D
danpih: [citat] Om det ska va rätt, kan det väl få va rätt. Sodium chloride, särskrivet. ;)
60 svar · 8,7k läst
N
Noun: Det är för tidigt att dra några slutsatser hur detta påverkar marknaden. Tidigast i augusti kan vi se resultaten. Frågar du mig så tror jag att det kommer i början av 2017. EDIT: bra rapport om Stockholmsregionen http://www.chamber.se/cldocpart/2745.pdf
48 svar · 6,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Badrumsentreprenör ska ersätta en husägare i Ystad då de inte avhjälpt felen i tid. Du kan läsa artikeln här: ARN beslutar ersättning för fel i badrum
0 svar · 1,0k läst
H
hempularen: Även om man håller sig inom ramen för detaljplan (om det finns) så har jag för mig att bygglovsmyndigheten skall göra en värdering av om nyttan för den som bygger överväger olägenheten för den drabbade grannen. Då kan ex. ett förslag till alternativ, mindre störande utbyggnad vinna i balansen. Dvs. nyttan av att få bygga så mycket som det. planen tillåter värderas väldigt
5 svar · 2,8k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Ojojoj, sådana liberaliseringar kommer det aldrig bli tal om. Snarare går väl utvecklingen mot att kommunen ska ha mer och mer att säga till om gällande inte bara bygglovet utan även själva byggprocessen. Det tycks som om det har smugit sig in en icke lagstödd idé i våra kommuners tjänstemannaled om att man både ska ha rivningslov och nytt bygglov vid större renoveringar. Bra att
7 svar · 1,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Höga huspriser och hög flyttskatt försämrar rörligheten på bomarknaden, menar Mäklarhuset. Du kan läsa artikeln här: Många bostadsrättsägare vill flytta till hus
0 svar · 761 läst
T
tompaah7503: [citat] Har man bara lite fantasi kanske man kan hitta en lösning där man kan jobba hemma/deltidspendla. Bor man då i sitt 400.000 kronors hus kan man lägga ca 22.000 kr i månaden på pendlingen till jobbet i Bromma. Man får ju nästan en privatchaufför för skillnaden ;)
1 svar · 1,2k läst
T
thomasx: [citat] Omöjligt är det så klart inte, loggen finns ju uppenbarligen. Men det behövs knappast. Villaägarna säger att den enda kontaktförmedling som skett, har varit två fall, samma dag under första halvan av 2014 (om jag minns rätt), och detta uttalande har inte bestritts av någon, så det stämmer säkert. Det enda Arid sagt är att de varit "aktiva" precis som alla andra. Men hur
55 svar · 9,7k läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Som jag skrev i kommentaren innan, jag tror att det är slarvigt formulerat, det är nog drifttiden utan felmeddeelanden som är det som avses.
4 svar · 1,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: 2015 innebar många beviljade lagfarter och en kraftig ökning av fastighetsprisindex. Du kan läsa artikeln här: Högsta antalet beviljade lagfarter sedan 2007
0 svar · 781 läst
Tomture61
Tomture61: Om man studerar hur en dränerande plastmatta skall installeras enligt ISOLA så är det inte bara att skära av den var som helst ,den skall vändas åt rätt håll också :rolleyes: Körkort för hantverkare ,ja tack ;) Platonmattan avslutas i överkant med Platon Kantlist. Skall du ha Platon Dräne- ringsskikt avslutar du med Platon Avslut- ningslist. Den monteras på samma sätt. Knacka
12 svar · 2,1k läst
S
sinuslinus: Anledning till att han gjorde så var att han hört att det finns de som är tvingade att ha högklackat på sig på jobbet.
2 svar · 910 läst
L
Lingonhuset: Det är så intressant att följa det här bygget. Vi är i samma process och har även valt Tylösand 106. Det vore roligt att få kontakt för att höra mer vad Cecilia och Henrik har för synpunkter nu när de har kommit så långt.
