En polisman i Stockholm gick plus två miljoner kronor på husaffär som egentligen aldrig genomfördes.

Du kan läsa artikeln här: Sålde hus han lurat till sig
 
Den skandalomsusade **** åklagaren **** **** skötte inte sitt arbete utan lade ned undersäkningen efter lång tid. Husägaren hann under tiden avlida.

-

Sverige utvecklas snabbt mot att bli en bananrepublik utan rättssäkerhet.

/Redigerat av moderator
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
HenrikP
  • Laddar…
Domen är väldigt knapphändigt beskriven i artikeln. Men det ser ut som att åklagaren först utredde, sedan lade ner, och att målsägaren därefter gjorde enskilt åtal. Då är frågan hur långe åklagaren fördröjde utredningen, och hur länge domen fösenades. För det är väldigt knapphändig rapportering. Det ser ockå ut som att målsägaren till slut fick rätt i brottsmålet för att vittnena var falska. Isåfall kan målsägaren eller arvingarna kräva köpet åter i en ny rättegång. Läxan är alltså att man inte ska vänta för länge på åklagaren, utan att man ska gå till advokat så fort som möjligt. Kanske allra bäst är att inte gå till åklagaren alls, utan att gå direkt till advokat. Men det kan vara en övermäktig uppgift för ett brottsofffer. Och då är man tillbaka till att åklagaren behöver göra sitt jobb. Mvh, PerOF
 
Jag har redigerat och raderta lite. Dels OFF topic saker, dels några personnamn.

/moderator
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.