Artikelkommentarer
Anonymiserad 160556: Är det pessimistiskt och negativt med lägre priser och billigare att bo? Journalister verkar göra allt för att korthuset ska stå ett tag till.
Mats-S: hehe, Historien upprepar sig, historiskt vid varje större prisnedgång har alltid dom som tjänar mest på evigt stigande priser, alltid hittat några halmstrån att klänga sig fast vid några månader. Tro mig, vi har inte ens sett början till början på raset ännu ... vi som sitter i betalda villor kan lugnt se på när paniken sprider sig när alla till slut inser att ska man sälja är
Martin_B: Hur många välbevarade sekelskiftesvillor det finns i Stockholmsområdet eller i Sverige låter jag vara osagt, men jag kan ju säga som så, att procentuellt sett så finns det tyvärr EXTREMT FÅ sådana objekt till salu, och då menar jag i hela landet. Med andra ord är det mycket ovanligt att det säljs välbevarade sekelskifteshus, inte minst i mer exklusiva stilar som exempelvis jugend
Redaktionen: Bostadsförsäljningen tuffade på bra under förra året och ökade för både hus och lägenheter. Du kan läsa artikeln här: Såldes fler bostäder 2017 än året före
katten1234: Jag skulle älska en sådan lösning! Det vore utmärkt för både ungdomar och alla som skiljer sig som vill flytta snabbt och lätt :)
Daniel 109: Sannolikt är han redan skuldsatt upp över öronen.
Redaktionen: Hovrätten väljer att inte pröva överklagan på grund av fel som snickarens advokat gjort, advokaten får en erinran från disciplinnämnden. Du kan läsa artikeln här: Snickare förlorar mot husägare efter att bevis inte tagits upp
Myckling: Aldrig hört talas om detta sätt att leta mask. Vad är det som händer, att masken försöker fly undan strömmen och kryper upp eller vad?
magnetens: Var den jag tänkte på!! Solpannan från Nyedal e ju grymt snygg och finns både i rött och svart utförande :)
Redaktionen: Husmarknaden för helåret 2017 visar på prisuppgångar över hela landet. Du kan läsa artikeln här: Här ökade huspriserna mest förra året
pacman42: En del kommuner blir ju dessutom utkonkurrerade av större grannkommuner inom vissa områden, vilket gör att de inte kan hamna högt, oavsett vad de gör. Inte ens 100% kommunalskatt gör att en mindre förortskommun kan konkurrera med exempelvis Göteborg där Göteborg är precis så stort att de får att bra skatteunderlag, men ändå på en relativt liten yta. Förortskommunerna runt
Redaktionen: Trots att det byggs mycket ökade byggkonkurserna med 10 procent förra året. Du kan läsa artikeln här: Bygg toppar konkurslistan för 2017
Snailman: [citat] Det är ju ganska skönt att man (ännu) inte plötsligt måste börja lyssna på SR eller se på SVT om man nu skulle blir tvungen att betala för dem via skatten (Det var väl Pohlman som basade för vädret sist jag tittade på TV:thinking:) (Han slutade 2002)
Redaktionen: När Hemnet ser över statistiken för 2017 ser de ett tydligt trendbrott. Du kan läsa artikeln här: 2017 blev året då bostadsmarknaden vände
nino: [citat] Tror det är när man ska sammanfoga 2 bitar och verkligen vill få det tätt utan glipor
Byggmarodören: "Fractional reserve banking" är termen för det. Nu är inte jag nån ekonom, men i princip kan bankerna låna ut (och därmed få ränta på) över 10ggr mer pengar än vad som ursprungligen kom in/faktiskt existerar (när kapitalkravet är runt dagens 8%). Det hade räckt med att alla plockade ut några procent av våra tillgångar för knäcka alla banker.
henke_benke: [citat] nä, måste göra som finndjäveln rata skiftnycklar :rofl:
Rooney: [citat] Samma hos mig. När jag ska tvätta ansikte och händer så drar jag på så mycket varmvatten jag kan, men det hinner ändå inte komma något ljummet vatten innan jag är klar. Känns så skönt när man är på jobbet och kan tvätta händerna i ljummet vatten.
Jarlingar: Vore intressant att se vilka trådar som är mest läst i förhållande till antal inlägg. (y)
Marlen Eskilsson: Ja, nu har vi lagt till planritningarna!
Ljus: Momsredovisning sker utifrån företagets omsättning. Pytteföretag kan ha redovisa en gång per år. En lite större firma en gång per kvartal. Övriga redovisar per månad i efterskott.
KnockOnWood: OK, så från grundvärderingen 800' har du lagt in 1.100' + 400' vilket ger 2.300', jämfört med din egen värdering om 2.200'. Jag tycker att det verkar som att den första banken var ganska realistisk i sin bedömning. Det är ju de som står risken om panten skulle förfalla till betalning. Men visst, var och en har rätt att bygga så flådigt man vill (jag har gjort det själv :confused:
Anna_H: [citat] Bara? Varför vill du inte se insidan? Eller är det skrivfel och ska vara "vara"? Finns fem bilder på utsidan.
Redaktionen: En vacker krans till dörren som hälsar gäster välkomna kan du binda själv. Här visar Monica hur du gör. Du kan läsa artikeln här: Binda krans till dörren - så gör du
Redaktionen: För första gången på länge rapporteras det om en nedgång för huspriserna. Du kan läsa artikeln här: Huspriserna minskar enligt ny rapport
HogeN: Testa allt sägar han... inte jägare med gevär iaf =)
harry73: Nu visar lantmäteriet också fastighetsgränser i sin karttjänst https://kso.etjanster.lantmateriet.se/#
CarlG: Sen jämför ju hon år över år, och jag antar att mäklarna tittar ett par månader bakåt (då priserna var högre än för 10 månader sedan) ergo större prisfall än 7%
pegee: Nöjda kunder? Citat ur artikeln: Undersökningen visar att bankkunderna värderar bra service och att de vill känna sig sedda. Slut citat. När jag skilde mig för tio år sedan skulle det gamla huset säljas och delas på två och jag köpa ett nytt. Då var bankens service och attityd till mig som kund viktig. Idag tio år senare har jag inte satt min fot på banken sen dess och det är helt