoutdraget i madrassen. OK, man kan förstås ta ut pengarna i sedlar och mynt först. Sedlar och mynt har dock banken gott om (förmodligen mer än de vill ha) eftersom det hela tiden kommer en strid ström butiksägare som vill lämna in sina sedlar och mynt i utbyte mot - gissa vad.... - en siffra på sitt kontoutdrag. :p
16 svar · 1,8k läst
Redaktionen
Redaktionen: Solceller växer i popularitet år efter år, och nu har Energimyndigheten satt några vanliga system på prov. Du kan läsa artikeln här: Energimyndigheten har testat solceller och växelriktare
0 svar · 681 läst
R
gäst: Behöver kommunen en väg där, så får väl kommunen ta det från skattemedel. Behöver inte kommunen en väg där, så får husägaren ordna vägen själv. Förstår inte varför någon ska tvingas att köpa någonting.
34 svar · 3,9k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Du vill inte förstå? "Bor" man i en sjöbod ställer man gärna upp ett litet staket runt en "gårdsplan", parkerar bil och cyklar, ställer upp utegrillen, ordnar ett vindskydd, några solmöbler och ett parasoll osv. Dvs man ockuperar ett landområde som man egentligen inte äger, och hindrar andra i deras förehavanden. En båtåkare ligger sällan mer än en natt, möjligtvis två, på
16 svar · 3,0k läst
H
hyggabus: hur kan man i samma artikel använda , om samma person, "rådigt ingripande" och " de hade otrolig tur", det första betyder att någon avsiktligen gjorde helt rätt, och det andra att "de hade ingen aning om vad de gjorde, men det råkade vara rätt".
1 svar · 726 läst
H
huggan: [citat] Det var ju ett mycket mer tråkigare sätt att se på det.
3 svar · 782 läst
P
procep: Räknar vi bort grusväg och garage på vårat bygge så landar vi oxå på drygt 2.7. Då har jag iofs betalt 480K för 1000 snickare timmar. Så gör ni allt själva på fritid så klarar ni nog 2.7mkr. men det är mycket slit, men värt varje minut när det är klart!
15 svar · 2,5k läst
elpaco
elpaco: [citat] Knackat på och bett om lite sprit?
11 svar · 1,8k läst
G
g00ey: En lång artikel om stråtak och så lägger man inte EN ENDA mening på diskussion om brandrisken med stråtak. Riktigt dåligt gjort måste jag säga!
1 svar · 2,9k läst
Oldboy
Oldboy: Helt meningslöst, om man inte vet enligt vilka kriterier bedömningen är gjord. Ett typiskt exempel på meningslös snuttifiering som bara dräller omkring och kallas nyheter helt felaktigt. Totalt substanslöst.
3 svar · 1,2k läst
P
PatrikJo: Ett snabbt och billigt sätt att få fullständiga personuppgifter på personer med dåligt omdöme. Personer som svarar på en sån här grej är antagligen utmärkta mål för andra typer av scams...
32 svar · 6,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: En orädd tjuv har monterat ned och fraktat bort en förankrad byggställning. Du kan läsa artikeln här: Förankrad byggställning stulen
0 svar · 699 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Den här diskussionen har urartat. Stänger tråden.
106 svar · 6,6k läst
·
osiris
osiris: Om man inte har något specifikt att låna till (t.ex. en renovering som tydligt höjer värdet eller en annan typ av investering) är det väl ingen som lånar för nöjes skull bara för att man plötsligt har en säkerhet som medger det...
4 svar · 957 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.