R
Anonymiserad 156538: Ja om bara politiker kunde låta bli att lägga sig i saker som de egentligen inte har med att göra som bostadsmarknad, arbetsmarknad och en hel massa andra saker som borde vara fria marknader så folk kan sköta sig själva och leva de liv de vill...
4 svar · 1,1k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: De som köper och säljer bostäder frekvent är under luppen av Skatteverket. Du kan läsa artikeln här: Skatteverket granskar bostadsspekulanter
0 svar · 646 läst
buspojken
buspojken: Gäst konto... Nej de har ja svårt o tro att behovet minskat, men som i Nederländerna tex, fick du låna 120% av bostadens värde, vilket mig veterligen inte skett i Sverige, belåningsgraden av hushållen är väldigt hög i Sverige, men de beror ju på att tillgången är mindre än efterfrågan. Som ja skrev ovan, enbart en djupare ekonomisk kris kan rubba huspriserna, där enorm
5 svar · 1,3k läst
Fotografen
Fotografen: Klantigt hanterat av firman. De där plattorna är sköra som knäckebröd och tål inte att man går omkring på dem, firman skulle inte ha tagit jobbet från början utan att upplysa om den saken. Ett sätt att hantera det är att ta bort plattor ovanför och vid sidan av skorstenen ända ner till takkanten och låta en plåtslagare ersätta med plåt, om det nu går att få en tät övergång
7 svar · 3,6k läst
·
K
Kallebo: Gammal artikel men hur hittar jag del tre?
8 svar · 2,9k läst
A
ansgar46: [citat] Men väldigt ofta vill man det! I vårt klimat förenas ljus- och värmebehov! Med min stigande ålder ökar ljusbehovet men några års förbrukning av de nyare ljuskällorna har ökat kostnaderna för ljuskällor med mycket sämre ljus till ett betydligt högre pris! Nåväl om ytterligare några år har det kanske blivit bättre!
55 svar · 5,7k läst
·
A
ansgar46: [citat] Så onödigt och dumt inlägg! Kommenterar för övrigt inlägg som är mer än 1 1/2 år gamla!
41 svar · 28,7k läst
S
Sir Duke: Det är snarare bedrägeri.
8 svar · 3,2k läst
M
Mats Lj: Då ansökningar om ROT avdrag har minskat kraftigt borde det vara övertalighet på skatteverket. Jag har inte hört talas om någon anpassning av personalen.
2 svar · 1,5k läst
P
Pumba: [citat] Utlåningen är väl lika generös som tidigare, det är ju bara ett krav på att du även ska betala tillbaka 2% varje år, det är inte mycket dyrare än vad räntan var ett gäng år tillbaka i tiden.
7 svar · 1,4k läst
R
gäst: [citat] Håller med dig, men det här med att det är omöjligt för någon att fysiskt komma åt strandremsan i fråga är ju explicit skrivet som exempel på vad som INTE utgör orsak för dispens i sidotexten till lagen. Har du ett stup rätt ner i havet eller ett träsk eller slybeväxt stenskrovel till strand så är det visst viktigt för byråkraterna att "allmänheten" inte störs av ett
2 svar · 2,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Överblivet byggmaterial och gamla verktyg är hett på begagnatmarknaden. Du kan läsa artikeln här: Nu ska du sälja byggmaterial på nätet
0 svar · 859 läst
H
hellgun: Innebär detta att vi, som just nu får fiber installerat från Telia, kan få avdrag för detta?
2 svar · 2,7k läst
C
cpalm: Enligt ett inlägg på Flashback är uppgiften att grillen skulle ha vält felaktig. Istället skall det varit ett hål i slangen som resulterat i ett eldmoln. Gasolflaskan skall sedan ha exploderat pga värmen. Kanske slangen till och med lossnat? Hur som helst kan man misstänka att grillen varit olämpligt placerad.
31 svar · 11,8k läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] Det var länge sen...
