Artikelkommentarer
Redaktionen: Prognosen för antalet påbörjade småhus skruvas upp, men inte i samma takt som byggandet av flerbostadshus. Du kan läsa artikeln här: Småhusbyggandet stiger inte i samma takt som övriga bostäder
Jocke Best: [citat] Inte säkert att du tänkte fel, du kan ju vara pilot :-)
Redaktionen: Regeringen har tvingats riva upp en tredjedel av besluten om utökat strandskydd på grund av formaliafel. Du kan läsa artikeln här: Regeringen upphäver en rad strandskyddsbeslut
pelpet: Okej 5 kr/mil då istället för 4kr så är vi hemma.
Jonas_123: Hur stor skall den rondellen bli? Det ser ut att vara hur mycket plats som helst söder om huset mot ICA-butiken. https://goo.gl/maps/mtdVcMEK9uH2
Redaktionen: Med Augmented Reality kan du se det tilltänkta huset på tomten i realtid innan det ens byggts. Du kan läsa artikeln här: Hologram nästa grej på husmarknaden?
Claes Sörmland: [citat] Lagstiftaren har styr detta genom Lag (2006:412) om allmänna vattentjänster. Det är 24 § som skapar utrymme att ta avgift av fastigheter vare sig man bor där eller inte: [bild] Så domstolens beslut är inte så konstigt. Det där att leva utan bekvämligheter är inte helt lätt i vårt samhälle. Ut i spenaten är en bra början. Lagen reglerar inte vilket vatten du dricker men det
CHansen: Läckert! Schysst att vissa utvalda detaljer från original är sparat! ex. tegelmurar mm. Hade varit väldigt kul att få se "before"-bilder också! Gillar att panelen är stående. Undrar vad det är för manick som sitter längst upp på fasaden ovanför poolen? Övervakning? Belysning?
Jonatan79: Endast i Svärje! Vän av ordning får skottpengar på sig och njuter i sin gillestuga med en god BIB till Fångarna på fortet, urk!
Robert-san01: Såg den där listan i något annat media och konstaterade snabbt att det inte är på något sätt lönt att byta ex vitvaror till energisnålare. Det är knappt så det är lönt att välja energisnålare ens när man ändå skall köpa nya om det inte skiljer väldigt lite i pris och mycket i energi besparing.
Arkitektens handbok 2015: Ett hus där man kan förvänta sig att James Bond eller Mr Scaramanga dyker upp. Riktigt coolt trots att det ser ut som en trä kub. Frågan är väl bara hur man skyddar ett så strandnära hus mot alger, översvämning och skred?
Arkitektens handbok 2015: För mycket "rolig och fantasifull design" och för lite estetiskt tilltalande funktionalistisk ingenjörskonst. Ganska vulgärt skulle jag vilja säga.
KnockOnWood: [citat] Bankerna sitter nog inte och spekulerar, utan de lånar i sin tur upp pengar till en viss ränta på 1, 2, 3 eller 5 års sikt. Och sedan lägger de på vad de anser att de behöver för att gå runt och få till sina bonusar. Precis som Hennes- och ICA-butikerna gör.
Hosse: Riktigt fint! Hade varit jättekul att de vad alla delar kostade.
Redaktionen: Många bostadsannonser plockades ner före sommaren, och har nu återpublicerats som nya. Du kan läsa artikeln här: Återpublicerade bostäder lyfter utbudet just nu
Janus82: Oj om jag inte visste bättre skulle jag tro att gäst är grannen i fråga...:x
nanowire: Här skulle jag inte ha något emot att bo iaf (jag tror den är från säsong 2010): http://www.husmanhagberg.se/alla-bilder/?objectid=OBJ25820_1507320000
Redaktionen: Huspriserna accelererar och 20 av landets 21 län har plus i statistiken. Men ett län backar. Du kan läsa artikeln här: Fortsatta prisökningar på husmarknaden
falkn: [citat] Mycket möjligt, men det betyder ju inte att det inte är dessa stilar som säljer bäst. Det behöver knappast kosta särskilt mycket mer än ett standardbadrum att få till samma känsla som i exemplen ovan.
mexitegel: Det handlar tyvärr inte om att stämpla någon, det handlar i mångt och mycket om att vissa personer lättare sätter en sådan stämpel på sig själv än andra. Och framförallt tycker jag fokus läggs på helt fel saker, det viktiga är inte hur saker och ting benämns utan att man faktiskt försöker förändra. Om det heter rörelsehindrad, funktionsnedsatt, eller funktionsvariation(!) är
Redaktionen: Undersökningsföretag har analyserat byggbranschen och ser sämre utveckling för underhåll och "gör det själv" framöver. Du kan läsa artikeln här: Spår sämre tillväxt för bygg under 2017
thomas33: Här läser vi först en artikel Oväntat dålig försäljning för bygghandeln och sen kommer den här, att försäljningen ökar på nätet? Det är väl något som hör ihop, för det spelar väl ingen roll om man åker och handlar med bilen, eller beställer det på nätet?
gäst: [citat] Jajamensan, bara det blåser så mycket som det gör 5% av tiden, fast hela tiden ;-)
Redaktionen: Flera som köpt byggtjänster via Bygg-Frank har hamnat mellan stolarna, men efter kritik från Konsumentverket lovar förmedlingstjänsten att ta totalentreprenörsansvar. Du kan läsa artikeln här: Bygg-Frank backar och tar ansvar för förmedlade byggfirmor
harry73: Historien om 40 skrotbilar känner jag igen från sydsvenskan. http://www.sydsvenskan.se/2016-09-02/han-fick-40-bilar-pa-kopet
ichigo: Kök o skåp sönderrenoverat :/ (Ja jag kallar det sönderrenoverat även om det är gammalt, det är inte längre platsbyggt och ser billigt ut av den här modellen som härskar sedan sent 70-talet fram till nu.
thomasx: [citat] Liksom växthus... [citat] Vad du tydligen inte förstått, är att det inte handlar om för vilket användingsområde en produkt är konstruerad, utan om att produkten skall kunna fungera fullt ut i det användingsområde som någon (i detta fallet ARN) gör gällande, och då upp till extrem påverkan. [citat] Det ena förtar inte det andra, och nej, det är inte alls säkert att det
Micro: En enkel åtgärd till er som hatar grannens träd eller träd överhvudtaget... ge tusan i att flytta dit..bosätt er där ni har asfalt runt er och fundera inte på att ha växtlighet runt er . Stod träden där innan er så måste ni ju ha förstått att dom inte blir mindre ju längre tiden går.:confused:
henq: Är det tabellen eller slutsatsen som är fel? Tabellen visar två fler bud i år än förra året.
Oldboy: Nu kommer ett gnälligt inlägg, men syftet med det är gott. :o Tvetydig artikel/statistik. Med ansträngning/antagande/tolkning av texten blir min gissning att: 1) "Sommarens" (=juli?) försäljning var 1.5% högre än medelvärdet för år 2015 (hela året eller samma period året innan?)? 2) 2015 "sommarförsäljning" (juli?) var 13.9% högre än medelvärdet för 2014 (hela året eller samma