Artikelkommentarer
Redaktionen: Vi har fått följa med när Cecilia och Henrik bygger sommarstuga i Båstad, som de bygger med en hustillverkare på delad entreprenad. Nu är det inte långt till slutbesiktningen och vi undrar, hur går det? Du kan läsa artikeln här: Cecilia och Henriks sommarstuga - klar till semestern?
Redaktionen: Från och med måndag 27 juni har nyhetsredaktionen semester. Du kan läsa artikeln här: Nyhetsredaktionen tar semester
Jonatan79: Om det bara var bakfall i badrummet fick hon nog sitt slutbevis. Tror hon har bott där väldigt länge trots alla fel.
larsbj: [citat] Virke är inte dyrt, det är allt runt om kring som gör att hus blir dyra.
Redaktionen: Huspriserna har stigit stabilt under lång tid nu, men i höst tror mäklarna att det är slut på detta. Du kan läsa artikeln här: Mäklarna tror på stillastående huspriser i höst
hempularen: Jag har redigerat och raderta lite. Dels OFF topic saker, dels några personnamn. /moderator
Anonymiserad 156538: Väldigt mycket luft i den listan! Är det något som egentligen påverkar situationen nu?
Redaktionen: Här använder de sociala medier för att minska risken för inbrott. Du kan läsa artikeln här: Grannsamverkan flyttar ut på nätet
steve5432: Väldigt fint hus, men det behövs mer grönska och planteringar för att mjuka upp det hårda och kalla intrycket som sten ger. Sen verkar det inte inrett färdigt, hade varit kul att se val av möbler och inredningsdetaljer i ett sånt hus... tycker själv det är svårt att möblera i ett modernistiskt hus utan att miljön blir stel och oinbjudande. Man vill ju inte få psykbryt i sitt eget
Jehu: Takstolare kan förstärkas. Men bättre med lösvirke då.
PeterStrandberg: [citat] Det beror helt på vem man frågar ;) Det står i tidningsartikeln "hoppades på ett nytt boende i villa i Bensbyn utanför Luleå." men det är två klick bort med reklam och tid, jag förstår vad du menar.
Henri: När man skriver "sämst prisökning" som i Norrbotten menar man väl ur ett säljperspektiv. Däremot omvänt för den som ska köpa.
Jehu: Det är glädjande att det finns en utbredd kunskap om hur miljöskadlig vattenkraften är. I decennier hade man snarare känslan av att våra sista fyra älvar skulle förstöras helt sanslöst, med hänvisning till sysselsättning och elbrist. Också glädjande med det folkliga motståndet mot vindkraft, som är miljöstörande, dyr och inte löser våran elförsörjning utan istället skapar
Redaktionen: Med anledning av att Erik och Sofia Sundvall har blivit så grundlurade av Greger Sundman och Laplandsvillan frågade vi advokat Stefan Häge och byggnadsingenjör Charlotte Andersson ? hur hade de kunnat undvika fällan? Hur gör man en trygg affär när man ska bygga hus? Du kan läsa artikeln här: Så undviker du fällan när du ska bygga hus
Redaktionen: Boverket förlänger övergångstiden för allmänna råd om läckage av bly till vatten vid tappställen i kök och tvättställ. Du kan läsa artikeln här: Förlängd övergångstid för läckage av bly i tappvatten
dennis_f: Vettig kommentar av Gäst.... eller så inte. Hänger jönssonligan ut poliser som yrkesgrupp? Cityakuten läkare osv. osv. Får man skämta om nått eller ska vi bara lägga ner alltihopa och bara sitta tysta hela tiden så slipper ju folk iaf bli kränkta :P Att driva med (och överdriva) stereotyper är väl en av sakerna som alltid varit en stor del i det som kallas humor.
Jehu: Stölderna av fordon, jordbruksmaskiner och annat som är specifikt kopplat till Litauen och Polen borde vara lätt att få ordning på med samarbete mellan polis och andra myndigheter, och i färjelägena. Att de kan hålla på längre tid säger något om vår egen polis (fråga G W). Vi borde sluta vara låtsashumanister och istället hjälpa de som verkligen förtjänar det och satsa på de
Fredrik Sjödin: föreskrifter är ute på remiss. Den som är intresserad kan lämna ett remissvar. Se länken. http://www.elsakerhetsverket.se/om-oss/Press/Pressmeddelanden/remiss-av-nya-foreskrifter-om-elbehorighet/
Boan: Använd inte trädgårdsslangen för vattnet, det kommer smaka gummi, satsa på en PEM-slang från utkastaren till köket så smakar vattnet prima.
pacman42: Även Boxer spelar idag med Netflix iom att de dels via egen app ger access till kanalerna webb plus live-stream.
Broken arrow: Finns många fler företag sem beter sig svinigt. Som elbolag som ger bra avtal i ett år sen höger priset med 100% eller mer bara för dom vet man missar att ändra avtalet efter ett år.
gäst: Varför ska det bli dyrare om dom inte får sova där ? Vi andra som jobbar får också ta oss till och ifrån arbete varje dag, samt betala för våran egen bostad. Dom borde hellre betalat hyra om dom sov över.
Redaktionen: Ny undersökning visar att få hushåll oroar sig över stigande ränta framöver. Du kan läsa artikeln här: Ingen rädsla för räntehöjningar
Redaktionen: Huspriserna fortsätter att stiga i majoriteten av landets län. Du kan läsa artikeln här: Inget trendbrott för huspriserna
hempularen: Det är givetvis allvarligt om kommunen går ut med avtalsmässiga löften som de redan då de ges vet att de inte säkert kommer att kunna uppfylla. Att i förväg lova vad en detaljplan skall innehålla, är ju lite som att säga "köp ett ton glass jag garanterar att det blir en varm sommar".
Tomas Andersson: Lite pyssel med en NVR dahua och no name kameror som är PTZ där jag ställde in två olika positioner. Sedan är det en rasperry pi med domoticz som positionerar oss och skickar info till kameran vilken position den ska ha. Så där jag nu kanske någon lättare kan hacka mitt system :) men å andra sidan hör jag om kameran vänder sig om.
fredrik1234: Bland det konstigaste jag läst. Jag begriper ingenting?
klaskarlsson: De må finns gott om skog inom 2 mil från tex Stockholm på kartan. Sen tillkomemr det att mycket mark ligger för nära industrier/stora vägar etcför att vara attriaktiv villamark. Sen skall kommunerna också se till att fixa infrastruktur (vilket dom kanske borde göra i större utsträckning), och sen, inte minst, bör det ligga bra till kommunikationsmässigt (spårväg)...men fler och