3 642 läst ·
14 svar
4k läst
14 svar
Husföretag blåser människor på miljonbelopp
På konsumentens sida
· 3 636 inlägg
Ett husföretag i Norrland har satt i system att lura av husköparna pengar för att sedan inte uppfylla kontraktet.
Du kan läsa artikeln här: Husföretag blåser människor på miljonbelopp
Du kan läsa artikeln här: Husföretag blåser människor på miljonbelopp
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Enligt vad man har fått lära sig här så beror bedragare på att Sverige är med i EU. Så logiken blir att om Sverige skulle gå ur EU så skulle inte företag som Lapplandsvillan existera.
Bekant med dom drabbade
1. dom var inte billigaste
2. ingenting betalades i förskott. dock märktes tydligt fusk efter betalingarna. sen var betalplanen helt fel och det konsiga var att banken gick med på den.
3. det såldes via mäklare
4. referenser kollades upp. konstigt nog visste ingen att han är dömd för bedrägeri
2. ingenting betalades i förskott. dock märktes tydligt fusk efter betalingarna. sen var betalplanen helt fel och det konsiga var att banken gick med på den.
4. referenser kollades upp. konstigt nog visste ingen att han är dömd för bedrägeri
Om inget betalats i förskott så borde dom alltså inte förlorat några pengar på det hela.gäst skrev:Bekant med dom drabbade
Moderator
· Stockholm
· 57 885 inlägg
Jag tolkar inlägg #6 som att inget betalats i förskott i förhållande till betalplanen. Men om den är skriven så att ex. 30% skall betalas när plattan är färdig så blir det ju i praktiken en förskottsbetalning.
Det kan gå rätt lätt att skriva en betalplan så att det ser ut som ex. färdig platta plus några mindre moment som beskrivs in i minsta detalj verkar som en stor del är färdig.
Det kan gå rätt lätt att skriva en betalplan så att det ser ut som ex. färdig platta plus några mindre moment som beskrivs in i minsta detalj verkar som en stor del är färdig.
Medlem
· Stockholm
· 733 inlägg
Jag har nu pratat med paret och det är som hempularen skriver: en betalplan med en initialt stor summa som inte motsvarar utfört arbete (som dessutom var felaktigt utfört och fick göras om) och ihop med detta ett väldigt luddigt kontrakt. Jag ska gräva vidare i detta. Återkommer med mer info, men i artikelform, så snart jag kan.
Medlem
· Norrbotten
· 585 inlägg
Det beror helt på vem man frågarSolute1 skrev:
Det står i tidningsartikeln "hoppades på ett nytt boende i villa i Bensbyn utanför Luleå." men det är två klick bort med reklam och tid, jag förstår vad du menar.
Klicka här för att svara