Kontoret kunde ju ha en hyllrad med pärmhöjd längst upp i taket på den väggen som nu är tom. Men annars är det nog så optimerat som det går och ändå ha det luftigt. Lagringen runt sängen var genomtänkt. Fast man kanske skulle gå mot en 140cm säng och få lite mer plats.

• Gilla
16386 och 1 till
  • Laddar…
Ingen planritning? :(

• Gilla
Enolf
  • Laddar…
Pellegnillot71
M merbanan skrev:
Kontoret kunde ju ha en hyllrad med pärmhöjd längst upp i taket på den väggen som nu är tom. Men annars är det nog så optimerat som det går och ändå ha det luftigt. Lagringen runt sängen var genomtänkt. Fast man kanske skulle gå mot en 140cm säng och få lite mer plats.
Pärmar, vad är det?

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Ok, 35cm om vi ska hålla oss till SI-enheter. Poängen var att hyllor högt på väggen fungerar bra för förvaring på en plats där man förväntas sitta. Min favorit gällande platsutnyttjande är ytan/volymen på väggen ovanför dörrar.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
M
Väldigt snyggt och bra, men 35 kvm är ju rätt stort för en 1:a. Min första lägenhet var på typ 24 kvm och jag hade inga problem att få plats med allt.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
H
Blir ju ändå lite komiskt när det blir ”mamma o pappas” projekt, har sonen själv fått munkavel? Vill inte yppa någon kommentar? Va sonen med på projektet eller har han fått finna sig i lösningarna som hans curlande föräldrar hittat på i ”hans” lgh… kanske en av de märkligaste artiklarna jag läst på BH.

Lägenheten blev fin, smarta lösn8ngar o så. Men formatet när mamma o pappa ska berätta allt är jättekonstig!

• Gilla
närsom och 4 till
  • Laddar…
H Haget skrev:
Lägenheten blev fin, smarta lösn8ngar o så. Men formatet när mamma o pappa ska berätta allt är jättekonstig!
Instämmer. Mycket fin lägenhet men man får verkligen hoppas att sonen varit delaktig, mest för hans egen skull.

Annars riskerar det att bli som för en av mina studiekompisar. Han bodde i lägenhet inte långt från föräldrarna och mamman hade fått nyckel till lägenheten för att hjälpa till med städ, tvätt och disk. Mycket bekvämt tills den dagen den ömma modern kom med rena lakan samtidigt som sonen hade dambesök :oops:

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M Majmildred skrev:
Väldigt snyggt och bra, men 35 kvm är ju rätt stort för en 1:a. Min första lägenhet var på typ 24 kvm och jag hade inga problem att få plats med allt.
ja det är riktigt stort min första var på 17

Min lägenhet i Malmö (Jobbar i Malmö, har hus och gård i Dalsland) är på 20,5 m^2 😀 och har inga problem att få plats heller. Gäller bara att tänka på lägenheten som en volym mer än en golvyta, t. ex vägghyllor under taket för förvaring.
Sängen står på 3 väggmonterade ben (50x75 mm vitlaserade reglar) 4:e hörnet hänger i en kedja från taket. Skrivbordsskivan delar ben med sängen och dess 4:e hörn hänger i en kedja från sängen.
I den lilla hallen lade jag 95 mm lister över dörrfodren. Sen passade jag in en skiva som var precis lika lång som hallen och halva hallens bredd så hade jag ytterligare 350 liter förvaringsutrymme.
Grytskåpet hade jag bättre användning för så var göra av kastruller etc?
https://ikeahackers.net/2014/07/a-spontan-magnetic-pot-hanger.html 😀

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.