14 svar · 3,0k läst
Appendix
Appendix: Relevant fråga. många driver ju konflikter med hantverkare i ARN men får sedan inte ersättning då bolaget läggs ner eller konkas. Eller måste driva det som ett fall i tingsrätt själv med osäker utgång och stor risk (då man kan få stå för motpartens rättegångskostnader)
6 svar · 1,5k läst
Jonatan79
Jonatan79: Det dummaste eller tråkigaste av allt är att det blev dyrt för skattebetalarna också...Hur svårt ska det vara att tänka med rätt huvud först och längre än näsan räcker :(
2 svar · 1,2k läst
B
Byggahus support: Den här diskussionen kommer inte längre, tråden låses.
196 svar · 23,9k läst
·
J
Jehu: Där ser du Marlen takutsprång de e grejer de ;) Gysingegubben föreslog att jag skulle låta fasaden stå omålad ett år och oxidera. Sen måla med linoljefärg. Vad tror du om det? :) Jag vågade inte prova det. Däremot sprejade jag lite med bensaltensid innan sista skiktet linoljefärg. Ingen påväxt nånstans än så länge.
4 svar · 4,0k läst
Jonatan79
Jonatan79: Jag kan skriva under på att länsstyrelser är de stora bromsklossarna. Vårt ärende gällande strandskydddispens har just nu legat i 5 månader. Både kommunen och vi vet redan att det kommer bli godkänt men ändå ska det handläggas av LS pga utökat strandskyddsområde :(
43 svar · 4,7k läst
B
big mike: [citat] Utom modulbostäder eller om det finns en flygplats man kan bygga om till bostadsområde. Kanske riva motorvägar och bygga bostäder där blir nästa förslag.
10 svar · 1,3k läst
buspojken
buspojken: Personskador är lyckligtvis väldigt sällsynta vid sprängarbete, iaf för 3:e person. De flesta förstår inte att varje sprängning är en kalkylerad risk, den Sprängare som kan lämna 100% garantier, ljuger som en häst travar
18 svar · 3,8k läst
Ö
Öckeröhus: Hmmmmmmm - JA!
2 svar · 1,2k läst
Ö
U
Ulric: Lösningen när det gäller fastighetsskatten är givetvis att sluta låtsas att det är något annat än en skatt. Samtidigt tar man bort det låga taket.
39 svar · 5,2k läst
P
Palleee: Många yrkesgrupper har ju enorma rabatter, snickare är nog dom som har sämst rabatter ja, men även snickare har rätt bra rabatter för dom flesta köper ju inte sina bräder på byggmax utan handlar i yrkesbutik istället. Yrkesbutikerna tar ju överpris och ger rabatter till alla företagskunder. Det är ju samma med målarfärg de kostar 2-3 ggr så mycket i yrkesbutik som på bauhaus
31 svar · 4,3k läst
O
Odjuret: Det stora problemet med AC är den blandade kompetensen. 2st besiktningsmän 2 olika resultat. Borträknat de saker som jag åtgärdat efter första besiktningen.
5 svar · 1,7k läst
harry73
harry73: Att ha bundna lån är en risk när räntorna dalar och man måste sälja huset och avbetala lånet i förtid
6 svar · 1,3k läst
Fario
Fario: Lite gulligt är huset. Men detta är ju en säljannons tycker jag. Bilder, bildtexter och den knapphändiga texten om huset verkar ju ha sitt ursprung från mäklaren.
6 svar · 2,1k läst
·
R
Lewi: Någon som Vilka banker är det som inte redan har höjt eller har det som obligatoriskt krav även att amortera 2% direkt vid nybygge?
1 svar · 732 läst
stefancrs
stefancrs: http://www.di.se/artiklar/2016/5/24/borg-boprisraset-en-tidsfraga/
18 svar · 3,8k läst
F
falkn: [citat] Är det någon som gör det så är det de kommunala fastighetsbolagen.
57 svar · 5,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Grönklassade Villa Marieborg är angripen av hussvamp och mögel. Du kan läsa artikeln här: Kulturhistoriskt viktig byggnad riskerar rivning
0 svar · 589 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.