3 svar · 1,6k läst
J
Jarlsgård: Det jag funderar på, som inte framgår i artikeln är om han själv gjort några som helst åtgärder? För läser man artikeln så är den bara vinklad mot Sandviken Energi, att felet ligger helt och hållet hos dem. Tittar man på huset så är det eternitfasad, så det är inte av nyaste modell, hur mår hans dränering? Är det någonsin omdränerat? Annars så ligger ju en del av orsaken
1 svar · 1,1k läst
R
Oto: Finns det en byggbeskrivning även till lådbilen?
2 svar · 3,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Antalet stölder ur folks hem ökar, så gör även värdet på stöldgodset. Du kan läsa artikeln här: Så många miljoner stals det för i svenska hem förra året
0 svar · 683 läst
Ropia
Ropia: Norra Sverige. Låtom oss skapa en spökstad modell kinesisk megacity. jag föreslår mitt i norrland, typ Dorotea. [bild]
2 svar · 1,5k läst
·
R
Riemann: [citat] Bankerna är ju inte en enhet och det är därför inget monopol. Mono betyder ju som bekant "en". Möjligen skulle man kunna kalla det oligopol. Konkurrensen är begränsad, men det beror till stor del på att vanligt folk fortsätter att använda de fyra storbankerna istället för att kika på nischaktörerna. Om folk i högre utsträckning informerade sig om alternativen skulle
17 svar · 3,3k läst
Johan-
Johan-: Vad gäller häcken är det inte så mycket du kan göra, men det brukar finnas lokala bestämmelser för plank och annan inhägnad.
4 svar · 2,4k läst
R
gäst: New England-stugan charmigast hittills!
12 svar · 6,7k läst
T
Tornhill 2: [citat] Berätta det för dessa gossarna: https://www.youtube.com/watch?v=GuCff8nCxBU För er som inte orkar titta, de testar GAMLA italienska mitmotorbilar. Den som ligger sämst till har förlorat 110 av 190 ursprungliga hästkrafter. Jo, jag är medveten om att färre hästkrafter inte nödvändigtvis betyder kortare räckvidd, men det känns rimligt att ett 60%-igt effektbortfall även
57 svar · 5,8k läst
Ropia
Ropia: Undrar om det var Timell jag såg som rullade ut mattor och monterade golvlister efteråt för att hålla på plats. sedan bara demontera lister och rulla ihop och bära ut för rengöring.
3 svar · 3,6k läst
N
Niklas Sarri: Våtrum. Detta absurda och helt omöjliga ämne att skaffa sig överblick över. Nu har jag läst in mig på ämnet i ett par veckors tid, och den här artikeln fick pengen att trilla ned: Jag kan omöjligt lära mig tillräckligt mycket om regler, och rekommendationer för att bygga ett våtrum som är "enligt standard" och som med (åtminstånde) nittio procents säkerhet stoppar mot fukt,
20 svar · 8,6k läst
B
Byggskeptiker: Någon som vet hur det går med detta?
4 svar · 1,3k läst
anders07
anders07: [citat] Det räcker oftast att bara dra av med spackeln för att få bort kullar och bubblor. Slipning ska inte behövas mellan varven (om du inte lägger på för tjockt förstås).
5 svar · 11,1k läst
possum77
possum77: Det av Ralph Erskine ritade Hotell Borgafjäll hade i början en skidbacke på taket. Funktionen har dock tagits bort men hotellet står kvar och är lika fint som det alltid varit, både på in- och utsidan :) https://sv.wikipedia.org/wiki/Hotell_Borgafj%C3%A4ll
26 svar · 4,7k läst
J
Johan A82: Järnvitriol = Järnsulfat. Samma sak. Funkar jättebra mot mossa. Lite jobb. Blanda, häll ut och låt det sköta sig själv. Finns på ********* Sök på Järnsulfat. Dom har också en "spridarbom" som man sätter på vattenkanna. Finna jobbet att gå med den! /Redigerat av moderator, reklam
23 svar · 14,6k läst
R
gäst: Vill ni ha en partisk besiktningsman som vägrar notera stora fel och står helt på hustillverkarens sida - anlita Bo Nyström Bobesiktningar i Göteborg!
15 svar · 5,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.