Artikelkommentarer
Oldboy: Jag tror att utgångspunkten för åtgärder bör baseras på att boplatsen styrs av arbetsplatsen. Jag tror inte att folk flyttar till storstäderna för att de de facto nödvändigtvis vill bo i en storstad, utan helt enkelt därför att det är där de flesta jobben finns. Vilka politiska styrmedel som än används så går det inte att ha bostäder på ett ställe och arbetstillfällen på
MagHam: [citat] Annars... Alla gårdar med självaktning har väl en gödselspridare? :cool:
Redaktionen: Bygghandeln över nätet ökar med 36 procent första kvartalet. Du kan läsa artikeln här: Vi köper rekordmycket byggvaror på nätet
hempularen: Det förvånar mig också. I hovrätten så gick ju deras argumentation i stil med att eftersom alla hus de byggde hade egenskapen att de möglar så var det en normal egenskap för ett Myresjöhus och därmed inget fel. Så om några år kanske de hittar på en takstol i papp. Sedan blir det en normal egenskap att husen rasar.
hempularen: Ämnet förefaller uttömt, diskussionen går i cirkel. Och har uratat till personpåhopp Ämnet stängt.
gäst: [quote="useless, post: 2422829"]Om det vore så skulle väl ingen välja runda, infällda hoar på en slät träckiva utan kant (gärna i porslin också så att dom spricker när man ställer ner gjutjärnsgrytan lite för hårt........." Ja nu är de ju så att vi alla är olika! Tur är väl de för hur dumt låter de inte med argumentet att ho'n spricker om man ställer ned grytan lite för
Niq: Många har tyckt att det är naturligt att byggarna står inne och sågar. När mitt hus byggdes och dom bekanta till mig som byggt pakethus så har byggarna alltid stått ute och sågat och bearbetat sitt material. Förutom väldigt fuktkänsliga material men då när det sågats inne så har dom alltid haft dammsugare anslutna. Den främsta orsaken till detta är att dom vill ha en bättre
tarevarg: Jag tycker att huset ser väldigt spännande ut, och jag hade gärna sett planlösningen åtminstone på ett ungefär om du inte vill dela med dig för risk för kopiering :)
AG A: Så vitt jag vet har vi ingen gåvoskatt i Sverige. Därför ska det väl inte spela någon som helst roll vem som betalar fakturan.
Redaktionen: Försäkringsbolagets checklista för att minska risken för vattenskador i köket. Du kan läsa artikeln här: Köket mest drabbat av vattenskador
falkn: Korkat att driva en sådan fråga. Det är väl dessutom enkelt att upptäcka vid en besiktning?
huggan: Ligger på plats 6 om man kollar på er bild.
falkn: Ganska naturligt att priserna ökar mer på t.ex. Gotland inför sommaren och minskar uppe i norr där det är kallare och mindre attraktivt att köpa sommarhus eller liknande.
Eld: [citat] Det skulle nog bli många regler det...
tynell: Intressant slutsats att det skulle vara en elektriker som ligger bakom detta projekt – och just i detta fall tydligen en hantverkare och inte en designer som skapat något...hur kommer det sig och vad är resonemangen bakom det undrar man? Ni skriver ju sällan om "Månadens snickarbyggda" hus t.ex. trots att alla hus byggs av snickare – liksom all el dras av elektriker...
gpy: Många verkar resonera att mäklaren inte ska ha något ansvar för annonserat pris i förhållande till marknadspris. Istället resonerar man att "man vet väl vad man vill betala". Några effekter med lockpris: - Köparna måste bli duktigare på att bedömma marknadspris eftersom mäklaren inte vägleder - Fler köpare går med i budgivningarna, eftersom lockpriset är lägre än marknadspris,
krillek: [citat] Jaha, så med det resonemanget så skall släktens pengar konfiskeras om/när kungahuset avskaffas eftersom allt "skapats av apanaget"? Det har ju runnit ganska mycket vatten under broarna sen J-B Bernadotte kom till sverige och flera i kungafamiljen jar bedrivit lönsamma verksamheter och andra har gift sig rikt så att säga att det kommer från apanaget köper jag inte. :rolleyes:
Redaktionen: De flyttar ett timmerhus och anpassar det efter dagens byggnormer. Du kan läsa artikeln här: Flyttar hus för 700 000 kronor
gäst: Jag har en glaskula, brukar fungera bättre än expertråd/förutsägelser
Mikael Sigge: När det gäller EMC så går alltid en produktstandard före de generiska. I det här fallet är EN 55014-1 och -2. De är det självklara valet och följdaktligen det enda valet. Sedan skiljer sig EN 55014-1 en hel del från EN 61000-6-3 i testmetod, men det snarare så att det är lättare att få en produkt genom kraven i 55014 då den är anpassad efter kortvariga störningar från elmotorer
Nerre: Är inte huvudproblemet att man förutsätter att LAN är säkert? Det låter lite som det i alla fall.
Kalle_Kiander: Hej Niclas Krichhoff! Har du en bild man kan få se? Mvh, Kalle Kiander Vårt hus: www.hemresan.net
gäst: Jag googlade runt lite och kom in på detta intressanta forum om vägglöss, då jag numera jobbar ganska intensivt för att få ut ett budskap om att förebygga spridning av vägglöss mellan lägenheter, något som man tidigare trodde bara gällde kackerlackor, precis som det framgår av artikeln. Allt för ofta hittar man vägglöss bakom golvlister och det är just det jag har tagit fasta
gäst: [citat] att vara "snickare" är inte tecken på bristande kunskaper utan tvärtom, ett tecken på kunskap och praktiskt handlag.
Redaktionen: Förra årets rekordlåga elpriser spås inte komma tillbaka i år. Du kan läsa artikeln här: Låg sannolikhet för pressat elpris i sommar
Redaktionen: Här hittar du de hus och fritidshus som tävlar om årets Rödfärgspris. Du kan läsa artikeln här: Husen nominerade till Rödfärgspriset 2016
Redaktionen: Äger du ett fritidshus och funderar på värdeökningen? Du kan läsa artikeln här: Här har värdet på fritidshus ökat mest
lars_stefan_axelsson: [citat] Nej, jag är inte så säker på att det är det jag menar... ;) Det är därför jag frågar. Och jag bor även i Norge, där man inte har hyresreglering utan fri hyressättning. Fy f-n för det, rent ut sagt.
Redaktionen: Parterna förlikade i söndags och husägarna kommer att bli kompenserade. Du kan läsa artikeln här: Myresjöhus och husägarna med enstegstätad putsfasad förlikar